Laatst gewijzigd door Flora: 27 maart 2009 om 14:49.
ik ben de laatste tijd heel erg geïnteresseerd geworden in Christie, maar ze heeft nogal veel mogelijkheden met haar combo's, dus zou iemand me misschien kunnen helpen met een paar goeie juggles??
alvast heel erg bedankt
Een paar veranderingen om hier ook nog een nuttige topic van te maken:
while rising 3 (effectiefste v.d. while risings xD)
u4 (goed begin voor een battle)
b2 (handig om de vijand op afstand te houden)
EDIT: na aanvallen met de handstand, is het het handigst om hot plate special te doen (3) zo kom je in de RLX position met vee mogelijkheden.
Karakter zelf:
Christie vind ik een goed te gebruiken karakter. Omdat ze veel mogelijkheden met haar combo's heeft en bijna elke knopvolgorde wel een spectaculaire uitslag heeft, vind ik haar ook heel geschikt voor beginnende Tekken-spelers. Het nadeel van haar is alleen, dat haar meeste combo's erg langzaam zijn (whiffen is dan ook absoluut uitgesloten). Haar RLX zou ik niet verspillen, ze heeft vrij veel goede mogelijkheden daarmee
Enkele goede aanvallen:
- d/f+2 (redelijk veilig te spammen, op Critical Hit is een combo mogelijk)
- d/b+2 (niet echt veilig om te gebruiken, maar vanwege de rare animatie is ie soms heel erg handig)
- d+4 (een goeie Low om mee te spammen)
- WS+4 (een snelle aanval die veilig te spammen is)
- u/f+4 (deze aanval is niet af te straffen en heeft een aardig bereik)
- f+3+4 (alleen een beetje traag)
goeie combo idd, maar om 1244 te kunnen doen met je tegenstander na f3+4 moet je tegenstander toch eerst weer opstaan?? dat heeft dan toch een risico?? of is daar een handig hulpmiddel voor??
Ben eigenlijk geen Christie / Eddy speler, maar toch enkele favo moves meegeven ;-)
df+1,1
snelle mid pokes
1,3~d
high mid string die naar RLX gaat
4
12 frame mid, mijn favoriete aanval om een ronde te openen
ss+4
low met veel bereik die goede frames geeft, hierna heb je heel veel opties, maar ik hou ervan om vanuit ss+4 throws en lows te doen tot mensen gaan crouchen en dan doe ik ss+4, df+3+4
db+2
low poke met ziek bereik, je maakt de string db+2,3 best niet af want het tweede deel is heel unsafe
db+1+2
evasive mid die combo geeft op normal hit
b+2
zieke move, bijna een soort reversal, ideaal als je onder druk wordt gezet of op negatieve frames staat
qcf+3
whiff punisher en back roll catch
uf+4
goed om je tegenstander op afstand te houden
RLX 3~4 en RLX 4~3
50/50 mixup waarin je tegenstander moet kiezen om hoog of laag te blocken, beide moves launchen
Nee..,,Als je backdasht dan zorg je er soms voor dat je tegenstander iets whifft (aanvallen die missen). En tijdens die whiff kan de herstel tijd zo erg zijn(Voorbeeld: een move is -12),, dat het zelfs launchable word(Launchers zijn normaal i14 of i15).