Je gebruikt combo's. Probeer wel meer combo's in je systeem te krijgen. Je gebruikt zelfs de hellsweep en dergelijke. Ik weet niet meer of het in Tekken 5.0 ook zo was, maar een hellsweep is gegarandeerd als jij je combo met d/f+1,2 afsluit; wat jij dus deed.
Ik heb geen enkele throw van jouw kant gezien. Op z'n tijd een throw kan geen kwaad, al breekt de CPU de throw bijna altijd op Ultra Hard niveau.
In het begin zag ik weinig sidesteps, maar later kwamen er steeds meer sidesteps. Constant bewegen is belangrijk in Tekken, vooral doen dus.
Verder zag ik je vaak de wall walk (b,b,u/b) doen. Ik weet de frames niet uit m'n hoofd, maar je bent de pineut als ie geblokt wordt.
Dingen waar je aan zou kunnen werken: de EWGF leren. Ik zag je de aanval één maal succesvol gebruiken. Het is Kazuya's beste aanval, dus zeer handig als je 'm onder controle hebt. De aanval 1,1,2 is ook een goeie aanval. Je kan de tegenstander blijven poken met 1,1 om druk te zetten. Als ze beide raken (dus niet geblokt worden), kan je er een 2 achter plakken. En d/b+4 is een hele goeie lage aanval. Als ie geblokt wordt, kan de tegenstander niets terug flikken op jou.
Door de Wall Walk ontwijk ik vaak aanvallen van de tegenstander en counter hem dan als het kan en ik kan me moeilijk verdedigen met m'n rug tegen de muur.
de EWGF heb ik voor 85% onder controle, maar ik gebruik hem niet vaak omdat ze op ultra hard vaak gaan bukken.
De d/f 2 is mijn soort van launcher (Free Juggle Op CH, snap jezelf ook wel).
Mijn gameplay focust zich vooral op counter hits.
Thnx for the tips
Laatst gewijzigd door glddrgn: 26 oktober 2008 om 12:45.
t probleem is natuurlijk dat je tegen CPU speelt, die bukt EWGFs wel
kazuya zijn spel is normaal erg gefocust op zijn EWGFs, omdat die op reactie natuurlijk niet te bukken valt... door tegen de CPU te spelen leer je je EWGFs dus niet gebruiken, maar ik neem aan dat je dat wel al weet
indien je spel gebaseerd is op counterhits moet je ook oppassen want de enige safe optie hier is d/f3... d/f2 ook maar enkel vanop de juiste afstand (kort)
voorts moet je natuurlijk je juggles afmaken, zoals bv d/f1,4 op zijn minst opvolgen door d/f4,4
een ronde beginnen met d/f2 lijkt me ook niet de meest verstandige keuze omdat die dus niet safe is en niet snel genoeg is met zijn 14 frames
als je toch d/f2 op counterhit raakt, zijn je juggles wel ok door je oki opties (persoonlijk wist ik niet dat hellsweep na d/f1,2 gegarandeerd zou zijn)... anders kan je ook wel de makkelijke EWGF b2,4,1 gebruiken voor gegarandeerde 60+/~70dmg. En zo gebruik je je EWGF ook nog ns n keer (als je even tijd hebt kan je ook oefenen op EWGF launch na d/f2 CH hehe)
low parries ook niet vergeten op te volgen door d/f1,4
eigenlijk gebruik je in je games enkel de unsafe d/f2... wat waarschijnlijk een goeie manier is om tegen CPU te spelen. Echter leer je je jezelf op die manier niet Kazuya's EWGF, en mind games aan.
oh en 1,1 is idd goed... op hit geeft een rake 1 jab +9... daarom ook dat ik zelf meestal verkies nooit de 1,1,2 af te maken maar te gaan voor mind games op + frames
Nieuwste Vid: Kaz vs Jin allebei Warlord.. 3 rondes Ultra Hard.. Persoonlijk vind ik deze vid niet al te sterk. Maar jullie mogen beslissen en tips geven als het kan.
Ik zag je eenmaal jouw 1,1,2 geblokt worden, waarna je afgestraft werd. De 2 alleen drukken als de eerste 2 hits niet geblokt worden. Mooie wallcombo trouwens. Weet niet of je er genoeg ruimte voor had, maar b+3,1,4,1 is een optie als je meer schade zoekt.
PS: ik heb de Youtube code vernieuwd. Ik hoor het wel als de video's bij jullie ineens niet meer werken.
als je toch d/f2 op counterhit raakt, zijn je juggles wel ok door je oki opties (persoonlijk wist ik niet dat hellsweep na d/f1,2 gegarandeerd zou zijn)... anders kan je ook wel de makkelijke EWGF b2,4,1 gebruiken voor gegarandeerde 60+/~70dmg. En zo gebruik je je EWGF ook nog ns n keer (als je even tijd hebt kan je ook oefenen op EWGF launch na d/f2 CH hehe)
hellsweep is niet gegarandeerd na df1,2
maar V-Four ik denk niet dat je goed weet hoe tekken in elkaar zit, allereerst zou ik wat matches bekijken online van andere spelers en proberen te snappen waarom ze bepaalde dingen doen.
en tegen de CPU spelen leer je ook niks van. kom gerust een keer naar amsterdam dan leer ik je wel wat tekken
toevallig luister ik die BMG muziek vn die stage
nou je speelt best goed met je kazuya ,Vergeleken hoe ik dan speel met dat geval
in de eerste ronde , werden de meeste aanvallen geblokeerd , maar later minder , dat vindt ik wel goed wnr word je gepromotiveerd Ö ?
