Naar aanleiding van een post in de BR thread maar een aparte topic gemaakt. Welke moves worden als overpowered gezien en als spammoves?
Gepost door BLAQstyle V4
Citaat:
Marin, overpowered houd geloof ik in dat je met een karakter veel erg makkelijk overweg kan qua input van commands,, als je dat even vergelijkt met bryan's Taunt + zijn JF moves daarna. Dan is het niet overpowered.
Overpowered is wanneer een move te sterk is. Vaak is een kenmerk hiervan dat je de move kunt spammen.
Als ik kijk naar taunt opties van Bryan zie ik dat deze move absoluut te spammen is bij de muur en op block een gegarandeerde W! geeft. Ikzelf vind dat absoluut overpowered. Moelijkheidsgraad in executie speelt uiteraard een grote rol. Doordat taunt opties niet makkelijk te doen zijn maakt het het iets minder erg. Taunt JU vind ik niet erg. Tis super sterk, maar wanneer heb je hier een goede kans voor in open play? En dan nog is taunt JU zo moeilijk uit te voeren dat de beloning ok is. Zelfde voor Kazuya's ch df2, ewgf. Als je die kunt raken verdien je wat mij betreft die juggle.
Maar wat dacht je van een Rogers f, n, 1 (Launch op block!) of een standaard ewgf? Overpowered wat mij betreft.
Een move als Dragunovs wr2 zou bijna in aanmerking kunnen komen voor overpowered zijn (+9 op block), ware het niet dat je deze move makkelijk kunt sidesteppen.
Discussieer en heb een beetje respect voor andermans mening!
Wat ik overpowered moves vind zijn moves die (al dan niet met moeilijke input) gratis damage geven (Roger fN1 (op block), Bryan 1+3+4, Nina qcf,db2+3, etc) en moves die je makkelijk kan spammen (Wangs d34 (+3 op block) bv.)
Wat ik overpowered moves vind zijn moves die (al dan niet met moeilijke input) gratis damage geven (Roger fN1 (op block), Bryan 1+3+4, Nina qcf,db2+3, etc) en moves die je makkelijk kan spammen (Wangs d34 (+3 op block) bv.)
En hier wordt het dus gelijk al interessant. Want een Taunt is in open play bijna niet te gebruiken. Op het moment dat je al zo dichtbij weet te komen en taunt weet uit te voeren had je volgens mij al veel meer kunnen doen. Die damage vind ik dan niet erg.
Wang's d34 vind ik ook niet overpowered omdat de 4 high is. Buk, launch. Moves kunnen erg goed zijn, maar wanneer je er iets tegen kunt doen is het wat mij betreft niet overpowered. Zie voorbeeld van Dragunov's wr2.
Waar ik nog wel wat reactie op verwacht is dat ik ewgf heb genoemd. Hij is supersafe op block (-2?), raakt hoog maar heeft een zeer lage hitbox, hersteltijd is extreem kort dus als je al bukt moet je zeer snel punishen. Het feit dat Mishima spelers (ook topspelers) deze move spammen als een madman zegt eigenlijk al genoeg.
Ik weet het niet zeker, maar het hangt geloof van de situatie wanneer je het gebruikt. IIRC geeft ff1 lichte pushback (-3 op block, 11f executie) waardoor je het voortdurend kan spammen over het veld..
Als je het nou bij de muur zit te spammen dan is het een ander verhaal. ff1 op block met de tegenstanders rug tegen de muur geeft als ik het goed heb erge pushback voor Julia waardoor ze het niet kan spammen tegen de muur, als je dat toch doet kan de tegenstander je gewoon sidesteppen en punishen (Heb deze theorie nog niet getest, en ik weet nog niet eens welk kant ff1 trackt.),, mijn conclusie die ik hieruit trek is; ff1 is overpowered in situaties zonder muur.
--------
Met alle respect Sandi maar een EWGF bukken is praktisch bijna onmogelijk.
En hier wordt het dus gelijk al interessant. Want een Taunt is in open play bijna niet te gebruiken. Op het moment dat je al zo dichtbij weet te komen en taunt weet uit te voeren had je volgens mij al veel meer kunnen doen. Die damage vind ik dan niet erg.
