Ik weet nog in aanloop naar de release van Tekken Tag Tournament 2 (2012) dat er een enorme groep Jun fans van zich lieten horen en uiteindelijk hun zin kregen, maar dat Jun uiteindelijk toch één van de minst gespeelde characters bleek te zijn volgens bepaalde statistieken die alleen de developers van de game in handen hebben.
Verhaalsgewijs is het lastig, omdat ze ooit een grote rol in het verhaal speelde en ze uiteindelijk op mysterieuze wijze verdween. Het is nooit bevestigd of het haar onthoofde hoofd is die Ogre vasthoudt in de Opening Movie van Tekken 3. En dan is er nog het verhaal dat vooral Japanse developers niet happig lijken te zijn om oude vrouwen in games te tonen.
Dat gezegd hebbende zijn de verhalen van de meeste characters niet heel verfijnd uitgewerkt. DLC characters zoals Anna, Lei, Marduk, Armor King en Julia hebben allen een verhaal gekregen in Tekken 7, maar daar wordt geen woord over gesproken in de game. Ik denk dat een eventuele terugkeer van Jun gepaard moet gaan met een goed verhaal en dat kan Tekken 7 naar mijn mening niet bieden.
|