Sinds kort weer begonnen met Tekken na een break van ongeveer een jaar. Ben kort na de release van TTT2 gestopt, nu wil ik de draad weer oppakken.
Enige waar ik nog een beetje mee overweg kan is Asuka. Enige tips voor een goede partner en eventuele tag combos?
Jun is een goeie (bijna voor de hand liggende) mogelijkheid, eenvoudig op te pakken als je Asuka al kent. Alleen vullen ze elkaars zwaktes niet op, omdat ze zoveel op elkaar lijken. Maar misschien als je aan de slag gaat met Jun, dat je vanzelf ontdekt dat je meer behoefte hebt aan een partner met betere punishers of wat dan ook
Ik heb Jun idd al geprobeerd, maar vond de stijlen te veel op elkaar lijken. In de minder extreme vorm leek het alsof ik Roger Jr. + Alex aan het spelen was, of iets dergelijks.
Heb een paar potjes als Asuka - Michelle gespeeld wat niet slecht ging, maar ik kan totaal geen combinaties maken. Enige tips?
Laatst gewijzigd door Mystique: 25 juli 2014 om 16:42.
Is gelijk het Japan schoolboy dream team
En om nog slightly te helpen, je kan misschien Michelle als combo starter/ender gebruiken en Asuka als filler.
Dit aangezien Michelle ff+1 glorious is <3 en daarnaast kan je nog vanuit d,D/F+1~3 naar Windroll voor een aantal moves.
Michelle kan je ook als filler gebruiken natuurlijk, als ik me niet vergis is d+2,3,1 een goede move daarvoor
Laatst gewijzigd door JackFrost: 26 juli 2014 om 09:12.
Oh man, goede tips dank jullie wel. Ga ze zometeen proberen.
Voor de duidelijkheid; TA! is Tag Assault?
Edit: 1.5 uur oefenen later met Asuka+Michelle, nog wat problemen met timing maar de meeste combo's lukken op de dummy. Moet nog wennen aan de juggle beginnen met Asuka, aangezien ik daar een solo juggle heb d+3+4, 1+4, 2,1,1+2, d/b+4,3 waardoor ik vaak de timing mis met d+3+4, 2,1,1+2..
Anyway, nogmaals bedankt voor de hulp, ben er zeker op vooruit gegaan. ^^
Edit2: Spelen jullie trouwens met gewone Dualshock 3 controller of met Arcade Stick? Ik heb soms nog moeite met de dubbele f/f-1 van Michelle achter elkaar te krijgen, of na de tag f/f/f-2+4, of f/f/f-3 en ik vraag me af of dat aan mezelf ligt of aan mijn controller? (Ik neem aan dat je met Arcade Stick zou spelen omdat het beter/sneller reageert?)
Moet nog wennen aan de juggle beginnen met Asuka, aangezien ik daar een solo juggle heb d+3+4, 1+4, 2,1,1+2, d/b+4,3 waardoor ik vaak de timing mis met d+3+4, 2,1,1+2..
1+4 heeft een grotere "carry" waardoor de combo meer afstand overbrugt en effect heeft op de timing. Je zou 1+4 kunnen vervangen met 2,1: d+3+4, 2,1, 2,1,1+2, d/b+4,3
Controller of stick is vooral een kwestie van voorkeur. Met de controller oefen je qua movement je duim, terwijl je met een stick vooral je pols gebruikt. Sommige dingen zullen met een stick eenvoudiger gaan zoals 3 dashes achter elkaar, maar vereisen toch vrij veel oefening omdat je een hele hand + pols moet oefenen met stick.
Wat betreft f,f+1, je kan het qua timing een beetje los laten. Die move pakt de tegenstander heel goed op, dat de aanval connect zelfs al lijkt het alsof de tegenstander al gedropt is tijdens de combo. Wat betreft de f,f,f+2+4, je moet Asuka's aanval daarvoor direct drukken zonder o.a. te bashen op meer knoppen. Gewoon de b+2,4,3 drukken en die knoppen heb je al allemaal ingedrukt voordat de animatie van de aanval voorbij is. Dus terwijl die animatie nog loopt, druk je alvast de eerste forward in van de drie forwards die nodig zijn. Als je hier te lang mee wacht, dan connect ie niet. Na die eerste input druk je de volgende twee inputs in, maar wel in een vlotte manier. Het idee is dus dat je de running input al begint in te drukken, terwijl Asuka's animatie nog loopt en je exact 3 maal forward drukt om Michelle te laten rennen. De 2+4 input druk je pas in als Michelle tegen de tegenstander aanloopt.
