Morgen volgt een nieuwe update voor Tekken 7 Fated Retribution waarin Master Raven aan het roster toegevoegd zal gaan worden. De update introduceert ook een groot aantal wijzigingen aan de bestaande characters inclusief nieuwe aanvallen.
Update versie D brengt ook wat algemene wijzigingen met zich mee. Rage wordt voortaan op 25% resterende HP geactiveerd in plaats van 33% resterende HP. Er is een nieuwe animatie geintroduceerd voor lage aanvallen op counter hit. De wijze waarop Rage Drives werken is aangepast om vermoedelijk extreem sterke combo's te voorkomen. KND b+3+4 is 2 frames langzamer gemaakt, terwijl de hersteltijd op blok ook 2 frames langer is gemaakt. Tenslotte hebben alle characters een universele backwalk en backdash gekregen.
Qua individuele wijzigingen zijn de statistisch beste characters verzwakt, terwijl de minder goede characters over het algemeen beter zijn geworden. Diverse characters hebben ook nieuwe aanvallen erbij gekregen, maar behalve een notatie is er nog niets bekend over de eigenschappen van deze nieuwe aanvallen. Bekijk hieronder de veranderingen die update versie D zal meebrengen voor Tekken 7 Fated Retribution.
Toon spoiler
Akuma
- Heavy Goshoryuken verliest het voortaan tegen een Rage Art wanneer de aanval in aanraking komt met een Rage Art
- Hyakkigohasatsu doet 4 dmg meer schade
- Hyakkigosho geeft op blok 9 frames minder voordeel
- Hyakkigojin is nu een Special Mid
- Eerste hit van qcb+4 doet 3 dmg meer schade
- EX Shoryuken verliest het voortaan tegen een Rage Art wanneer de aanval in aanraking komt met een Rage Art
- Jab heeft een kleinere hitbox gekregen
- Gewijzigde eigenschappen voor 1+2* op hit
- f+3 herstelt 1 frame trager
- d/f+1 heeft een kleinere hitbox gekregen
- Eerste hit van d/f+2 heeft een kleinere hitbox gekregen
- d/f+3 heeft een kleinere hitbox gekregen
- d+1,2 herstelt 3 frames trager
- d+3 heeft een kleinere hitbox gekregen, heeft minder tracking gekregen
- d+4 heeft minder tracking gekregen
- b+1 start 1 frame langzamer op
- f,f+2:1 herstelt 1 frame sneller
- f,f,f+3 herstelt 6 frames trager, geeft op blok 6 frames meer voordeel
Alisa
- Rage Art herstelt op blok en whiff 8 frames trager
- Kan nu eerder overschakelen naar BOOT en DUAL BOOT stance vanuit Rage Drive
- 1,2,4 doet 3 dmg minder schade
- 2,4 doet 3 dmg minder schade
- 1+2 geeft op blok 5 frames minder voordeel
- d/f+1 start 1 frame trager op, heeft kleinere hitbox gekregen
- Eerste hit van d+4,1+2 heeft grotere hitbox gekregen
- Gewijzigde eigenschappen voor d+3+4 op blok
- u/f+4,4 herstelt op blok 1 frame sneller
- DES 2 herstelt 4 frames trager, doet 9 dmg minder schade
- Nieuwe aanval: DES 2:1
- Nieuwe aanval: d/b+1+2 wanneer tegenstander gevloerd is
Asuka
- Rage Drive start 2 frames sneller op
- d/b+1 heeft meer tracking gekregen
- f,f+1 geeft op hit en blok 3 frames meer voordeel, minder pushback op blok
- WS+2 start 1 frame sneller op
- FC,d/f+3 herstelt 2 frames sneller
Bob
- Rage Art heeft grotere hitbox gekregen
