Laatst gewijzigd door Dannie: 30 november 2009 om 14:59. Reden: Nieuwe combo's toegevoegd
Lili speelt in Tekken 6 vrij gelijkaardig als in Tekken DR. Ze heeft enkele nieuwe moves en sommige aanvallen kregen andere properties.
Haar belangrijkste verbeteringen zijn volgens mij:
- BT+1+2 is een launcher die meer dan 80 damage doet
- een nieuwe mid qcf+3+4 die positieve frames op block geeft
- een nieuwe low poke met d+3
- db+4 high crush geeft een launcher op normal hit
- enkele nieuwe mids met veel bereik zoals qcf+1, b+1 en f+4
- nieuwe opties om naar BT te gaan zoals d+1,2~b, df+2~b, WS+2~b en 3
B! moves en B! enders
df+3, f+1+2, BT 4 en qcf+3,4 geven B!
Na B! heb je verschillende opties:
- ff+3,3+4
- qcf+1,2 (goed voor wall carry)
- df+3+4,3+4 (geeft de beste oki)
- 3,2,3 (doet het meeste damage, vaak is eerst een kleine dash nodig)
b+1 = mid met veel bereik, gratis df+3+4 op CH
2,4 = 10 frame NC, geeft wall splat (!)
f+2,3 = high mid NCc, je krijgt een combo op counterhit
f+1+2 = B! move
d+3 = nieuwe low poke
3 = mid die naar BT gaat
3,1 = mid mid string
3,2,3 = mid high high string voor na B! moves
f+4 = mid met veel bereik
qcf+3+4 = mid, geeft + op block
qcf+1,2 = NC, hit confirmable, geeft wallsplat, -14 op block
BT 3+4,2 = nieuwe mid mid string, backroll catch, geeft knockdown
uf+3+4,3 = nieuwe mid high string
u+3+4 = nieuwe launcher, low crush
BT 1,2 = nieuwe high high jab string vanuit backturned
BT 2 = mid vanuit backtured, combo op CH
De notatie voor db+3 uit DR is nu db+3+4
Finally!!
De T6BR Lili-Thread
Aangezien ik geen BR-ervaring heb, dat ik dus wel binnenkort nodig zal hebben, en omdat ik er toch wel benieuwd naar ben, hier toch wat vragen (:
-Wat is haar grootste Walldamage? Misschien f3, W!, f1+2, f3+4~3~4?
-Is d/f3 sneller geworden?
-Kan je na bijv. CH d/f3 een andere juggle doen dan d12, d124? Iets waar bijvoorbeeld een Bound in zit?
-Wat zijn haar B! opties als ze BT staat?
-Is BT d3, 4 nog steeds de combo die de meeste damage doet na BT d3+4?
-Heeft ze er goede Poke-moves bijgekregen? (Zoals misschien d3) of juist weer sommige verloren? (zoals de vroegere b1)
-Is ss3 een goede Punisher geworden? Hij heeft vrij groot bereik, maar launcht nu niet meer dacht ik...
-Is haar Punishment hetzelfde gebleven?
Dat zijn tot nu toe de vragen die ik me nu kan bedenken... Hartstikke bedankt alvast (:!!!
Laatst gewijzigd door Dannie: 30 oktober 2009 om 03:15.
Hoi Flora,
Ik kan nog niet op alles antwoorden, teveel nieuwe karakters om uit te proberen ;-)
* Wall damage en wall strats moet ik nog uitzoeken. Voorlopig doe ik gewoon wat ik in DR deed (jabs en jumpover) of wall stun en dan haar nieuwe wall throw.
* df+3 is voor zover ik weet niet veranderd. Deze move geeft B! en je kan geen tweemaal B! in je combo verwerken.
* BT 4 geeft B!
* Lili heeft erg goede pokes (2,4 is een NC, d+3 is een goede aanvulling)
* De nieuwe b+1 vind ik veel beter dan haar b+1 uit DR. Zieke range, lijkt safe (niet helemaal zeker), geeft knockdown op CH en gratis damage.
* ss+3 geeft knockdown en is volledig safe. Het was een nutteloze move in DR omdat je beter ss df+2 kon doen i.p.v. ss+3.
Veel succes als je mee gaat doen aan het tournooi zonder ervaring met BR. Het is toch een heel ander spel en vooral de combo's verschillen sterk. Moet er zelf nog wat aan gewoon geraken.
@ ShaolinMonkey - kan je aub geen nutteloze posts maken in karakter draden? Maak hier een post als je iets hebt toe te voegen aan karakter strategieën of een vraag hebt. Dankjewel.
Laatst gewijzigd door Dannie: 2 november 2009 om 16:33.
Net ontdekt in practice mode:
3+4
= f+2,3 df+3+4,3+4 (74)
in DR kreeg Lili op 3+4 enkel f+2,1+2
edit: tal van nieuwe combos toegevoegd in post 1, in de volgende post zijn haar wall combos aan de beurt + Flora, heb me vergist: op CH df+3 krijg je wel een B! combo.
wall combos zonder B!
W! df+3+4, 1+2
W! wall throw (met 1+3 of 2+4)
wall throw
Gebruik Lili's wall throw in je combo als je B! al gebruikt hebt en een wallsplat krijgt. Een voorbeeld vind je hieronder, de CH df+3 combo in de "Fallen Colony" stage. De wall throw doet meer damage dan W! df+3+4,1+2
wall stun
Na een move die een wall stun geeft, krijg je B! Lili heeft tal van moves die wall stun geven: 1+2, f+4, 2,4, uf+4,3 qcf+1,2, ss+1+2 enz.