Ik kan het desnoods opnemen en op YouTube zetten ^^
1+4 heeft een grotere "carry" waardoor de combo meer afstand overbrugt en effect heeft op de timing. Je zou 1+4 kunnen vervangen met 2,1: d+3+4, 2,1, 2,1,1+2, d/b+4,3
Yeah, ik gebruik 1+4 vooral om de tegenstander weer op mid hoogte te krijgen als hij low is. Maar het gaat erom dat ik de timing voor 1+4 na d+3+4 er zo in heb zitten dat ik 2,1,1+2 mis als 1+4 er niet tussen zit, zo bedoelde ik het.
Citaat:
Controller of stick is vooral een kwestie van voorkeur. Met de controller oefen je qua movement je duim, terwijl je met een stick vooral je pols gebruikt. Sommige dingen zullen met een stick eenvoudiger gaan zoals 3 dashes achter elkaar, maar vereisen toch vrij veel oefening omdat je een hele hand + pols moet oefenen met stick.
I see. Zo maken ze ook bijvoorbeeld de triple EWGF makkelijker? (Dat is me namelijk nog nooit gelukt, 2x max...) Of een pretty much instant Demon Spin (waar ik altijd een paar frames extra voor nodig lijk te hebben)?
Citaat:
Wat betreft f,f+1, je kan het qua timing een beetje los laten. Die move pakt de tegenstander heel goed op, dat de aanval connect zelfs al lijkt het alsof de tegenstander al gedropt is tijdens de combo. Wat betreft de f,f,f+2+4, je moet Asuka's aanval daarvoor direct drukken zonder o.a. te bashen op meer knoppen. Gewoon de b+2,4,3 drukken en die knoppen heb je al allemaal ingedrukt voordat de animatie van de aanval voorbij is. Dus terwijl die animatie nog loopt, druk je alvast de eerste forward in van de drie forwards die nodig zijn. Als je hier te lang mee wacht, dan connect ie niet. Na die eerste input druk je de volgende twee inputs in, maar wel in een vlotte manier. Het idee is dus dat je de running input al begint in te drukken, terwijl Asuka's animatie nog loopt en je exact 3 maal forward drukt om Michelle te laten rennen. De 2+4 input druk je pas in als Michelle tegen de tegenstander aanloopt.
Ik kan het desnoods opnemen en op YouTube zetten ^^
Ik snap het, ik probeer het morgen weer, als het dan niet lukt ga ik graag op dat aanbod in, maar met deze tips zou het moeten lukken. Nogmaals bedankt voor de hulp
Heb zojuist een stuk of 50 Ghost matches gedaan op Very Hard tegen Avenger/Fighter niveau AI, had een 69% winrate. Waar ik vooral op verloor waren twee punten:
1) Als ik wil taggen met mijn rechter analog stick, breekt dat nog wel eens mijn guard en creëer ik een opening voor de tegenstander om een juggle te doen. En soms spam ik mijn analog stick, maar wilt de tag niet gebeuren. Doe ik hier iets fout of ben ik beter af Tag op een schouderknop te zetten?
2) In de hoek gedreven heb ik weinig tot geen mogelijkheid tot blocken en neem ik soms meer dan 50% HP damage. Ik zag de AI één keer vanuit de hoek taggen waarbij zijn teammate van de andere kant erin sprong (waardoor hij meteen los van de muur was en roles reversed), kan ik dit ook? En hoe leer ik aanvallen te anticiperen, bijvoorbeeld kiezen tussen low guard of mid/high guard?
I see. Zo maken ze ook bijvoorbeeld de triple EWGF makkelijker? (Dat is me namelijk nog nooit gelukt, 2x max...) Of een pretty much instant Demon Spin (waar ik altijd een paar frames extra voor nodig lijk te hebben)?
De meningen willen daar nog weleens over verschillen. Vaak worden sticks de hemel ingeprezen, omdat het de standaard is in Japan en Korea. Maar er zijn zat goede Europese en Amerikaanse spelers die genoeg hebben aan controllers. Feit blijft wel: het leren van een stick heeft een veel steilere leercurve
Gepost door JackFrost
Citaat:
1) Als ik wil taggen met mijn rechter analog stick, breekt dat nog wel eens mijn guard en creëer ik een opening voor de tegenstander om een juggle te doen. En soms spam ik mijn analog stick, maar wilt de tag niet gebeuren. Doe ik hier iets fout of ben ik beter af Tag op een schouderknop te zetten?
