Laatst gewijzigd door Serotonic: 11 maart 2008 om 00:34.
Zoals elders beschrijven is Anna een van de toptier characters. Ze kan goed jugglen uit lows en bovendien heeft ze een hele goede wallcarry en wallgame
een paar van haar moves uitgelicht:
CH uf+1, 3, 3+4
Een hele handige move, je kan hem een btje vergelijken met julia's CH 1,2,1 omdat je gigantische damage kan doen als de eerste klap hit op counter. Hij is trouwens ook goed voor wallcarry in juggles
f,f+4
Handige move door zijn range. Als ie raakt kun je je tegenstander makkelijk oppikken met d4,1 en vervolgens df3,1,4 doen. Deze laatste pickup- juggle geld trouwens ook voor de vorige move
db+3
Een hele handige, maar ook gevaarlijke move. Als je veel pressure op je tegenstander zet kan het wel eens rendabel zijn om naar hem toe te rushen en deze move te gebruiken, je ziet hem nl vaak aankome maar bent te laat met blocken. (vooral online) Ook hier geld dat je dezelfde juggle als voorgaande moves kunt gebruiken. Pas echter op want op block is deze move erg nadelig en wordt je heel makkelijk gepunished.
ff+2
Leuke move om mee af te straffen, als je tegenstander bv whiffed (mist) kun je deze move gebruiken. Met wat geluk kun je ook hier dezelfde staple juggle gebruiken. Deze move is echter high dus pas op voor duckende opponents
df3,1,4(,2,4/1+2)
Als je tegenstander niet airborne is is deze string niet heel handig. Is ie dat echter wel dan is dit een goede juggle-finisher. Het heeft een goede hitbox (als de eerste hit is de rest zowat guaranteed) en de wall carry is erg goed. Tegen beginnende spelers, of als je je opponent goed onder druk zet zou je kunnen proberen de string helemaal te doen. Als je hem eindigt met 4 is dezelfde pickup juggle weer guaranteed. Mocht je tegenstander de laatste blocken, dan kun je af en toe afwisselen door te eindigen met 1+2 (vooral handig bij de wall) Mocht je je tegenstander tegen de muur slaan dan is de meest damaging wallcombo df1,2,4
Vervelende damage
Als je tegenstander een aanval doet die door jou wordt geblockt, staat hij meestal op negatieve frames. Dit wil zeggen dat hij even geen andere aanval kan doen.
In heel wat gevallen kan jij als antwoord hierop een aanval doen die guaranteed damage geeft. Dit wordt punishen genoemd.
ff2 wordt gebruikt als sidestep catch of frame traps te beginnen.
Ik kan niet wachten totdat je de volgende reeks onzin gaat posten lol
Ook heel leuk dat je Anna's beste moves erbuiten laat bij het beginnen van een Anna topic. Zegt genoeg over je kennis! Wat dacht je van df2, ff3, ff343, ws2, fc df2
Wat blijkt? Op ff+2 KAN je jugglen en deze move wordt tevens vernoemd als punisher lol.
..zo gek vond ik 'm nog niet eens eigenlijk. Niet haar beste punisher tough.
Maar D+4, 1 iz dus haar pick-up en niet zoals Nina die daar D/F~4, 1 voor nodig heeft (F+3 a-like in T5?).
Anna heeft 't ook als ik me niet vergis. Move heeft meer range en 3 hit damage meer.
Kan iemand mij iets meer vertellen over haar JF Unblockable na f,f+3,4,3~b??? Het lukt me dan wel een aantal keren, maar zou dit toch graag wat meer willen practicen. Hoeveel tracking en range heeft dat ding bijvoorbeeld in DR? Hoe zit 't met de wall, net zoals Julia's 1+2, 3+4, b,f+1+2 gefixed?? Pfff.. je zou er haast je hersens over breken man!! Stel niet van die onzinnige vragen.. LOL!!
foes, wat die pickup betreft - ik heb een post van amphreded (tz) gekopieerd
"ff+2 against all characters except, Marduk, Jack, and Kuma/Panda:
ff+2, D/F+4,1, d/f+3,1,4 - 54 dmg
ff+2, D/F+4,1, d/f+1,2,3 - 54 dmg. A little less consistent imo
ff+2, d+3,4 - 39 dmg
ff+2, wait til opponent fully grounded, d/f+4 - 35 dmg. No oki
ff+2, d/f+4 (flip over) - 30 dmg
D/F+4,1 timing is very tight and perhaps angle dependent. Most of these won't work if Anna is backturned after ff+2 or if the opponent is too far (though the latter is quite uncommon). Just hold D/F after ff+2 and when you 'feel' that as soon as Anna's in FC, press 4,1. Make sure to press d/f+3,1,4 right afterward because otherwise d/f+3 would whiff.
Good thing is if you press 4 too fast, d/f+4 would come out (though sometimes it won't register as combo) or if you press 4 a little too late, FC+4 hits the head of opponent for a combo of 31 damage total.
d+3,4 is the easy consistent damage though it also suffers the whiffing if the opponent lands to far. d/f+4 is the most consistent but it could also whiff if opponent lands on max far range."
D/F+4,1 timing is very tight and perhaps angle dependent. Most of these won't work if Anna is backturned after ff+2 or if the opponent is too far (though the latter is quite uncommon).
Ah, juist jah. Zoals ik al had verwacht.
Op voorwaarde dat je die movement kunt uitvoeren.. op voorwaarde dat je tegenstander (óf Anna) niet te ver van afgezonderd iz.. zal deze pick-up werken.
Hmmz.. dat klinkt als een situatie afhankelijke move en zou je als inconsistent mogen bestempelen.
Conclusie
Wat een waardeloze punsher
MAAAR!! Weet hier iemand met een beetje verstand van Anna en JF mij te vertellen hoe dat geneuzel zit met haar Wall-combo? XD