Het lijkt me ook leuk weer eens een tekken ranglijst te maken voor de competitiedrang. Ik zou zeggen dat het weinig zin had om per speler meerdere characters toe te laten omdat Chin en Jay de bijna de gehele top 10 voor hun rekening zouden nemen. De volgende lijst heb ik zoals de meesten al weten van wogus. Ik zal hem zo vaak mogelijk updaten:
Rank list:
Purple Ranks
Tekken Emperor: Malekith
Tekken Lord: wogus
Dragon Lord: Kyoko-Manji
Blue Ranks
Asura: Adjai
Raksasa: Bati
Yaksa: Sofiane
Raijin: Action Paxion
Fujin: Sharog
Red Ranks
Legend:
Sage:
Overlord: Serotonic
Champion: Leekazama, Hamid, Sandilord, Vendetta, V4, Bakalolliesama
Orange Ranks
Savior:
Conqueror:
Destroyer:
Vanquisher: DeTrun, Flora, WhYYZ
Regels:
- Geen karakterwissel
- Per rank 1 persoon (behalve de rode en orange), waarbij iedereen elkaar kan uitdagen in zijn eigen laag, een laag hoger dan zijn huidige laag of een kleur hoger dan zijn kleur.
- Vanquisher rank is de beginrank
- Per dag 1 challenge tegen dezelfde persoon
- De winnaar neemt de rank over van de verliezer (mits de verliezer hoger stond).
- Als de verliezer een blauwe rank of hoger heeft en ruim 1 rank boven de winnaar stond (dus geen Legend/Fujin) stijgt de winnaar 1 rank.
- Je kan maar 1 maal (1 rank) promoveren ten laste van iemand van een kleur hoger dan die van jou, wat voor hem zonder gevolgen is.
- De verliezer neemt de rank over van de winnaar (als de winnaar een blauwe rank of hoger had, anders gaat de verliezer 1 rank omlaag)
- Als de winnaar al een hoge rank had dan de verliezer blijft alles ongewijzigd.
- Indien de ranks gelijk waren gaat de winnaar 1 rank omhoog, en de verliezer 1 rank omlaag. (Dit geldt echter niet voor de Legend ranks, aangezien een promotie daar voor een dubbele Fujin zal leiden)
Algemene punten:
- Rankinglijst met de Tekken 6 rank logo's
- Aantal sets (ft10) played
- Win-loss ratio in percentage
- Match history (van wie gewonnen/verloren met welk karakter)
- De regels (hoe je iemand kan uitdagen, hoe je kan promoveren) als een aparte informatiepagina
De volgende punten bij een spelersprofiel:
- Meest gebruikte karakter
- profiel gegevens (naam, woonplaats)
- Aantal sets (ft10) played
- Win-loss ratio in percentage
- Match history (van wie gewonnen/verloren met welk karakter)[/QUOTE]
Als je dus een plek (hoger) wilt innemen op de lijst zou je die betreffende speler moeten uitdagen en een FT10 moeten winnen. Uitdagingen kunnen niet afgeslagen worden en nu er iedere donderdag een meeting is in Amsterdam en er vaker toernooien worden georganiseerd, zou het dus niet al te lang moeten duren om te spelen. Meer actieve spelers zullen dus vaker hoger op de lijst staan.
Ik zou zeggen: "Let the challenge begin!"
edit: 12-11-'10
Ik heb de regels licht aangepast, omdat er dan praktisch geen mogelijkheid is om de hogere ranks uit te dagen. Als je immers altijd iemand moet demoten om iemand te promoten zullen de lege velden te lang leeg blijven.