Sommige mensen op dit forum zullen mij kennen van meetings , real life of van de tekkenzone toernooien. Voor degene die mij niet kennen zal ik mij even voorstellen.
Ik ben Ricardo , 24 jaar oud en kom uit delft en speel al redelijk wat jaren tekken op een hoog niveau samen met mijn oldschool boys die met zijn allen echt te gekke resultaten hebben neergezet.
Nu zullen er mensen zijn die denken .. " oke waarom dezethread ? "
Nu tekken tag 2 er aan zit te komen zullen er ook een hoop nieuwe spelers aantreden , en er zal ongetwijfeld potentie en nieuw talent bijkomen.
Ook zie ik dat er genoeg potentie zit in de wat nieuwere spelers van tekken 6.
Wat is de bedoeling van deze thread?
-Het samenbrengen van de tekken community.
Punt 1 zegt al genoeg .. de community nader bij elkaar te brengen.
Leer elkaar kennen , spreek met elkaar af , zie elkaar op toernooien.
-De groei van de community stimuleren.
Als we elkaar leren kennen in de tekken community , zal deze groeien en met meer spelers > meer meetings > meer toernooien > meer niveau.
-Het niveau van NL grootschaliger omhooghalen.
Op het moment staat NL heel hoog op europees niveau , however , dit zijn maar een handje vol spelers .. niet eens een handjevol. Het doel is om NL zodanig omhoog te halen dat er niet 1 malekith of 1 wogus rondloopt .. maar misschien wel 10. NL heeft de potentie en skill om zwaar te kunnen domineren .. Lets bring it out.
-Vriendschap en avonturen er aan overhouden.
Ik heb destijds voordat ik aan tekken begon ooit is op gamevillage.nl een berichtje gestuurd .. zomaar random op een dag. Het gevolg hiervan is geweest dat ik zoveel nieuwe mensen heb leren kennen .. door meetings , toernooien en de avonturen die je beleefd. Hoe gaaf is het wel niet om top 3 te eindigen op een buitenlands toernooi .. om een toernooi te winnen .. om constant die power te voelen. trust me het is super .. en dan niet te beginnen over de lol en alle plezier die je hebt met vrienden die je leert kennen .. zo heb ik reizen meegemaakt met diverse spelers , roadtrips , hotels , eten , toernooien , meetings etc .. en dit allemaal door 1 berichtje op gamevillage.
Wat ik probeer te zeggen is , doe moeite om goed te worden en toon interesse in tekken en de mensen eromheen , en dat zal echt beloond worden.
Nu zijn er mensen die geen idee hebben waar zij moeten beginnen met hun avontuur .. dus laat ik degene die het aanspreekt op weg helpen.
Je kan mij altijd een PM sturen op tekkenzone , over informatie, meetings etc.
Dan zijn er nog mensen die je ECHT in de gaten moet houden, want dit zijn de mensen waar je echt veel van kan leren en die al een tijd meedraaien in de scene.
Malekith , Voor de meeste een hele bekende speler. ( the true champ )
Deze man heeft super skills , is een aardige kerel die andere spelers helpt , en voor de gene die het niet weten. BEEST asuka en imo top 3 speler van GEHEEL EUROPA.
Wogus , deze man weet alles van alles , ik noem hem de wandelende tekkenwikipedia. buiten zijn kennis heeft hij GEKKE skill , is serieus in tekken en is gewoon iemand waar je veel van kan leren.
Kyoko-Manjii , je kan mij adden op psn , allthough ben ik niet zo van de online matches , just add me en we bespreken van alles. Een verhaal over mezelf ga ik verder niet ophangen , dat mogen andere doen.
Sofiane , DIT is de SENSEI van tekken .. hij domineerde zwaar back in the days en heeft iedere tekken speler tot op heden wel wat bijgebracht .. he practilly raised me in tekken. Deze speler en heeft ook super veel kennis , mad execution en is echt een speler die andere spelers helpt. Special thanks to the sensei !!
Verdere spelers die zichzelf voor mij echt zwaar bewezen hebben in hun skill en kennis en die ook echt meer dan de moeite waard zijn om aan te spreken.
Sandilord , Topgozer , goede skill , gekke setups + online beest.
stuur hem een bericht voor online matches en hij eet je op !! j/k maar hijs beest.
hamid - same story as sandilord , en gekke execution. hwoarang is eng, maar leer tegen zijn beak spelen en je kan alles. crazy skill.
en in mijn ogen een rising champ , Desolution X , of azure hier op forum.
Hij is de techtrap master , execution king en iemand die echt aan het groeien is.