Het is zeer ongebruikelijk om de Tag toets in te stellen op de rechter analog stick, al is dat bv op een arcade stick wat gebruikelijker omdat de R3 toets gewoon een knop is. Ik doe het zelf in ieder geval niet en bij de offline TTT2 toernooien heb ik ook niemand die specifieke snelkoppeling zien gebruiken. De knopcombinatie 2+5 voor Tag Throw/Tag Crash lijkt me dan ook bijzonder moeilijk, tenzij je daar ook een knop voor ingesteld hebt.
Wat betreft het misbruiken van die opening trouwens, het is niet uitgesloten dat de kunstmatige intelligentie van de game sommige dingen doorziet die een normaal mens niet snel zal doorhebben
Gepost door JackFrost
Citaat:
2) In de hoek gedreven heb ik weinig tot geen mogelijkheid tot blocken en neem ik soms meer dan 50% HP damage. Ik zag de AI één keer vanuit de hoek taggen waarbij zijn teammate van de andere kant erin sprong (waardoor hij meteen los van de muur was en roles reversed), kan ik dit ook? En hoe leer ik aanvallen te anticiperen, bijvoorbeeld kiezen tussen low guard of mid/high guard?
In de hoek moet je geduldig zijn, omdat er voor de tegenstander veel te halen is en dat weet ie. Je zou ervoor kunnen kiezen om eerst uit de hoek te komen door bijvoorbeeld goedgetimede sidesteps of een succesvolle 2+4 throw, waarmee je de tegenstander in de hoek zet. Je kan ook een wall jump doen met "b,b,u/b", maar dit heeft zelden nut. Het uittaggen uit de hoek en aan de andere kant belanden wilt nog weleens gebeuren met een Tag Crash.
Als de tegenstander ineens agressief begint te spelen, kan je eerst van je "afbijten" door wat simpele jabs (1,2) erin te gooien en daarna bijvoorbeeld op te volgen met een 2+4 throw om aan de andere kant te komen. Een Tag Throw zou ook kunnen met jouw duo, geloof ik. Vergeet Asuka's reversal (b+1+3/b+2+4) niet trouwens als jouw tegenstander met mid/high moves jou de hoek in probeert te drijven.
Anticiperen op aanvallen is in principe leren, leren, leren. Maar bij de muur kan je logica toepassen, gezien de tegenstander jou meestal tegen de muur wilt aanslaan om bijvoorbeeld vervolgens een Tag Assault uit te voeren. Er zijn in principe weinig lage aanvallen die dit mogelijk maken, dus kan je beter een lage aanval incaseren dan een mid/high move die jou tegen de muur aanplakt en wat al niet meer daarna
De meningen willen daar nog weleens over verschillen. Vaak worden sticks de hemel ingeprezen, omdat het de standaard is in Japan en Korea. Maar er zijn zat goede Europese en Amerikaanse spelers die genoeg hebben aan controllers. Feit blijft wel: het leren van een stick heeft een veel steilere leercurve
I see. Dan ga ik daar geen geld aan uitgeven.
Citaat:
Het is zeer ongebruikelijk om de Tag toets in te stellen op de rechter analog stick, al is dat bv op een arcade stick wat gebruikelijker omdat de R3 toets gewoon een knop is. Ik doe het zelf in ieder geval niet en bij de offline TTT2 toernooien heb ik ook niemand die specifieke snelkoppeling zien gebruiken. De knopcombinatie 2+5 voor Tag Throw/Tag Crash lijkt me dan ook bijzonder moeilijk, tenzij je daar ook een knop voor ingesteld hebt.
Ik heb Tag bij gebrek aan ruimte op de schouderknoppen op mijn analog stick gezet. Hoef 'm niet in te drukken, gewoon even bewegen en de Tag zou werken. En 2+5 stond gemacro'd op mijn L1 toets.
Citaat:
Wat betreft het misbruiken van die opening trouwens, het is niet uitgesloten dat de kunstmatige intelligentie van de game sommige dingen doorziet die een normaal mens niet snel zal doorhebben
Dus als ik een online match zou doen zou ik dat probleem niet (of minder) hebben?
Citaat:
In de hoek moet je geduldig zijn, omdat er voor de tegenstander veel te halen is en dat weet ie. Je zou ervoor kunnen kiezen om eerst uit de hoek te komen door bijvoorbeeld goedgetimede sidesteps of een succesvolle 2+4 throw, waarmee je de tegenstander in de hoek zet. Je kan ook een wall jump doen met "b,b,u/b", maar dit heeft zelden nut. Het uittaggen uit de hoek en aan de andere kant belanden wilt nog weleens gebeuren met een Tag Crash.