Waar ik nog wel wat reactie op verwacht is dat ik ewgf heb genoemd. Hij is supersafe op block (-2?), raakt hoog maar heeft een zeer lage hitbox, hersteltijd is extreem kort dus als je al bukt moet je zeer snel punishen. Het feit dat Mishima spelers (ook topspelers) deze move spammen als een madman zegt eigenlijk al genoeg.
sorry maar tis niet helemaal waar wat je zegt. taunt jet upper is mss op nederlands niveau ongevaarlijk.. maar spelers als knee gebruiken het extreem goed als sidestep-whiffpunisher. als jij iets whiffed voor zn neus, en hij sidestepped dat... taunt jet upper is dan vrijwel gegarandeerd. kijk maar eens hoe vaak hij het landt in een match op een open stage. (zie joybox vids toen hij in japan was voor de 2e keer)
EWGF is +5 op block niet -2
Goede priorities
- mega hitbox (devil jin het beste, dan hei, dan kaz in DR)
- jabcrushing (kaz, hei)
- tracked goed (devil jin)
- long range whiff punisher
@V-Four
Julia's ff+1 is juist erg bij de muur. Ik weet niet wat je allemaal brabbelt, maar pushback is juist een voordeel voor julia. En bij de muur is het JUIST goed te spammen door de wall splat die ze krijgt + de bekrompen ruimte waarin je tegenstander zich bevindt waardoor hij moeilijk kan sidesteppen (uit vrees voor een elleboog + W!)
Andere overpowered moves:
- Steve (b+1, ff n 2)
- Kazuya (df+2, db+4)
- Devil Jin (Laser throw, hellsweep)
- Heihachi (twinpistons, ff+2)
- Marduk (mount)
- Anna (fc df+2, ws2)
- Feng (b+4)
- Jack (u~uf+1+2, df+2)
- Ganryu (df+2, df+3)
- Paul (demo)
Niet echt stuk voor stuk allemaal MEGA overpowered, maar elk move heeft wel een kenmerk waardoor het toch wel een goede move is.. if not heel goed
@V-Four
Julia's ff+1 is juist erg bij de muur. Ik weet niet wat je allemaal brabbelt, maar pushback is juist een voordeel voor julia. En bij de muur is het JUIST goed te spammen door de wall splat die ze krijgt + de bekrompen ruimte waarin je tegenstander zich bevindt waardoor hij moeilijk kan sidesteppen (uit vrees voor een elleboog + W!)
Nou, dan weet ik dat ook allemaal weer,, gelukkig is Namco slim geweest om de KND animatie weg te halen.
@Frooty:Haha, alleen je vraag bevestigt het al...ja ik vind Julia's ff1 overpowered. Absolute spammove, dodelijk bij de muur, dodelijk bij oki, geeft juggle op hit, is safe, trackt. DR Julia = ff1
@V4: daarom zei ik ook "Als je al bukt". Op reactie bukken is geen optie.
@Wogus: geen sorry nodig, dit is een meningen forum. Maar voegt een taunt-JU nu zoveel toe bij ss punish? Het gebeurt me met enige regelmaat dat mijn move gesidestepped wordt en dat ik gelaunched wordt door bijv een reguliere df2. Oftewel daar is toch niet speciaal een unblockable launcher voor nodig?
Nu vergelijk ik mezelf zeker niet met buitenlandse topspelers. Misschien dat zij het wel zo ervaren, maar ik zie niet echt waarom taunt-JU op dat gebied veel gevaarlijker is dan *vul hier je random launcher in*.
Oja, ewgf is +5! Oftewel 2 achter elkaar zijn niet te interrupten met een 10frame jab. Overpowered much?
Taunt JU is handig wanneer iemand een move whift met een snelle whiff recovery, waardoor je meteen voor een gratis launch kan gaan.Als iemand 1,2 mist dan is het moeilijk om het te whif punishen.Maar betekent wel dat je een Taunt JU kan proberen.Ook handig bij een move dat safe is op block =)
Ik geloof niet dat ik Lee's b1:1:2 overpowered vind. Nu spelen niet veel mensen op een redelijk niveau Lee, dus ken ik de move niet goed genoeg. Maar uit mn hoofd issie i14. Er zijn veel meer characters die wallsplat krijgen op 14 frames.
Ik vind wel zijn BK vervelend omdat ik hem niet kan punishen, maar hij is als het goed is wel goed te steppen.
Zelfde verhaal met Paul's DF trouwens. Niet te punishen voor veel characters. Steppable, maar een DF sidesteppen is best een risico vind ik. Chin, vind jij DF overpowered?
Ling kan punishen met b+4 of XMTS
Lili met d+2,2
Dragunov met b+1
kom op Dirk, ik ken mijn Dragunov. b1 is veel te inconsistent. Meestal sta je buiten range en eet je rustig een launcher als je probeert te punishen...