Het eerste wat opviel, is dat ie niet gek groot is. Vooral de dikte was verrassend, het lijkt meer alsof je een 'tafeltje' op je schoot hebt in plaats van een 'doos'.
Terwijl de X360-stick geheel draadloos is, wordt er bij de PS3-stick een USB dongel meegeleverd (check de verpakking goed, als je deze niet kan vinden). Sluit deze aan op de PS3 en met een knipperend groen lichtje zoekt hij naar apparaten. Door een willekeurige knop op de stick in te drukken, gaat de stick aan en brandt er een continu groen lampje op de USB dongel. De stick kan voor andere Fighting Games gebruikt worden, maar ook voor elke andere gamegenre. Helaas werkt de stick niet bij PS2 games.
Zoals bekend vereist de stick 2x AA batterijen, welke niet meegeleverd zijn. Hierdoor kan je via de PS knop ook niet kijken hoe vol de batterijen nog zijn. Ook kan je de stick niet zelf uitzetten, maar moet je 3 minuten inactiviteit afwachten. Over de batterijduur kan ik nog niks zeggen, al zou deze rond de 400 uur moeten liggen volgens de handleiding (typfout?!). Het draadloze bereik van de stick is wel heel solide, net zoals gewend bent bij de PS3 controller.
Ik ben geen expert qua sticks, dus ik kan niet echt veel vertellen over de manier waarop de stick speelt. Het is wel overduidelijk dat deze Wireless Arcade Stick veel fijner speelt dan een stick zoals de Hori Fighting Stick 3. Dat mag ook wel qua prijsverhouding. De layout van de Tekken 6 stick is wel logischer met de vier bekende knoppen aan de linkerkant, terwijl de Fighting Stick 3 deze in het midden heeft staan. Beide sticks zijn overigens wel bijna even zwaar, wat misschien niet positief is voor mensen die van zware sticks houden. Ik durf niet te zeggen hoe goed deze stick voor echte stickspelers is, maar de gemiddelde stickspeler kan tevreden zijn met zo'n dergelijke stick als de Wireless Arcade Stick van Tekken 6.
|