Laatst gewijzigd door KPLee: 3 mei 2010 om 09:55. Reden: Uitslag
Tourney gespeeld! Uitslag is als volgt:
#1 Kyoko/Ricardo
#2 Sharog/Max
#3 Alucard/Adjai
#4 V4/dennis
GG to everyone who showed up!
Op zoek naar een Tekken 6 tournament in de Randstad? Look no further! Zap Games in Purmerend host op 2 Mei 2010 een Tekken 6 toernooi. Naar aanleiding van een aantal vragen betreft de regels, heb ik besloten te 1e post aan te passen met de meest recente gegevens.
Algemene informatie:
- Inschrijving 5 euro, vooraf te betalen aan Zap Games. Mocht je dit via mij willen regelen: Stuur mij een PM! Het e-mailadres van Zap Games is: infozapgames@gmail.com
- 4 setups aanwezig, 5e in geval van nood. Er wordt gespeeld op de PS3.
- BYOS nog steeds van toepassing: Controllers zijn aanwezig en getest. Speel je met stick/eigen controller? Meldt dit bij je inschrijving.
- Maximaal aantal deelnemers: 32. Aanwezigheidslijst is onderaan deze post te vinden.
- 11:00 gaan de deuren open: 12:00 begint het toernooi. Don't be late, we won't be waiting forever!
- Het toernooi zal worden gefilmd!
- Respecteer de huisregels: Their house, their rules.
- 1e prijs is een Tekken 6 FightStick van HORI, 2e en 3e prijs worden op de toernooidag zelf bekendgemaakt.
Toernooi informatie:
- Eerst poule-fase. Best of 3, 150% HP, Random Stage. Je krijgt een punt per gewonnen ronde: geen extra punten bij Perfect.
- Vervolgens knock-out fase: Best of 5, 150% HP, Random Stage.
- Finale: Best of 7, 150% HP, Manji Valley Stage
- Roundtime is 99 sec.
- Bij het begin van de match: 1 minuut om je L + R knoppen aan te passen.
- In-game pauze drukken = round loss, doe je dit een tweede keer in het toernooi = Instant loss. Derde keer? Dan wordt je gediskwalificeerd. Same goes for the PS button. You press it in-game, you lose.
- Motion Blur = On.
- Poules: Er wordt in 2 rondes van 4 en 3 poules gespeeld, dit ivm een nog kleine onzekerheidsfactor van een aantal deelnemers. Een poule bestaat uit 4-5 man. Je speelt 2x tegen iedereen uit je poule. nr. 1 en 2 gaan door naar knock-out fase; 14-16 man. Op 2 Mei zelf trekken alle deelnemers bij aankomst een lootje; adhv hiervan wordt er bepaald waar en wanneer je speelt.
Reisinformatie:
Als je reist met het OV vanuit Amsterdam Centraal, dan moet je naar het busplatform aan de achterkant van het station. Vanuit daar neem je bus 100, en stap je uit op halte Gedempte Singelgracht. Vanuit hier is het makkelijk te vinden: Anders kan je het nummer op de poster bellen. Reis je met de auto? Check het adres op de poster voor de routeplanner: Er kan dichtbij Zap Games geparkeerd worden.
Deze lijst zal minimaal om de dag worden geüpdatet. Hoe in te schrijven? Lees het kopje 'Algemene Informatie'.
Aantal inschrijvingen: 29.
Rodrigo
Lars
Terry
Nishand
Eugene (crazyhyena)
Kevin (KAPEEL)
Laura
Ruppie
Rachel
Maaike
Mark (Nog niet betaald)
Shant Oes
DumShady
TheWarrior
Emie
Mark (Nog niet betaald)
Sergio (DarX)
Copkirura
Th7gz
Kunaal
Dennis
Emporio
alucard
Tremorman
Douwe
Sharog
Kyoko-Manji (Nog niet betaald)
Serotonic (Nog niet betaald)
Demonitzu
Op de lijst staat gespecificeerd of je betaling is ontvangen. Klopt dit niet met je eigen gegevens? Neem contact met mij en/of Zap Games op!
Will you be there? Tips/feedback? Let me know! Houdt ook goed de gehele thread in de gaten voor laatste updates!
Bedankt voor de vragen en interesse! Ik zal zo goed mogelijk antwoord proberen te geven op jullie vragen.
@Demonitzu: Mocht je je willen inschrijven, kan dat via een bericht hier achterlaten. Ik zal dan een post opstellen met daarin de deelnemers vanuit TekkenZone en de rest waarvan ik weet die komen. Ik zal meteen ook vragen voor hoeveel mensen er plek is. De trein naar Amsterdam Centraal is het makkelijkst (tenzij je in Zaandam woont, dat is dan omslachtig). Vanaf daar kan je dan de busroute nemen die ik heb aangegeven. Zoals ik al zei, zijn een aantal basisdingen nog niet helemaal helder (bv. aantal rondes, puntentelling, etc). Vandaar dat ik ook hier vroeg om feedback! Het is het eerste Tekken tourney wat hier wordt gehouden, en we willen graag dat er regels zijn die goed gangbaar zijn.