Ik zal proberen om ook een gevecht te plaatsen , via tekken DR
ik zeg liever dat het niet altijd gegarandeerd is, maar dat moet ik zelf weten..
hoe zit volgens jou dan Tekken in elkaar?
Lol, ik krijg les in Tekken van een 7jarige
Ik ben 25
En ik had het over gldrggnng die dacht dat df1,2 -> Hellsweep gegarandeerd was, wat hij opmaakte uit jouw filmpjes.
Tekken zit iig niet zo in elkaar, nogmaals verwijs ik naar de filmpjes op youtube of de toernooi filmpjes in Nederland. Er is teveel mis met je game, en zowiezo leer je bar weinig door tegen de CPU te spelen. Tevens geeft het ook geen goede indicatie waar jij tot toe in staat bent (al hoewel het vrij duidelijk is dat je nog beginnend bent).
Er is teveel mis met je game, en zowiezo leer je bar weinig door tegen de CPU te spelen. Tevens geeft het ook geen goede indicatie waar jij tot toe in staat bent
wat is er dan mis met mijn gameplay.. te weinig EWGF en te veel counter tries?
ik weet dat ik heel weinig leer door tegen CPU's te vechten maar in mijn stad zijn er helemaal geen spelers die goed zijn....
Citaat:
al hoewel het vrij duidelijk is dat je nog beginned bent.
- je hebt geen spacing (logisch als beginner)
- je kunt niet throw escapen (logisch als beginner)
- je kent de frames niet
- je gebruikt 1 move
- je combos zijn niet consistent
met spacing bedoel ik je algehele beweging, je blijft alleen maar stilstaan en je wacht totdat je tegenstander naar je toekomt en druk je vervolgens df2
throws kan je niet escapen, maar dat komt pas later met de tijd.
de frames ken je niet, je weet niks over afstraffen. enige wat je doet is df2 na iets geblockt te hebben
je gebruikt 1 move. opzich niet slecht aangezien de computer ook niet erg afwisselend is in zn aanval/verdediging. maar geeft een hele slechte indicatie wat voor speler jij bent
je kunt niet wavedashen, iets wat kazuya toch wel echt nodig heeft.
maar goed ik probeer je alleen maar te helpen, en neem maar bepaalde dingen gewoon aan ipv te zeggen "dont underestimate me just yet". Tot zover is er geen enkel persoon van dit forum geweest die de topspelers in Nederland ook maar enigzins hebben laten schrikken. Meestal werd het een slachtpartij van 10-0. En ik kan je nou al zeggen dat dat ook voor jou geldt. Dus neem mijn adviezen blindelings aan aub.
En ik had het over gldrggnng die dacht dat df1,2 -> Hellsweep gegarandeerd was, wat hij opmaakte uit jouw filmpjes.
nee, ik had het over demonitzu die claimde dat dat gegarandeerd was, maar daar heb jij weer overgekeken en op niets gebaseerde conclusies over gemaakt. Geen probleem, ik word het stilaan wel gewoon hoor.
nee, ik had het over demonitzu die claimde dat dat gegarandeerd was, maar daar heb jij weer overgekeken en op niets gebaseerde conclusies over gemaakt. Geen probleem, ik word het stilaan wel gewoon hoor.
- je hebt geen spacing (logisch als beginner)
- je kunt niet throw escapen (logisch als beginner)
- je kent de frames niet
- je gebruikt 1 move
- je combos zijn niet consistent
met spacing bedoel ik je algehele beweging, je blijft alleen maar stilstaan en je wacht totdat je tegenstander naar je toekomt en druk je vervolgens df2
throws kan je niet escapen, maar dat komt pas later met de tijd.
de frames ken je niet, je weet niks over afstraffen. enige wat je doet is df2 na iets geblockt te hebben
je gebruikt 1 move. opzich niet slecht aangezien de computer ook niet erg afwisselend is in zn aanval/verdediging. maar geeft een hele slechte indicatie wat voor speler jij bent
je kunt niet wavedashen, iets wat kazuya toch wel echt nodig heeft.
maar goed ik probeer je alleen maar te helpen, en neem maar bepaalde dingen gewoon aan ipv te zeggen "dont underestimate me just yet". Tot zover is er geen enkel persoon van dit forum geweest die de topspelers in Nederland ook maar enigzins hebben laten schrikken. Meestal werd het een slachtpartij van 10-0. En ik kan je nou al zeggen dat dat ook voor jou geldt. Dus neem mijn adviezen blindelings aan aub.
ok ok ik snap je punt en ik ben bereid m'n lot te accepteren als beginner voor de komende 7 jaar...
maar wat bedoelen ze eigenlijk met consistent als ik het vragen mag??
consistent houdt in dat je een combo niet verneukt. simpel gezegd als jij een CH df+2 doet dan moet je je combo/juggle die daarna volgt 9 van de 10 keer minstens kunnen. Dit houdt in dat je niet super moeilijke combo's moet doen zoals CH df+2, EWGF (tenzij je het wel 9 van de 10 keer kan). Als jouw combo mislukt leidt dat tot misgelopen damage wat eventueel kan leiden tot het verliezen van een ronde.
Dit wil niet zeggen dat je telkens dezelfde combo moet doen. Maar in een beginfase is het wel verstandig om te houden aan 1 combo per launcher.