- Rage Drive geeft op blok 2 frames minder voordeel, doet 8 dmg minder schade
- f+4 heeft grotere hitbox gekregen
- f+1+2 heeft kleinere hitbox gekregen
- Tweede hit van d/f+3,1,1 doet 1 dmg minder schade
- d+1 herstelt 2 frames trager
- u/f+3 heeft kleinere hitbox gekregen
- u/f+1+2,4 heeft kleinere hitbox gekregen
- u/f+1+2,1+2 heeft kleinere hitbox gekregen
- f,f,f+3 heeft een lagere springhoogte gekregen
Bryan
- Bug opgelost waarbij spelers van positie gewisseld worden wanneer Rage Drive geblokt wordt bij de muur
- 3+4 heeft kleinere hitbox gekregen, heeft minder tracking gekregen
- d/f+2,3 heeft kleinere hitbox gekregen
- d+1+2,3 geeft 1 frame minder voordeel op hit
- b+1+4 doet 10 dmg minder schade
- Gewijzigde eigenschappen voor qcb+4 op hit tegen een gevloerde tegenstander, minder pushback op blok
- CH,d/f+4 geeft 1 frame minder voordeel op blok
Claudio
- Input window voor Rage Drive verkleind met 3 frames
- Tweede hit van 1+2:1+2:f+2 doet 10 dmg meer schade
- f+3 geeft minder pushback op blok
- Eerste hit van d/b+2,1 geeft minder pushback
- b+2 geeft op blok 3 frames meer voordeel, kan eerder overschakelen naar STB stance
- b+4,2 heeft grotere hitbox gekregen
- Gewijzigde eigenschappen voor b+1+2 tegen een mid-air tegenstander
- STB d+2,2 geeft minder pushback op blok
Devil Jin
- Rage Drive geeft meer pushback bij de eerste hit, de tweede hit heeft een grotere hitbox gekregen, de derde hit geeft op blok en whiff 2 frames meer voordeel
- d/b+2 geeft op hit 1 frame meer voordeel
- WS+1,2 herstelt 2 frames trager
- Nieuwe aanval: WS+1,4
Dragunov
- Rage Drive geeft op blok 4 frames meer voordeel
- Gewijzigde eigenschappen voor CH d+2, doet 1 dmg meer schade
- Gewijzigde eigenschappen voor b+3, geeft S! tegen een mid-air tegenstander
- u/f+2 geeft op blok 4 frames meer schade
- qcf+3 herstelt 10 frames sneller, doet 2 dmg meer schade, geeft op hit 2 frames meer voordeel aan de tegenstander
- f,f,f+3 herstelt 10 frames sneller, doet 5 dmg meer schade
- SS+3+4 herstelt 2 frames sneller, heeft nu crouching status
Feng
- Andere eigenschap voor eerste hit van f+3,4 wanneer je de tegenstander in de rug raakt
- f+1+2 heeft grotere hitbox gekregen
- qcf+1 doet 2 dmg meer schade
- FC,d/f+2 herstelt 3 frames sneller, geeft 1 frame meer voordeel op blok, minder pushback op blok
Gigas
- Rage Drive heeft meer tracking gekregen, input window voor transitie naar andere aanvallen vergroot met 10 frames
- GOL 2 heeft meer tracking gekregen, doet 3 dmg meer schade
- GOL 1+2 brengt Gigas in een KND positie, maar de aanvallen tijdens deze staat hebben een mid-air status
- d/f+3,1+2,1+2 heeft een groter bereik gekregen
- Gewijzigde eigenschappen voor Set-Up GOL 2 op hit tegen een mid-air tegenstander
- u/f+1 blijft 3 frames langer in een jump status
- u/f+1+2 geeft op blok minder pushback
- f,f+4,2 geeft op hit meer pushback, heeft minder bereik gekregen
- f,f+1+2,1+2 heeft groter bereik gekregen
- WS+2,3 doet 4 dmg meer schade
Heihachi
- Rage Art geeft voortaan minder tracking
- Gewijzigde eigenschappen voor CH d+1,2