Wat is de goede timing voor een side step? Vlak voor of vlak na je tegenstander aanvalt? Meestal als ik een side step doe word ik alsnog gelanceerd.
Citaat:
Als de tegenstander ineens agressief begint te spelen, kan je eerst van je "afbijten" door wat simpele jabs (1,2) erin te gooien en daarna bijvoorbeeld op te volgen met een 2+4 throw om aan de andere kant te komen. Een Tag Throw zou ook kunnen met jouw duo, geloof ik. Vergeet Asuka's reversal (b+1+3/b+2+4) niet trouwens als jouw tegenstander met mid/high moves jou de hoek in probeert te drijven.
Ah ja, Asuka's Reversal was ik inderdaad vergeten. En ik denk dat ik throws over het algemeen (te) weinig gebruik. In die 50 Ghost matches waar ik het over had zaten er misschien 3. (Asuka's b+1+2)
Citaat:
Anticiperen op aanvallen is in principe leren, leren, leren. Maar bij de muur kan je logica toepassen, gezien de tegenstander jou meestal tegen de muur wilt aanslaan om bijvoorbeeld vervolgens een Tag Assault uit te voeren. Er zijn in principe weinig lage aanvallen die dit mogelijk maken, dus kan je beter een lage aanval incaseren dan een mid/high move die jou tegen de muur aanplakt en wat al niet meer daarna
Ok dus dat komt gewoon met ervaring. Dus bij de muur ben je het beste af om vooral mid/high te guarden en er z.s.m. uit te wurmen.
Bedankt voor de hulp, nogmaals, nogmaals. It's very much appreciated.
Vooral gezien sticks al gauw tussen de 60 en 160 Euro kosten. Misschien wel ooit het overwegen waard als je een goede tweedehands ziet voor onder de 50 Euro.
Gepost door JackFrost
Citaat:
Ik heb Tag bij gebrek aan ruimte op de schouderknoppen op mijn analog stick gezet. Hoef 'm niet in te drukken, gewoon even bewegen en de Tag zou werken. En 2+5 stond gemacro'd op mijn L1 toets.
Je zou desnoods de Tag toets op de L1 toets instellen en kijken of het voor jou werkt om L1 en de driehoektoets te gebruiken voor een 2+5 actie
Gepost door JackFrost
Citaat:
Dus als ik een online match zou doen zou ik dat probleem niet (of minder) hebben?
Dat zou in ieder geval iets nauwkeuriger aangeven of eventuele opening echt zo strafbaar zijn voor de meeste spelers
Gepost door JackFrost
Citaat:
Wat is de goede timing voor een side step? Vlak voor of vlak na je tegenstander aanvalt? Meestal als ik een side step doe word ik alsnog gelanceerd.
Sommige aanvallen kunnen meebewegen met de movement van de tegenstander, ook wel tracken/homing genoemd. Sommige aanvallen tracken een beetje naar links, sommige een beetje naar rechts. Een handjevol aanvallen trackt beide kanten uit en die staan in de command list aangegeven met een blauw icoon. Dat is het grootste gevaar bij het sidesteppen. Als je 4-5 sidesteps achter elkaar doet, ben je vrij vatbaar voor die aanvallen. Je zou bijvoorbeeld dit kunnen doen na een aanval van de tegenstander: SS~b, SS~b, SS~b, SS~b.
Als dit niet lijkt te werken, dan moet je het even laten voor wat het is bij die betreffende match. Een andere optie heb je met Asuka's SS+2, die zowel deels ontwijkend werkt en jou bij de muur vandaan haalt. Gebruik de aanval wanneer je een aanval van de tegenstander verwacht. Zodra SS+2 succesvol is, kan je een dash naar voren doen en bij de geringste rol van de tegenstander kan je f+2 doen waarmee je of een combo kan starten of de tegenstander en jezelf nog meer van de muur vandaan kan krijgen.
Gepost door JackFrost
Citaat:
Ok dus dat komt gewoon met ervaring. Dus bij de muur ben je het beste af om vooral mid/high te guarden en er z.s.m. uit te wurmen.
Klopt, het is vooral ervaring. Bryan bijvoorbeeld heeft wel een sterke low (d/f+3), maar als je aan je reactievermogen werkt, kan je die afstraffen met Asuka's u/f+4 of Michelle's u/f+4,3 vanwege de crush mechaniek. Of een low parry.
Andere zwakke lows zoals een algemene d+4 kan je beter incasseren. Characters zoals Paul zullen een enkele geblokte d+4 om een situatie uit te lokken waarmee ze jou met een deathfist van ruim 50 dmg tegen de muur aankwakken, gevolgd door een Tag Assault.