Lol, totaal niet, eigenlijk
.
Tegen andere menselijke tegenstanders spelen is zo'n algemeen ding waar ik niet op zat te wachten
. Het uitproberen van setups e.d. is leuk enzo, maar ik wil dus weten of het online net zo werkt als offline. Bij VF was het bijvoorbeeld een kunst om wakeup-kicks uit te lokken en te laten whiffen als je zag dat de tegenstander er een deed, dat deed je door op het randje van de range van een wakeup kick te gaan staan en dan op een bepaalde beweging van de tegenstander te reageren. Online ging dit een stuk minder makkelijk, omdat wakeupkicks er vrij snel uit kunnen komen.
Werkt dit bij oki situaties in tekken net zo? Dus niet per se over de wakeup kicks, maar dat je kan reageren op de tegenstander. Misschien dat je ziet of de tegenstander gaat rollen oid en daar dan iets mee kan doen. Of is het dat je gewoon een keuze maakt en dan maar ziet wat de tegenstander doet, meer een soort steen/papier/schaar idee?
Setups e.d. uitproberen is leuk en aardig, maar ik moet wel weten (uiteindelijk merk ik dit zelf wel als ik shit ga lezen en uitproberen en gefrustreerd raak e.d. :p) of ik niet allemaal shit aan het doen ben die alleen online werkt.
I dunno, ik lees m'n eerste post nog eens door en ik snap zelf niet eens meer waar ik nou om vraag, hahaha.
Ik ben denk ik een beetje paranoid, ik weet nog dat ik met VF veel zelfvertrouwen had in m'n game omdat ik online van mensen kon winnen en offline in NL ook, maar toen speelde ik offline tegen allemaal mensen uit Amerika, Japan, Singapore, Zweden e.d. en toen werd opeens de helft van m'n setups ontweken en werd ik keihard op alle gaten in m'n game gewezen door alle punishment e.d. . Het kostte me heel lang om daar vanaf te komen en ik heb geen zin om weer met dat soort shit te moeten dealen..
Haha, ik heb deze thread onbewust een beetje gebruikt om maar gelijk alles over de game te vragen. I guess omdat ik een beetje in slaap val van alle mensen online die maar gewoon wat knopjes drukken, of dezelfde 4 moves de hele match spammen. T boeit me niet echt als ik verlies, maar als ik niks leer, dan is het me de tijd gewoon niet waard. Ik ben dus persoonlijk op zoek naar shit om de game uitdagender te maken tegen noobies (shit om te oefenen als low parries e.d.), maar als iemand me daarbij wil helpen moet die maar een PM sturen.
Voor deze thread is het misschien beter als ik de titel/vraag verander naar:
Wat zijn de valkuilen in Tekken 6 online?
Wat jij dus bijvoorbeeld zegt over minder throws gebruiken wegens etiquette. Etiquette boeit me niks, maar als je je daar dus aan houdt dan throw je offline minder dan dat je zou moeten/kunnen. Dat soort dingen ben ik dus naar op zoek. Dingen die je online meer of minder gebruikt omdat dat beter werkt, maar waar je offline hard voor gestraft wordt of jezelf mee in de vingers snijdt.
Sorry voor de chaos!