Laatst gewijzigd door Malekith: 7 mei 2008 om 22:20.
Gepost door Foestert
Citaat:
Hoe verbeter ik mijn spacing-game?
Spacing is voor mij namelijk niet in random launchers lopen en proberen om frame voordeel te krijgen wanneer iemand iets mist, het is voor mij ook om te kijken welke kant iemand ss en daar gebruik van te maken en wat ie allemaal doet als je veel spaced etc..
Spacing is vooral character kennis.Ik vraag me altijd eerst af tegen wie ik vecht en hoe zijn mijn matchups.
Tegen een Kazuya speler zal ik op mid range sneller bukken vanwege het bereik van zijn d/b+4 en zijn hellsweep, waarbij ik weet wanneer zijn f+4 en d/f+1,4 mij niet kunnen raken (wel d/f+2 en d/f+4).
Daarnaast zijn matchups wel belangrijk.Asuka zal in close combat niet van Kazuya kunnen winnen.Dus voor Asuka is spacing het beste tegen Kazuya.Paul heeft weer meer voordeel tegen Kazuya in close combat vanwege zijn 8 frame jabs en zelfs zijn snelle d/f+1 op block tegen Kazuya heeft Paul nog steeds voordeel omdat hij een 8 frame jabber is =)
Veel characters hebben een wat zwakkere kant van tracking.Asuka trackt wat slechter naar rechts, dus goed spacen en veel sidesteppen naar rechts zal je veel van haar moves verpesten zoals haar (goede) f+4.
Probeer ook je eigen characters goed in te schatten.Weet wat je kan gebruiken op bepaalde afstanden (voor punishers bv).Weet ook welke moves
je kan beaten tegen bepaalde moves op bepaalde afstanden.
Wel, ervaring met Tekken is ook belangrijk natuurlijk
EDIT: Als je een spacing game houdt, probeer eens naar je tegenstander te rennen en dan weer meteen te blocken.Je zult zien dan mensen altijd wel iets doen als je naar hun toe rent.Het is zeer belangrijk om niet in random launchers te lopen(zoals d/f+2 van Paul, Baek etc..) ^__^
Ow, en leer natuurlijk snel te backdashen =P
Team Lowlandlions
|