TekkenZone is (eindelijk) nu ook bereikbaar via een app voor Android apparaten! De allereerste versie van de app weegt bijna 1 MB, maar kan door de cache uitgroeien tot een paar MB. Qua privacy heeft de app alleen rechten nodig om jouw verbinding te kunnen lezen, omdat de content vanaf het Internet geladen wordt.
Vergelijkbaar met mobiele website
Deze eerste versie is heel erg basic en voegt feitelijk weinig toe aan de mobiele versie van de website. De app is wel iets toegankelijker met een plek in het menu van jouw Android apparaat. Ik ben wel van plan om de app te blijven updaten met verbeteringen, bugfixes en kleine nieuwe features.
Toekomst van de app
De populariteit van de app zal gaan bepalen of ik de app uiteindelijk tot een volwaardige volwassen app zal gaan uitbouwen. Dit hangt ook samen met de toekomstige vernieuwde website die veel betere ondersteuning voor de app zal krijgen. Daarnaast hou ik de mogelijkheid open om in de toekomst specifieke kleinere apps uit te brengen zoals bijvoorbeeld een framedata app.
Geen app voor iOS
Er is momenteel geen app voor iOS apparaten en die zal er misschien nooit komen. Relatief weinig bezoekers van TekkenZone gebruiken een iOS apparaat, al komt in de statistieken wel naar voren dat een klein aantal vaste bezoekers vaak de site bezoekt met hun iPhone. Ik laat een eventuele iOS app over aan BLAQstyle V4.
Feedback gewenst
Mocht je een bug gevonden hebben, dan zou ik het heel erg waarderen als je dat hier wilt melden. Ook tips en opmerkingen kunnen hier gepost worden. Reviews en beoordelingen in de Play Store zijn ook welkom.
|