En zo zijn er nog veel meer spelers met hidden powers ..
kom op tekkenzone , tell you friends en toon interesse .. heb je een vraag about tekken ? stel hem hier, meetings ? hier moet je wezen ..
Niet dat ik veel nuttigs te vertellen heb, MAARRRR........
ik ben tbh benieuwd naar MIJN hidden powers, ik heb al maanden geen tekken meer gespeeld en ik dekn
.... dat ik meself begin te verliezen!??
ik heb zelf t gevoel dat mijn lee een beetje,, hoe seg je dat, unpolished is en dat ik daarom veel verlies van... seg maar iedereen!?
DUS JA, met ttt2 ga ik wss vaker naar delft toe ,, mits rickyy tijd heeft voor me OM MEZELF TE VERBETERE!,, of ik ga naar a'dam naar Mr. Wogus toe , MITS hij ook tijd heeft,... (wel voor een Asian tog ? ehehehe jkjk)
btw ik ben de grootste tekken speler õ___õ !!! alleen te vaak sta ik in t schaduw van Malekith, zodat ik niet opval õ___õ
ik denk dat iedereen potentie heeft , het is aan de persoon zelf omdat er uit te halen .. en sure, je bent welkom, everyone is. bespreek het met me en we komen er wel uit.
the key to succes is natuurlijk wel om te blijven spelen ..
Verder is het ook belangrijk om te zien waarom je verliest .. wat zijn je flaws, zodra je weet wat jouw flaws zijn kan je er iets tegen doen.
ik denk... 1 van mn ergste flaws is dat ik als ik teveel dmg krijg dat ik automatisch braindead begin te spelen en automatisch de ronde verlies! En 't feit dat ik me niet snel aanpas aan de situatie.
Maar ik weet het nog niet allemaal ckr, wss kan ik dit allemaal 100% comfirmen wnnr ik weer tegen jullie speel, it's been like.. YEARSSSS~
maar scool, ik neem wel eens contact op met je als ik tijd en geld heb om langs te komen!
oke dit is een flaw die bij veel mensen voorkomt.
De reden is dan dat je een paniek speler word, wat je hier tegen kan doen is bewust worden van het moment dat je paniekerig word .. vraag je zelf * wanneer word ik paniekerig , en wat doe ik dan ? *
een kleine stap om te maken is dan om bewust te worden wanneer je paniekerig word , en er vervolgens iets mee doen. Kijk naar wat je habbits worden.
Ook is het een goede tool om je gedachte gang te veranderen.
in plaats van bang zijn om te verliezen , zie het dan als een uitdaging om toch nog te winnen met je eigen mindset. Als je verliest maakt het niet uit , je bent dan wel scherp gebleven.
Verdeel je doel in kleine stappen , en volg die stuk voor stuk.
in 1 keer een groot doel behalen is moeilijk .. 10 x een klein doel behalen is easy
oke dit is een flaw die bij veel mensen voorkomt.
De reden is dan dat je een paniek speler word, wat je hier tegen kan doen is bewust worden van het moment dat je paniekerig word .. vraag je zelf * wanneer word ik paniekerig , en wat doe ik dan ? *
een kleine stap om te maken is dan om bewust te worden wanneer je paniekerig word , en er vervolgens iets mee doen. Kijk naar wat je habbits worden.
Ook is het een goede tool om je gedachte gang te veranderen.
in plaats van bang zijn om te verliezen , zie het dan als een uitdaging om toch nog te winnen met je eigen mindset. Als je verliest maakt het niet uit , je bent dan wel scherp gebleven.
Verdeel je doel in kleine stappen , en volg die stuk voor stuk.
in 1 keer een groot doel behalen is moeilijk .. 10 x een klein doel behalen is easy
Dank u, dank u , dank u , dank u, will do, master.!
Kyoko(Ricardo) heeft gelijk, het is duidelijk dat er genoeg talent in nederland rondloopt en aan potentie weinig ontbreekt. Ik zelf (online speler) ben al een paar keer op toernooien geweest en heb heel erg leuke tijden en supergezellig gehad en ben supertrots op wat deze geweldige mensen doen voor onze community. Ik ben heel erg blij met interesse in TEKKEN. Ik ben ervan overtuigt dat met de nieuwe TTT op komst, veel meer interesse en veel meer anime met zich zal brengen. Ik ben de hele community dankbaar voor de vele goeie momenten en leuke tijden en mij inspireert om mezelf te upgraden naar een hoger niveau. THANKS FRIENDS !!!!!! En ik zie jullie binnekort snel weer
Uhm nergens druk besig geweest met me huisje work etc. Maar speel nog wel gwn hoor, onlangs wel online wat matches tegen stefan marin en jie7 gespeeld.. alleen jou had ik helaas niet in me lijst
Idd leuke tread :-). Het online spelen is 1 ding, als je goede verbinding hebt is het wel leuk. Maar het valt niet te vergelijken met het offline spelen.
