Je kan niet zomaar een harde schijf van je oude PS3 in een andere steken, om dan te verwachten dat je je oude save data terughebt.
Je oude harde schijf van 40 GB is encrypted: dit betekent dat alleen je oude PS3 die ene harde schijf kan lezen. Steek je deze harde schijf in een andere PS3, dan zal je de harde schijf moeten formatteren om het compatibel te maken met de nieuwe PS3, waardoor je dus sowieso je save data etc. verliest.
De enige manier om je oude save data over te brengen naar een nieuwe PS3, is door de oude PS3 terug te laten werken en vervolgens een back-up te maken van de HDD dmv. de back-up utility van de PS3. Of je verbindt de oude PS3 met de nieuwe PS3, waardoor je de "Transfer Data"-utility gebruikt om je data rechtstreeks over te brengen.
Dus, zolang je oude PS3 niet werkt en je hebt geen back-up van de HDD, zal je je oude save data sowieso niet meer terugkrijgen.
Je kan dus beter een nieuwe PS3 kopen. Als je een nieuwe koopt, koop niet de oude, "dikke", glanzende PS3. De kans is groot dat die terug een YLOD krijgt. Koop een PS3 Slim, waarbij de kans op een YLOD verkleind is, door verbeteringen van Sony.
En 2,5 inch harde schijven passen in de PS3, zowel de oude PS3 als de PS3 Slim.
---------- Dubbelpost samengevoegd ----------
Gepost door Jaketimate
Citaat:
ik adviseer je om nieuwe te kopen je kan laten repareren maar het gaat heel snel weer stuk spreek namelijk uit eigen evaring :p
En idd, je kan gwn beter een nieuwe kopen. Want reparaties van de YLOD werken maar tijdelijk. Ook al repareer je de PS3, ooit zal het weer oververhitten en de soldering onder de processor doen smelten, waardoor je dus weer een YLOD krijgt.
Ik heb zelf mijn "fat" PS3 gerepareerd, het werkte voor 3-4 weken totdat er weer een YLOD verscheen. Ik ga zelf gwn een PS3 Slim kopen, in een maand of twee.