Voorbereiding
Allereerst moet je wat voorbereidingen treffen om de Ghosts te laten werken. Sluit je PSP aan aan je computer met een USB-kabel en navigeer naar SAVEDATA. Je moet hier een mapje voor jouw Ghosts maken en een mapje maken voor gedownloade Ghosts. (Het kan zijn dat deze mapjes al aangemaakt zijn)
In de Europese versie moeten de mapjes de volgende namen hebben:
- UCES00356GHOSTF (gedownloade Ghosts)
- UCES00356GHOSTM (jouw Ghosts)
Daarna moet je een speciaal bestandje in het mapje van "gedownloade Ghosts" plaatsen; het mapje
UCES00356GHOSTF dus! Deze kan je
HIER vinden. Wel eerst uitpakken met WinRAR of een ander geschikt programma.
Hoe maak ik Ghosts?
Nu je de voorbereiding getroffen hebt, kan je Ghosts gaan maken. Eerst moet je Auto Save (bij Options) aanzetten. Dit heeft Namco gedaan, zodat je niet snel even je PSP kan uitdoen als je een gevecht verliest (en dus een winstpercentage houdt van 100%). Kan wel, maar dan riskeer je jouw save data.
Daarna kan je een gevecht starten. Pauzeer vervolgens en zet
Ghost Update op On. Je moet minstens 2 gevechten spelen om jouw Ghost te kunnen updaten (of maken, als je dat nog niet gedaan had).
Hoe zet ik andermans Ghosts op mijn PSP?
Zorg eerst dat je een Ghost van iemand hebt. Sluit daarna je PSP aan aan je computer en navigeer naar het mapje van "gedownloade Ghosts" (UCES00356GHOSTF). Plaats hier de Ghost. Daarna zal je hem wellicht nog moeten hernoemen, zodat de PSP het bestand herkent. Het moet PERSON00.GHO heten, waarbij 00 overigens elk ander getal van 2 cijfers mag zijn.
Sluit de USB-verbinding en controleer of de Ghost herkent wordt, door naar 'Profile' en vervolgens naar 'Ghost List' te gaan.
Hoe speel ik tegen andermans Ghosts?
Deze Ghosts zul je geregeld tegen kunnen komen in Arcade Mode of Dojo Mode. Maar Stage 0 is de plek om tegen Ghosts te vechten. Zodra je deze unlockt hebt in Tekken Dojo, kan je daar zelf bepalen tegen welke gedownloade Ghost je wilt vechten. (Stage 0 doet heel veel denken aan Arcade Mode)
Waar kan ik mijn Ghosts uploaden?
Opnieuw, sluit je PSP aan aan je computer en navigeer naar het mapje van jouw Ghosts. De Ghosts zullen PLAYER00.GHO heten, waarbij ook hier de 2 getallen kunnen verschillen.
Het uploaden zelf,
www.rapidshare.com wordt het meest gebruikt, maar
www.megaupload.com is een alternatief.