@Vastel: Good to hear! Laat je het even weten als je komt? Kan middels een bericht hier achterlaten. Onder voorbehoud noteer ik ook =)
@BigBoi0: Wat wil je precies weten? Demonitzu heeft al een aantal vragen gesteld waar ik direct achteraanga.. Nog aanvullende dingen waarvan je meer wilt weten? Check ook de poster voor evt. info die je over het hoofd hebt gezien.
@Demonitzu: Mocht je je willen inschrijven, kan dat via een bericht hier achterlaten. Ik zal dan een post opstellen met daarin de deelnemers vanuit TekkenZone en de rest waarvan ik weet die komen. Ik zal meteen ook vragen voor hoeveel mensen er plek is. De trein naar Amsterdam Centraal is het makkelijkst (tenzij je in Zaandam woont, dat is dan omslachtig). Vanaf daar kan je dan de busroute nemen die ik heb aangegeven. Zoals ik al zei, zijn een aantal basisdingen nog niet helemaal helder (bv. aantal rondes, puntentelling, etc). Vandaar dat ik ook hier vroeg om feedback! Het is het eerste Tekken tourney wat hier wordt gehouden, en we willen graag dat er regels zijn die goed gangbaar zijn.
Vrijwel alle matches worden gespeeld met 3 rondes en "best of 3" gevechten. De winnaar van het gevecht wint bij 2-0 of 2-1. Deze standen worden vrijwel altijd aangehouden en vervolgens bij elkaar opgeteld. 2-1 verliezen kan dus nog van invloed zijn voor de verliezer. Soms wordt er gekozen om bij de brackets "best of 5" (3-0/3-2) aan te houden, maar bij tijdnood is het in principe denkbaar om dit "best of 3" te houden. Bij de bracketfinales wordt "best of 7" (4-0/4-3) aangehouden en bij de grote finale "best of 9" (5-0/5-4).
60 seconden per ronde en 100% HP is standaard. Het komt weleens voor dat nieuwe spelers met de percentages smokkelen btw.
Het is verder heel prettig om mensen goed te informeren om hun PS3-controller uit te zetten na een gevecht. Het is vaak genoeg gebeurd dat de XMB ineens aangedrukt werd tijdens een gevecht en dat je niet snel genoeg weet wie het deed. Pauzeren tijdens gevechten is minstens zo hinderlijk.
Heb net gesproken met de fijne mensen bij Zap Games (een goede vriend van mij, die het grotendeels organiseert en daar werkt). De volgende antwoorden kan ik in ieder geval al geven:
- Er is plek voor 32 man, waarvan er al 12 inschrijvingen zijn. Nog 20 plekken vrij dus!
- Men heeft 4 setups (PS3). Er zijn ook controllers aanwezig, maar het beste is je eigen controller mee te nemen, zodat je niet de hardware de schuld kan geven. =)
- Ik heb een foutje gemaakt betreft de inschrijving: Hiervoor zou ik je willen vragen ofwel per e-mail, of wel telefonisch contact op te nemen met Zap Games betreffende de inschrijving. Dit wordt vanuit de shop zelf geregeld, zodat er rekening gehouden kan worden met setups, aanwezige mensen, etc.
- De inschrijving is 5 euro: een klein bedrag wat voor het toernooi moet worden betaald. Dit heeft meerdere redenen. Dit voorkomt de situatie dat mensen zich aanmelden, maar op de dag zelf besluiten niet te komen zonder afmelding. Voor het inschrijfgeld wordt een toffe prijs gehaald (misschien vanuit Engeland), en dan is het wel handig om te weten welk budget je hebt. Daarnaast weet iedereen dan ook wat voor prijs er te winnen valt! Daarnaast is 5 euro een klein bedrag. Mocht je je al hebben ingeschreven maar ben je toch verhinderd, laat dit Zap Games dan weten: je krijgt je geld gewoon terug.
- Het toernooi zal worden gefilmd! Je zal dus na afloop terug te vinden zijn op internet.
- Motion Blur staat aan.
- Afhankelijk van het aantal deelnemers zal er in de poule-fase 'best-of-3' of 'best-of-5' worden gespeeld.
- Het % HP, rondetijd, en 'no-wall levels only' zijn nog in overleg: Dit wordt a.s. vrijdag bepaald. Suggesties zijn welkom: ik ben hier zelf bij aanwezig!
Hopelijk beantwoord dit een hoop van jullie vragen. Als je nog wat mist, blijf ze stellen!
Is infozapgames@gmail.com het betreffende e-mailadres? Is het verder ook mogelijk om af en toe een update te geven over het aantal deelnemers? Zodat men een idee heeft van hoe druk het zou kunnen worden.