Na een wall stun krijg je guaranteed f+1+2_df+3 B! f+3+4,3,4
gemakkelijke wall carry
Je kan in je combo vier keer df+1 gebruiken om je tegenstander naar de muur te brengen: (launcher), df+1, df+1, df+1, df+1 W!
Owwh, ik heb de eer gehad om Lili te mogen spelen ;O!
Ik ben nog niet achter veel gekomen, vervelend dat je f1+2 vrijwel gelijk achter elke ander knop moet doen om een goede B! te krijgen...
Maar ik had toch even wat kleine vragen ;S
-Wat is nu haar beste Oki-Tool? Ik vond zelf d/f3 geweldig, omdat als hij raak ging je weer B! kreeg, alleen kreeg je volgens mij alleen d/f3+4 gratis en niet die hele string ;S... Of is er misschien een betere andere?
-Wanneer kan je het best d3 gebruiken? Om eerlijk te zijn, vond ik dit zelf een beetje een rotmove, ik had het idee dat hij zo langzaam was dat ik nog vaak werd geinterrupt door Jabs ;S, is hier miss een handige Set-Up voor?
-Wat kan je het beste doen in de situatie: Dicht bij de muur, in BT stance, met B! ??
Welke string krijg je dan gratis of doet de meeste Damage?
Hoi Snoops, bedankt. Ik heb de nieuwe move toegevoegd aan de eerste post en meteen een combo op verzonnen ;-) Na floor break krijg je 3,2,3 voor vette damage.
Wat je daar zei over wall stun 4,1,3 klopt volgens mij niet. De 4 connect, de 1 whifft, de 3 gaat opnieuw raak, maar geeft geen B!
Hoi Flora, zoiets als "beste oki-tool" bestaat niet. Alles hangt af van wat je tegenstander doet als hij rechtkomt. In elk geval is df+3 een heel goede oki-tool: als je tegenstander rechtkomt met een wake-up kick (low of mid, doet er niet toe), krijg je de volledige combo! Het grote nadeel aan df+3 is dat je tegenstander opzij kan rollen.
De nieuwe low poke d+3 heeft verschillende toepassingen. In de eerste plaats raakt hij grounded (in tegenstelling tot d+4) zodat hij nuttig is in oki. Je kan hem tevens gemakkelijk verwerken in je poking game, bv. 1,2 op hit~d+3 of bv. qcf+3+4 op block~d+3 of bv. f+3+4 op block~d+3 (als je tegenstander wacht tot je de f+3+4 string afmaakt).
Lili heeft ontzettend goede mids vanuit BT, maar om ze te kunnen gebruiken moet je ervoor zorgen dat je tegenstander gaat crouchen als je BT staat. Dat kan je door veel te throwen vanuit BT of lows te gebruiken zoals BT d+3, BT d+4 of BT d+3+4. Als je tegenstander gaat crouchen kan je dingen doen als...
BT 2 W! df+3 B! f+3+4,3,4 (66 damage)
BT uf+4 W! 1+2, f+1+2 B! f+3+4,3,4 (82 damage)
Een knappe combo-vid van Kane, een Amerikaanse Lili-speler die heel goed het damagepotentieel van Lili aantoont. (Ook de match video's van Kane zijn trouwens de moeite waard om te bekijken).
Bedankt V-Four, dash df+3 kan ik niet connecten... dash f+1+2 wel, maar de timing is echt strikt. Ik heb de combo in elk geval toegevoegd aan de eerste post.
Hoi Snoops, jouw combo doet weinig damage. Amper 57... Je kan trouwens nog een df+2 ertussen krijgen, nl. df+3+4, BT 1,2 df+2 f+1+2 B! df+3+4,1+2. Ik heb ook deze combo toegevoegd.
Ik heb eindelijk een toepassing gevonden voor Lili's wall throw die meer damage doet dan de gewone wall opties. Check CH df+3 combo in de "Fallen Colony" stage in post 6.
Laatst gewijzigd door Dannie: 29 december 2009 om 15:38.
Mijn PS3 is nu al een maand stuk en ik heb nog altijd niet met Sony gebeld i.v.m. een herstelling... zo ongeïnteresseerd ben ik in feite in T6. Net voor m'n PS3 stuk ging, was ik bezig met wat opzoekingswerk rond safe en unsafe moves.
Even ivm the d3+4 juggle van Lili: Ik heb op TekkenZaibatsu, in de Lili Juggle thread, gevraagd wat het beste was, UF+4 of UF~N, 4. (Antwoord van St.George: ) The trajectory of the two versions is slightly different, and as a result the timing for the following hit in the combo is often different as well. Damage is the same (for most characters, not 100% on Lili)
(Antwoord 2: )
Quote Originally posted by DeTrun
"Thank you for your explanation. I'll try it out to see if the damage is the same, when I'm back home. If the damage would be the same, which would be the "better, easier to execute"-option? Or would it just be a matter of preference?"
(St. George: ) Just checked it out, they're same damage. U/F+4 is much better, UF,n,4 will recover slower and push back more, causing a lot of whiffs.
Ik hoop dat dit andere Lili-players zal helpen met hun matterhorn launch
Ik had dit in de Electric Fountain Challenge gepost, kdacht dat ik het beter hier kon zetten