Ik probeer nu ook meer meetings te organiseren. Maar spijtig genoeg is de interesse in BE veel lager. Ik speel nu ook vooral SF en daarvoor zijn er wel een pak meer mensen.
Het spelen van meerdere fighting games geeft meer inzicht over het algemeen. Al is het 2D of 3D.
Klein vraagje aan iedereen, stel dat ik nog is een meeting organiseer. Zouden jullie dan ook geinteresseerd zijn om te komen? Want op meetings kan je langere sets spelen tegen mensen waardoor je ook meer leert in mijn ogen. Op een toernooi setting leer je meer spelen onder druk. Maar voor je kunt spelen onder druk kan je door meer offline games te spelen meer begrip krijgen voor het game in mijn ogen.
Kyoko heeft de meeste dingen opgenoemd. Laatste toernooi in Delft was ik aangenaamd verrast door een speler genaamd hasaldo. Zijn niveau was tamelijk hoog voor iemand die alleen online speelt. Ik denk dat er online genoeg valt te leren, als je er aanleg voor hebt. De enige valkuil van het online gebeuren is dat je teveel "gewoontes" aanleert tegen tegenstanders die geen antwoord hebben op je speelstijl. Zolang je die omschakeling kan maken zodra je tegen iemand speelt die dat wel kan is online spelen echt geen probleem. Maar natuurlijk anderen leren sneller door offline te spelen, door video's te kijken etc. etc.
Ik hoop jullie allemaal te zien met TTT2 en zal zelf ook een keertje een meeting organiseren.
Gepost door Jie7
Citaat:
Klein vraagje aan iedereen, stel dat ik nog is een meeting organiseer. Zouden jullie dan ook geinteresseerd zijn om te komen? Want op meetings kan je langere sets spelen tegen mensen waardoor je ook meer leert in mijn ogen. Op een toernooi setting leer je meer spelen onder druk. Maar voor je kunt spelen onder druk kan je door meer offline games te spelen meer begrip krijgen voor het game in mijn ogen.
Daar heb je gelijk in. Ik zou het niet erg vinden om een dagje uit te trekken om te spelen in Belgie. Denk dat de meesten er net zo over denken, als ze de tijd hebben natuurlijk.
Een meeting in Belgie zou voor mij helemaal geen probleem zijn. En voor mensen uit Rotterdam is de reistijd per trein niet zo lang, zowat even ver als Rotterdam-Amsterdam. Als er genoeg mensen komen, dan zou daar zeker wel animo voor zijn.
Laatst gewijzigd door EWGFyou: 28 juli 2012 om 20:14.
Het belanrijkste in vechtspellen naar mijn mening : geduld, onvoorspelbaar zijn en de moves set-ups van alle characters leren. Mja werd een beetje lui na tekken 5 dus je kunt al raden dat ik niet graag speel tgen de 'nieuwere' characters behalve alisa die ken ik wel van buiten. Het leukste aan fighters vind ik dat je nooit uigeleerd raakt je wordt steeds bter althans dat hoop je. Bij schooters rpg's en racegames kun je perfectie bereiken door no life 24/7 te spelen. Ach ik ga nu naar t toernooi toe zonder enige druk de vorige keren was de drang bij me te groot om me te bewijzen maar nu heb ik zoiets van we'll see how the cookie crumbles. En belangrijkste voor me is de gezelligheid , kan ik tenminste met iemand praten die ook daadwerkelijk weet wat ik bedoel als ik Tekken Talk .
Over druk gesproken, zelf vind ik spelen onder druk fijn dan komt het beste uit mij naarboven heb. Als ik echt ervoor wil gaan lukt t me altijd beter dan wanneer ik toch niet voluit hoef te gaan. Heb genoeg meegemaakt in mn leven, daarom maak ik me niet druk over de 'kleine' dingen in t leven
Het is leuk dat ik interesse zie vn enkele vn jullie, opt gebied vn trekken is het niet echt hoog niveau in BE buiten neoninja en jtb mr ik ken ze spijtig genoeg niet echt goe. Er zijn wel enkele tekkenspelers mr die kan je op 2 handen tellen. Ik dat dat NL wel een pak meer spelers heeft en overall btr zijn dan de belgen.
Buiten tekken probeer ik nu ook een beetje een vlaamse SF scène te creëren vr degene dat geïnteresseerd zijn.
Al bij al de enige manier dat iedereen btr kan worden is door veel matchen te spele en analyseren. Verliezen is niet erg zo lang je er maar iets uit leert.