Het mogelijk uitsluiten van walled-stages vind ik zelf wel opmerkelijk. Het gebeurt vrijwel nooit (AFAIK) en er worden 14 van de 18 stages daarmee uitgesloten
Laatst gewijzigd door KPLee: 8 april 2010 om 00:02. Reden: Toevoeging van info
@Demonitzu: het e-mail adres vraag ik op dit moment na. Om de zoveel dagen (ongeveer 3) zal ik een update krijgen van de inschrijvingen. Ik probeer de ingeschreven mensen tot nu toe even bij elkaar te krijgen, en zal die dan hier posten. Daarnaast zal ik je comment meenemen betreffende de walled stages. (ben het wel met je eens: de tofste stages zijn met walls =))
@Rush'n Attack: Als je mee wilt doen, neem even contact op met Zap Games. Op de poster zie je het telefoonnummer en de openingstijden. Een e-mail adres krijg ik nog bevestigd!
Ik zal morgen de first post aanpassen met de info die tot nu toe bekend is. Goed om te zien dat er genoeg animo voor is! Laten we er iets tofs, en vooral iets terugkerends van maken. Houdt iedereen scherp en hyped for the game!
Ik heb de beginpost aangepast met de feedback van jullie en de communicatie die ik met Zap Games heb gehad. Hopelijk is het geheel nu een stukje duidelijker! Zoals ik ook aangeef: een aantal dingen staan nog onder voorbehoud omdat ik hier vanavond nog overleg over ga plegen. Ik denk niet dat er extreem gekke dingen instaan. Laat weten wat jullie ervan vinden!
Ik zie nu staan dat de finale in een stage zonder walls wordt gespeeld. Laat dat los! Muren horen in T6 en zijn een belangrijk onderdeel vd gameplay. De meesten geven de voorkeur aan een stage met walls ten opzichte van stages zonder.
Als er op deze manier gedacht wordt kun je net zo goed Bruce, Bryan, Steve, Bob, Julia en Lars verbieden.
Nog beter: als je een specifieke stage wilt voor de finale, kies dan voor Urban Warzone. Ruime stage met muren en licht, waardoor de animaties goed zichtbaar zijn en donkere kleding vd characters geen invloed heeft.
Laatst gewijzigd door KPLee: 9 april 2010 om 10:42.
@Sandilord: Goed punt. Ik zal je eerlijk verklappen: Persoonlijk denk ik dat walls een onderdeel zijn van de gameplay van Tekken 6. Al kan ik begrijpen dat als je gruwelijk wordt geraped tegen een wall, dat het een heel irritant/frustrerend gegeven is.
Misschien ben ik een beetje noob: Waarom die characters? Is daar wat mee dan?
EDIT: Deelnemerslijst is toegevoegd! Deze zal om de dag worden geüpdatet.
Rape at the wall doet ook pijn, maar dat gebeurt alleen als je niet goed op een situaties hebt gereageerd en dat is onderdeel vh spel. Het zorgt voor een extra technisch element dat je naar mijn mening niet uit zou moeten sluiten.
Die characters zijn high tier en de kans dat je door hen geraped wordt is groter dan door andere chars. Dat zou een actie zijn die mijns insziens net zo loos zou zijn als het verbieden van wallstages.
Rape at the wall doet ook pijn, maar dat gebeurt alleen als je niet goed op een situaties hebt gereageerd en dat is onderdeel vh spel. Het zorgt voor een extra technisch element dat je naar mijn mening niet uit zou moeten sluiten.
Die characters zijn high tier en de kans dat je door hen geraped wordt is groter dan door andere chars. Dat zou een actie zijn die mijns insziens net zo loos zou zijn als het verbieden van wallstages.
Makes very good sense, een goed argument. Zal het zeker meenemen vanavond! Ik moet dan zelf ook maar beter opzij wegrollen onder de knie krijgen! Alle characters zullen sowieso gewoon speelbaar zijn. Ik weet vanuit mijn Street Fighter ervaring (in hoeverre je dat ervaring kan noemen, maar goed) dat men wel op tournaments de regel hanteert, in ieder geval vanaf de knock-out fase, dat je maar 1 character mag kiezen. Is dit bij Tekken hetzelfde? En doe jij trouwens zelf ook mee?
Characterswitch verschilt. Meestal is het alleen toegestaan bij verlies en houdt de winnaar dezelfde char. Soms zijn de regels idd dat je met 1 char speelt.
Ik ga niet meedoen, ben een luie toernooispeler. Ik doe mee met de toernooien in Delft omdat dat toch de grotere toernooien zijn en lekker dichtbij voor me.
Oke, zal dit dan ook ff bespreken vanavond. Jammer dat je er niet bijbent! Eenmaal in Amsterdam het 20 min en dan ben je binnen. Als je er 11:30 wilt zijn, moet je rond 09:24 vertrekken. Denk er even over na ;-)
Ik vind het wel cool dat jullie dit organiseren, alleen vind ik het jammer dat het precies 1 dag na het toernooi in Delft is. Er zullen mensen zijn die het te duur vinden/geen tijd hebben om naar beiden toernooien te gaan. Ik zal mijn best doen om eventueel te kunnen komen, maar als ik moet kiezen ga ik natuurlijk naar Delft.