Jantje wordt op een nacht zwetend wakker, hij heeft een erge nachtmerrie gehad waarin zijn tante ging sterven de volgende dag. Hij rent naar zijn ouders slaapkamer en zegt: "pap, mam, ik heb een droom gehad: mijn tante gaat vandaag sterven!". Ouders: "Het is maar een droom, jongen. Ga maar verder slapen."
De volgende middag komt Jantjes vader binnen met een stomverbaasd gezicht. Zijn tante was inderdaad die dag overleden. Die avond wordt Jantje weer wakker van een nachtmerrie. Hij komt aan bij de slaapkamer van zijn ouders en zegt: "ik heb weer een droom gehad: mijn vader gaat dood!". Zijn vader stuurt hem uit de kamer, maar is toch wel geschrokken door dat bericht.
De volgende dag is de vader de hele tijd gespannen. Hij komt die avond thuis, maar is nog niet dood. Hij blijft de hele avond voor zijn wekker zitten totaan middernacht, maar hij leeft nog steeds.
De volgende middag komt de vader thuis van zijn werk. Waarop zijn moeder zegt: "heb je het al gehoord? De melkboer is gisteren overleden..."
|