Als ik hem zo zie spelen lijkt het echt net alsof ik mezelf zie spelen, qua combo's, grondspel (ik kom niet op dat lastige Japanse woord) en qua beweging. Ik kom misschien iets te snel tot conclusies, maar als ik wat vaker tegen menselijke tegenstanders speel kan ik dicht bij de titel van top NL Baek spelers komen.
Laatst gewijzigd door Marin: 13 juli 2008 om 14:10.
Even een klein lijstje met enkele van de vele trucs die Baek bezit:
Dit trucje werkt door het rechter sidestep effect dat je krijgt wanneer je b+3 doet: SS naar rechts, b+3
Aan het einde van een mid-air combo: ... 1+2, d/b+4 (heeft een extreem lange rijkwijdte) ... 1+2, d+2 (niet zo'n verre rijkwijdte, maar wel goed voor de hieronder weergegeven combo)
d+4,3,3,3~B_F, d/b+4 d+4,3,3,3~B_F, d+2
d/f+3~D (Een hele sneaky truc met een SS naar rechts, waarbij d/f+2 of f+4 goede opties zijn wanneer je tegenstander aanvalt)
CH d/f+3, d/b+3+4 (Zeer makkelijk uit te voeren, met veel damage)
Baek's 3+4 truc
Baek kan meerdere malen achter elkaar 3+4 uitvoeren, en daar is een truc voor.
Bijv: CH d/f+2, 3+4 (TRUC: houd 3 vanaf nu tot het einde van de combo de gehele tijd ingedrukt) ~F, N, 4, ~F, N, ...
Dit vereist een zeer nauwkeurige timing.
Ook:
(1,2,)3,4 (wacht ong. een seconde) ,3 (i.p.v (1,2,)3,4>3) WS 3,3 (wacht ong. een seconde) ,d+4 d+4,3,3,3~F_B, b+1 (hoe sneller de b+1 is uitgevoerd, des te beter)
Ben ik bijna Baek's belangrijkste trucje vergeten op te schrijven:
b+3, SS(naar rechts)
Vanwege het sidesteppende effect van Baek's b+3 is dit een heel (irriterend) trucje Leuke aanvallen daarna: b+1 (ook sidesteppend effect naar rechts) of u/f+2
Grapplen vanuit FLA
Je kan vanuit Baek's Left Flamingo ook grapplen. De enige grapple-move die je kan uitvoeren is echter f+2+3 (Human Cannonball). Zo doe je dit:
FLA f+2~3
d/b+3+4 vanuit FLA
d/b+3+4 vanuit FLA doe je zo:
Als je in FLA gaat houd je 3 ingedrukt, en druk je simpelweg d/b+4 in.
d+3, 3, (3_D+3) en d/f+3, 4 vanuit FLA
Als je in Flamingo gaat, houd dan 3 ingedrukt. Om dan een van bovengenoemde moves uit te voeren (bijv d+3, 3, 3) toets je naast de 3 ook d+4 in, daarna blijft het hetzelfde.
Baek's normale schopaanvallen, beginnend met 3, vanuit FLA
Voorbeeld: Baek kan vanuit zijn normale positie 3, 3, 4, 4, 4 doen, maar als je dat vanuit FLA doet krijg je alleen 3, 3, 4. Om dit soort aanvallen toch vanuit FLA uit te kunnen voeren, doe dan:
FLA (houd 3 ingedrukt) b+4, ...
De b+3+4 geldt als de eerste schop, daarna moet je 3 loslaten en gewoon verdergaan met een van de mogelijkheden.
Die juggle gebruik ik ook vaak (makkelijk uitvoerbaar en giga damage); ik gebruik alleen i.p.v. die 4 op het einde niks, gevolgd door of d+2 of d/b+4. Je zal zien dat dit meer mogelijkheden opent.
Wat trouwens ook een optie is (als je dichtbij genoeg staat): d+4,3,3,3~B_F, en dan of d+2 of d/b+4. Als je tegen een speler speelt die vaak een backroll doet nadat hij op de grond ligt, is: forward dash, d+4,3,3,3~B_F een optie.
Wat trouwens ook een optie is (als je dichtbij genoeg staat): d+4,3,3,3~B_F, en dan of d+2 of d/b+4. Als je tegen een speler speelt die vaak een backroll doet nadat hij op de grond ligt, is: forward dash, d+4,3,3,3~B_F een optie.
Dit kan in principe oneindig herhaald worden als iemand blijft backrollen dus je kan beter blijven mixen tussen d+4,3,3 m,3~b_f en d+2 dan dat je d+2 en d/b+4 mixed. Reden is dat als de tegenstander d/b+4 blokt, jij een halve balk leven weg ziet gaan bij Baek. Anyway dit hoort eigenlijk in het DR gedeelte omdat Baek d+2 niet eens heeft in T5.
Anyway dit hoort eigenlijk in het DR gedeelte omdat Baek d+2 niet eens heeft in T5.
Ja, daar heb je gelijk in, het kwam alleen in me op nadat ik het onder T5 heb gezet.
Citaat:
Reden is dat als de tegenstander d/b+4 blokt, jij een halve balk leven weg ziet gaan bij Baek.
Wel als je tegenstander staat, maar als hij op de grond ligt nadat hij door 1+2 op de grond is geslagen lukt het in 90% van de gevallen, als je de d/b+4 maar snel genoeg uitvoert, om de aanval succesvol uit te voeren. Maar wel riskant bij die 10% anderen
Laatst gewijzigd door wogus: 26 juni 2008 om 17:57.
Gepost door Marin
Citaat:
Ja, daar heb je gelijk in, het kwam alleen in me op nadat ik het onder T5 heb gezet.
Wel als je tegenstander staat, maar als hij op de grond ligt nadat hij door 1+2 op de grond is geslagen lukt het in 90% van de gevallen, als je de d/b+4 maar snel genoeg uitvoert, om de aanval succesvol uit te voeren. Maar wel riskant bij die 10% anderen
Je snapt het niet: d+2 is 20 damage, db+4 is 21 damage
d+2 is maar -10 op block en db+4 is -40
Gezien je argument dat je het gebruikt als ze blijven liggen is er geen enkele reden om db+4 te doen.
d+4,3,3,3~f pakt back roll en quickstands
d+2 pakt liggers en siderollers
Wogus is 100% correct. Nou vraag ik me af of jij online speelt, want dankzij de lag hebben tegenstanders minder tijd om daarop te reageren en misschien denk je daarom dat je het bijna niet kan blokken.
Overigens haat ik Baek spelers online, want dankzij de lag is het moeilijk om te reageren op al zijn combinaties,etc waar Baek normaal nooit zo mee weg kan komen.
Ik ga, als alles goed gaat, Tekken DR Online voor de PS3 kopen, om zo online wat beter te worden. Als het volgende toernooi weer in Delft is kom ik absoluut!