- d/b+1+2 op blok geeft 3 frames meer voordeel
- f,f+2 is nu gedurende 6 frames onoverwinnelijk tegen Akuma's Hadouken
- f,N,d/f+1 geeft voortaan minder tracking, heeft jump status gekregen
- f,N,d/f+3 doet 5 dmg minder schade
Hwoarang
- Rage Art heeft voortaan minder tracking
- Rage Drive (d+3+4,4) geeft op blok 5 frames minder voordeel
- Rage Drive (u/f+3,4,3+4) geeft op blok 3 frames minder voordeel
- f+1+2 geeft op blok 4 frames minder voordeel, 3 frames meer voordeel op blok voor de tegenstander
- b+1 geeft minder pushback op blok
- Gewijzigde eigenschappen voor b+3 op hit tegen een gevloerde tegenstander
- f,f+4 geeft op blok 2 frames minder voordeel
- f,N,d/f+4 doet 3 dmg minder schade
- SS+4 geeft op hit 2 frames minder voordeel, geeft op blok 1 frame minder voordeel
- RFF 3~4 geeft 2 frames meer voordeel op blok voor de tegenstander
Jack-7
- De tweede en derde hit van de 10 hit combo hebben een crouching status gekregen
- WS+2,1 geeft op blok 1 frame minder voordeel, doet 3 dmg minder schade
- Gewijzigde eigenschappen op hit bij FC,d/f+3+4
Jin
- f+4 geeft 3 frames minder voordeel op blok voor de tegenstander
- CH d/b+4 geeft minder pushback
Josie
- 3,2 herstelt 1 frame trager, geeft op blok en hit 1 frame meer voordeel
- 3+4 herstelt 4 frames sneller, geeft op blok 4 frames minder voordeel
- f+2,4 doet 1 dmg meer schade
- Eerste hit van d/f+3,2 herstelt 4 frames trager, geeft op hit 3 frames meer voordeel, is NC op CH, doet 3 dmg meer schade
- Tweede hit van d/f+3,2 herstelt 1 frame trager, geeft op hit en blok 1 frame meer voordeel, doet 6 dmg meer schade
- Gewijzigde eigenschappen voor CH d/b+2
- Gewijzigde eigenschappen voor b+3 tegen een mid-air tegenstander
- Tweede hit van b+4,3,4 geeft op hit en blok 4 frames meer voordeel
- Gewijzigde eigenschappen voor CH f,f+4, geeft S! tegen een mid-air tegenstander
- f,N,d/f+1,3 herstelt 4 frames sneller, geeft op blok 4 frames minder voordeel
- f,N,d/f+2 geeft meer pushback op hit en blok
- Gewijzigde eigenschappen voor WS+3 op hit tegen een mid-air tegenstander
Katarina
- Rage Drive geeft op blok 2 frames meer voordeel
- f+3 herstelt 2 frames sneller
- Harrier stance kan nu overgaan naar crouch door omlaag te drukken
- d/f+2,2 geeft minder pushback op blok
- d/b+4 is nu homing
- b+1 heeft een groter bereik gekregen
- WS+2 geeft minder pushback op blok
Kazumi
- Rage Art heeft voortaan minder tracking
- Jab heeft minder bereik gekregen
- 1+2 herstelt 7 frames trager, geeft op blok 3 frames meer voordeel, doet 16 dmg meer schade, nieuwe follow-ups mogelijk
- Eerste hit van d+1,2 heeft meer bereik gekregen
- d+3 heeft minder bereik gekregen, geeft op blok minder pushback
- Eerste hit van d/b+2,3,4 start 3 frames sneller op
- d/b+4 herstelt 1 frame trager op whiff en blok, geeft op hit 1 frame meer voordeel, gewijzigde eigenschappen op hit, doet 2 dmg meer schade
- u/f+2 herstelt 2 frames sneller, heeft nu crouching status, doet 15 frames meer schade, nieuwe follow-ups mogelijk
- f,f+2 start 2 frames sneller op
