I'm back, hebben jullie me gemist?
ik was van woensdag t/m vrijdag op schoolreis naar Luxemburg
we zaten daar in een kamp, het leek wel een concentratiekamp
er ontbraken alleen nog hekken rond het kamp en torens waar gewapende mensen in zaten die schoten wanneer je probeert te ontsnappen, toch was het best leuk maar niet dankzij de dingen die de leraren ons lieten doen; zoals 13 kilometer lopen in de bloedhete zon zonder een pauze tussendoor en ons met 25 man in 1 tent te proppen
we kregen bijna geen drinken en het drinken dat we kregen was die smerige cola en limonade uit de Aldi
dan was er ook een keer de cola op, moest ik cola light lemon gaan drinken
we kregen in die 3 dagen 5x eten; 3x heel erg dik gesneden boterhammen met 1 heel dun plakje kaas of vlees, 1x spaghetti waarvan ik de helft ergens in de bosjes gesmeten heb
en 1x hamburgers waarvan ik er dan maar 3 gegeten heb omdat ik zoveel honger had
we kregen heel weinig vrije tijd en moesten heel veel lopen en opdrachten doen, we zaten ergens in "the middle of nowhere", het was 15 minuten lopen naar het dichtst bijzijnde dorp
er waren maar 4 douches en een paar w.c.'s op dat kamp terwijl we daar met 120 man ofzo zaten en het enige leuke dat we daar gedaan hebben was eigenlijk volleybal
volleybal deden we namelijk de hele tijd als we vrije tijd hadden, verder hebben we niet veel leuks gedaan
verdovende middelen waren niet toegestaan, sommige hadden toch alcohol binnen weten te smokkelen (dan hadden ze bijvoorbeeld een alcoholische drank in een dubbel fris flesje gedaan
)
verder was het ook wel leuk om 's avonds rond het kampvuur te zitten, iemand had dan de 2de dag nog een rotstreek uitgehaalt
iemand had namelijk in onze tent overal cola op gegooit, bij een paar mensen hadden ze namelijk alles volgegooit met cola (bij mij bijvoorbeeld, ze hadden heel m'n bed volgegooit met cola)
iig, ben blij om terug thuis te zijn