Na Bountiful Sea Challenge (TTT2) gaan we dit keer solo aan de slag met de Moai Excavation Challenge in Tekken Tag Tournament 2!
De essentie is hetzelfde als bij challenge destijds met Tekken 6: bedenk een combo met floorbreak en wall hit(s) die aan de onderstaande eisen voldoet. De standaard combo's die je in matches gebruikt zullen zeer waarschijnlijk niet voldoen aan de eisen, dus moet je creatief te werk gaan. Voor de rest zijn het combo's die in principe prima werken in matches en ligt de focus niet zo zeer op mooiigheid zoals vaak het geval is bij combo compilaties. Wanneer we voldoende combo's hebben, zal ik deze recorden, monteren tot een video en op YouTube uploaden.
Voorwaarden:
- Het moet in de Moai Excavation stage plaatsvinden in Practice Mode
- Geen Combot of Mokujin
- Combo moet minstens 100 damage veroorzaken
- Je moet een solo character gebruiken, geen Tag Team
- Je kan jezelf vooraf off-axis positioneren met een sidestep
- Je moet gebruik maken van de floor break en de wall op kelderniveau
- Tegenstander moet dezelfde character gebruiken als jouw character, geen Tag Team
- Tegenstander moet in 'stand' position zijn
- Tegenstander mag niet bewogen worden voor de eerste hit
- De eerste hit mag geen unblockable zijn
- De eerste hit mag een Counter Hit zijn
- De eerste hit mag een stun zijn zolang de tweede hit maar een launcher is, anders moet de eerste hit een launcher zijn. Natural (Counter Hit) combo's zijn toegestaan.
Moet de tegenstander ook solo zijn? Of een tag team? Want combo's doen uiteraard minder af op een solo tegenstander... Leuk dat er weer zo'n challenge is btw
Dezelfde character, dus een solo character Dat maakt het inderdaad ook een tikje uitdagender, de Bountiful Sea Challenge hiervoor was niet zo heel lastig.
Ik heb met Alisa en Dr Bosconovitch het een en ander geprobeerd, maar ik blijf vooralsnog op 99 dmg hangen ^^"
Mag je ook beginnen met een combo die eindigt in een launch zoals Jins B,F+2,3-2+1 (als je dit snel in practice mode invoert ziet de game dit als een combo maar de eerste 2 hits zijn geen launchers of stunners)
Nee, de eerste hit moet echt een launcher zijn of de tweede hit als de eerste hit een stun is. De essentie is dat deze combo's makkelijk te hergebruiken zijn in echte matches in de Moai Excavation stage
Leo:
CH uf~n+4(Delayed hopkick), d+2, B!, f+4, KNK~d/f~3, f+4, KNK~d/f~3, WS+1,4,1 [102 DMG] --> als je de laatste string niet delayed, kom je maar aan 100 DMG
CH b,f+2, d+3+4, 2, b,f+2,1,4, B!, f/f+3,1,f/f, W!, f,N,d,d/f+1,u/f (109 dmg...als deze combo te moeilijk is kun je aan het eind inplaats van f,N,d,d/f+1,u/f ook 1,2, b+4 doen voor 108 dmg)
CH b,f+2, d+3+4, 2, b,f+2,1,4, B!, f/f+3,1,f/f, W!, f,N,d,d/f+1,u/f (109 dmg...als deze combo te moeilijk is kun je aan het eind inplaats van f,N,d,d/f+1,u/f ook 1,2, b+4 doen voor 108 dmg)
Ik heb bij Kazuya lopen spelen met CH WS+2, EWGF, EWGF, d/f+1,2, maar uiteindelijk lastig om na de bound richting de muur te komen
Bij King ben ik blijven hangen op CH f,N,d/f+1+2, d/f+4,3, f+2,2,2, B!, d/f+2,1, W!, f,b,d/b,d,d/f,f+1 omdat de wall throw niet wil connecten. Weet niet of het aan mij ligt of dat ik er een hogere wallsplat voor nodig heb
Ik heb bij Kazuya lopen spelen met CH WS+2, EWGF, EWGF, d/f+1,2, maar uiteindelijk lastig om na de bound richting de muur te komen
Na de bound doe je d/f+3,2 of b+2,4 en daarna moet je met f/F rennen naar de muur om d/f+3,2,1 te doen...Wat je ook kunt doen is CH WS+2, EWGF, EWGF, f/f, 1, d/f+1,2 om dichter bij de muur te komen na B!
Kazuya
EWGF, EWGF, f/f, 1, d/f+1,2, B!, f/f,N,d,d/f+4,1, f/F, W!, d/f+3,2,1 (106 dmg probeer na de bound f/f,N,d,d/f+4,1, iets later te doen zodat je de 1 stoot nog wel kan raken)