- WS+1,2 herstelt 3 frames trager, geeft op blok 3 frames meer voordeel, gewijzigde eigenschappen op hit, doet 3 dmg meer schade
- Gewijzigde eigenschappen voor CH WS+3 tegen een geknielde tegenstander
- Gewijzigde eigenschappen voor KND d+2 op hit tegen een mid-air tegenstander
Kazuya
- Rage Drive duwt tegenstander verder weg op hit, bug opgelost waarbij spelers van positie wisselen wanneer aanval bij de muur geblokt wordt
- d/f+1,4 op blok geeft 2 frames minder voordeel
- b+1+2 geeft op blok 1 frame meer voordeel
King
- Rage Art heeft voortaan minder tracking
- Rage Drive heeft voortaan minder tracking, doet 6 dmg minder schade
- 1+2,1 heeft snellere executie, meer pushback op blok
- d/f+1,2 herstelt 1 frame trager, doet 3 dmg meer schade
- d+1,2 herstelt 2 frames trager
- f,f+1 doet 4 dmg minder schade
Lars
- Input window van 2,1,3 vergroot met 7 frames, doet 2 dmg minder schade
- Input window voor 2,1,4 vergroot met 7 frames
- SE 2 herstelt 1 frame sneller
- f+1+4 heeft grotere hitbox gekregen, bug opgelost waarbij spelers van positie wisselen wanneer aanval bij de muur geblokt wordt
- d/f+2,1 doet 3 dmg meer schade
- Gewijzigde eigenschappen voor d/f+1+2
- Gewijzigde eigenschappen voor d+2 op CH en tegen een mid-air tegenstander
- Gewijzigde eigenschappen voor u/f+3+4,1
- WS+2,1 herstelt 1 frame sneller
- Gewijzigde eigenschappen voor SS+2
Leo
- KNK 2 start 2 frames sneller op, heeft grotere hitbox gekregen
- Eerste hit van KNK 3,4 heeft grotere hitbox gekregen, tweede hit herstelt 1 frame sneller, gewijzigde eigenschappen voor tweede hit tegen een mid-air tegenstander
- KNK 4 herstelt 7 frames sneller
- Nieuwe aanval: BOK 1+2
- d/f+3 herstelt op blok en whiff 6 frames sneller
- d/b+2,2 is nu NC
- u/f+3+4 is alternatieve input voor u+3+4
- qcf+1 herstelt 1 frame trager, minder pushback op CH
- WS+4,1+2 doet 4 dmg minder schade
- Gewijzigde eigenschappen voor CH SS+1+2
Lili
- Rage Art heeft voortaan minder tracking
- Rage Drive geeft 3 frames meer voordeel op blok
- f+3 heeft grotere hitbox gekregen
- d/b+4 is nu homing
- FC,d/f+2 herstelt 3 frames sneller, geeft 1 frame meer voordeel op blok, minder pushback op blok
- Crouch dashes kunnen niet meer gecancelled worden met een jump om bepaalde aanvallen vervolgens uit te voeren
Lucky Chloe
- Just-frame versie van Rage Art doet 5 dmg minder schade
- Rage Drive geeft op blok 4 frames meer voordeel
- Gewijzigde eigenschappen voor 1,2,1+2 wanneer je tegenstander in de rug raakt
- 3,4 is nu NC
- Gewijzigde eigenschappen voor 1+2 wanneer je tegenstander in de rug raakt
- f+3 herstelt 2 frames sneller
- f+4 geeft minder pushback op hit, doet 4 dmg meer schade
- f+4,4 start 1 frame sneller op, heeft grotere hitbox gekregen
- d+3 heeft grotere hitbox gekregen
- Gewijzigde eigenschappen voor CH B+1
- u/f,N,4 doet 10 dmg minder schade
- SCT 3+4,4 en BT 3+4,4 geven 2 frames meer voordeel
- WS+1,4 start 1 frame sneller op
- FC,d/f+2 herstelt 2 frames sneller, geeft op blok 2 frames meer voordeel
- BT 4 herstelt 2 frames sneller, geeft op blok 2 frames meer voordeel
