Ik speel op een Koreaanse stick. Ik kan er redelijk goed op wavedashen en KBD'en. EWGF ging vroeger goed, is nu waarschijnlijk wel minder consistent (speel al sinds juli geen Tekken meer door kapotte YLOD PS3). Er zijn verschillende Koreaanse sticks (Myoungshin, Taeyoung en de Green arcade Myoungshin), kan je er wel wat meer over vertellen, heb namelijk alle 3.
Heb ook op de TE stick van Jie7 gespeeld = een Japanse stick. Kan er niet op wavedashen, maar backdashen is vlot. Misschien zelfs vlotter dan op een Koreaanse stick, haha. Heb hierop zelden gespeeld trouwens, enkel wanneer ik bij Jie7 langsga.
---
Nja, het beste, naar mijn mening, zou zijn om gewoon een Madcatz TE stick of een HRAP V3-SA (Hori) te kopen. Het is "duur", maar het heeft standaard een Japanse Sanwa stick en knoppen en is vrij gemakkelijk verkrijgbaar. Oh, i.v.m. andere merken: eightarc.com heeft best wel indrukwekkende sticks (met bvb. een detachable usb-kabel of sticks die op zowel ps3 als xbox360 werken), zou ik ook overwegen.
|