Laatst gewijzigd door Flora: 3 juni 2009 om 18:25. Reden: Keep on changing it^^
Aangezien ik hier (naar mijn weten, zeker ben ik niet) de enthousiastste Christie-speelster ben, neem ik deze thread maar voor mijn rekening
Met dank aan ErDaLiStA, voor al zijn hulp en tips
Veranderingen T5 naar T5DR
Nieuwe moves:
d/b+2, 3
u/f+3+4 (Heel handig in walljuggles)
FC,d/f+4 (Gaat naar RLX, op CH is het een launcher)
Veranderingen:
Veel van haar moves hebben nu minder damage. Alleen jammer dat haar f1+2 wel sterker is geworden waardoor het alleen nog maar een launcher is als je van verder weg aanvalt.
df2 is Chreddy's veiligste launcher. Geeft een directe juggle op CH; fall back op NH, waarna qcf3 backrollers oppikt voor b33, RLX 2,f3
Ja, mee eens^^, alleen als je qcf3 mist na een normal hit, kan dat zwaar gepunisht worden.
Een andere goeie en safe launcher van haar is d/b1+2, -7 op block en heeft volgens mij een vrij goed bereik
Na qcf3 pickup: b33, RLX3
qcf3 pickt ook side techrollers op, timing is echter strict.
^db1+2 is ook redelijk. Trackt redelijk en crusht alles met een kleine range. Range op zich is wel klein. Chreddy is niet een juggle character, hij/zij moet het eerder van HSP/RLX mixups hebben.
Chreddy is niet een juggle character, hij/zij moet het eerder van HSP/RLX mixups hebben.
Komt dat doordat veel van haar moves de vijand (ja hoe zeg je dat-.^?) naar een verdere afstand smijten (sorry kan het echt niet beter omschrijven)??? HSP is niet safe IMO, ik denk niet dat zelfs de mixups daarvan het minder eenvoudig voor je tegenstander maken
De overgrote meerderheid van de stances in Tekken is unsafe, het ligt eraan hoe je er in gaat en wat je ermee doet. b33 into RLX is unsafe, 13~d of df3~d is safer. En vanuit RLX zullen mensen je minder snel benaderen uit angst voor RLX 4~3 of RLX 4.
Oki (okizeme) is de kunst om de tegenstander gevloerd te houden. Dit doe je door vrij dicht bij de gevloerde tegenstander te blijven, zodat je elke poging tot opstaan kan tegenhouden.
Om in de eerste instantie in een goede okizeme-situatie te komen, kan je combo's met een bepaalde aanval beeindigen waardoor je dichtbij de gevloerde tegenstander komt te staan. Deze aanvallen zijn meestal zogehete 'spikes', die de tegenstander regelrecht neerhalen.