Marshall Law
- Rage Art heeft voortaan minder tracking
- Rage Drive herstelt 3 frames sneller
- 3+4,4 herstelt 2 frames sneller, geeft op blok 4 frames meer voordeel
- DSS 1,f+1 geeft meer pushback op blok
- DSS f+1 geeft meer pushback op blok
- WS+1,2 geeft 4 frames meer voordeel
Nina
- d,d/f+1+2 als alternatieve input voor d/f+1+2
- d+2,3 herstelt 2 frames sneller
- d+4,1 geeft minder pushback op blok
- b+1+2 heeft grotere hitbox gekregen, heeft meer tracking gekregen
- u/f+1 heeft grotere hitbox gekregen
- f,f+3 herstelt 1 frame sneller
- WS+1,1+2 herstelt 2 frames sneller
- u/f+1+2 doet 5 dmg meer schade wanneer de tegenstander in aanraking komt met de muur
Paul
- f+4 en 4 hebben nu dezelfde eigenschappen
- b+2,1 start 2 frames sneller op, gewijzigde eigenschappen op hit tegen een gevloerde tegenstander
- b+2,1* geeft 3 frames meer voordeel op blok
- qcf+3 herstelt 2 frames sneller
- Gewijzigde eigenschappen voor KND d+2 op hit tegen een mid-air tegenstander
Shaheen
- d+3 herstelt 2 frames trager, geeft op hit en blok 2 frames meer voordeel
- b+1 herstelt 1 frame sneller, geeft op blok 3 frames minder voordeel, gewijzigde eigenschappen op CH
- SNK 4 herstelt 4 frames sneller, geeft minder pushback
- FC,d/f,d,d/f+3 doet 2 dmg meer schade
Steve
- Vijfde hit van Rage Drive heeft grotere hitbox gekregen
- 1,1 geeft 2 frames minder voordeel
- LWV/RWV 2 geeft minder pushback op blok
- ALB d+2 doet 2 dmg minder schade
- Gewijzigde eigenschappen voor DCK f+2 op hit
- b+2 geeft minder pushback op blok
- u/f+2 geeft 1 frame minder voordeel
- WS+1,1 geeft 2 frames minder voordeel
Xiaoyu
- Gewijzigde eigenschappen voor FC,3,2,1,4 op hit tegen een gevloerde tegenstander
- Gewijzigde eigenschappen voor BT 2,1,4 op hit tegen een gevloerde tegenstander, heeft grotere hitbox gekregen
- Gewijzigde eigenschappen voor BT 4 op hit tegen een gevloerde tegenstander
Yoshimitsu
- d/f+1 geeft minder pushback op blok
- Nieuwe aanval: d/f+1,4
De nieuwe animatie voor counter hits lijkt een speciale animatie voor lage aanvallen op counter hit te zijn. Over een paar uur gaan de arcadehallen in Japan open en weten we o.a. hier meer over.
De nieuwe CH animatie voor lage aanvallen heeft een soort flipflop effect die sommige characters een follow-up geeft zoals een stomp (Feng, Kazuya, King) of zelfs een mini-combo (Lili, Heihachi, Xiaoyu). Een aantal Japanse spelers is bezorgd dat er nu meer focus op combo's komt te liggen dan op mindgames.
De update heeft aanzienlijk meer veranderingen dan in de door Bandai Namco gepubliceerde patchnotes wordt beweerd.
Diverse meldingen dat de laadtijden van de game verbeterd zijn.
De nieuwe universele backwalk ziet er niet praktisch uit. De backwalk is niet zo goed als bijvoorbeeld in Tekken Revolution.
Xiaoyu's wijzigingen geven haar de mogelijkheid om gevloerde tegenstanders te raken zoals met Devil Jin's b+4. Ze is er dus op vooruit gegaan.
Yoshimitsu's nieuwe d/f+1,4 is een mid,mid aanval die mogelijk NC is. Lijkt een zeer waardevolle toevoeging te zijn.