Is 1 van mijn mains en voor degenen die geen zin hebben om naar zaibatsu te gaan zal ik hier de vragen beantwoorden wat betreft hem.
MIGUEL zn achternaam weet ik niet
Punishers
staande punishers
1,2 (10 frames, 17 damage, +7 op hit)
2,1 (11 frames, 25 damage, +4 op hit)
4 (12 frames, high, 17 damage)
df+1,1 (13 frames, mid,high, 25 damage, safe op block)
df+1,2 (13 frames, mid,mid, 30 damage, -10 op block)
f+1+2, d+1+2 (14 frames, high, 39 damage)
uf+4 (15 frames, juggle, -12 op block)
df+2,1 (16 frames, juggle, -15 op block)
ws punishers
ws+4 (11 frames, 18 damage)
ws+1 (12 frames, 12 damage)
ws+2,2 (15 frames, juggle)
Opmerkingen:
1,2 is goed om te punishen maar heeft slecht bereik. bepaalde moves die -11/-12 zijn kan je daarom beter punishen met 2,1 omdat 1,2 whifft (bijv. zafina df1,2) dus tenzij het echt -10 is zou ik voor 2,1 gaan. 2,1 kan ook nog eens in SAV stance wat ik later zal uitleggen.
Juggles
Mids
uf+4_df+2,1, df+1~f, df+1, df+4,1, df+2,2, B! ff+2,1 (makkelijk)
uf+4_df+2,1, df+1~f, df+1, df+4,1, d+2 B! dash df+1, ff+2,1 (pittig)
ws2,2, df+1, df+4,1, df+2,2 B! ff+2,1
f+(3 whiff of block),4 dash d+2, ff+2,1
High
2+4 throw, db+3
f+1+2, d+1+2
Lows
db+1, ff+2,1 (pittiger dan de combo hieronder maar werkt altijd)
db+1, ws4, d+4,1+2 (werkt niet van bepaalde range en offaxis)
FC df+4, ff+2,1
SAV db+4, dash db+3
Counter hit
CH (3e hit) df+4,1,1, SSL, df+1, df+4,1, df+2,2 B! ff+2,1
CH b+1+2, -
CH 4, d+4,1+2
Wall combos
Mid
b+4 W! b+2,2 B! ff+2,1
b+4 W! d+2 B! df+1~f, 3~f
b+4 W! d+2 B! df+1 x3 (alleen op male)
b+4 W! d+2 B! df+1,df+1,db+2,ws+4 (alleen op male)
Low
db+1, ff+2,1
Wall carry combos
uf+4_df+2,1, df+1~f, df+1, df+4,1~f, 1,2,1 HW! df+2,2 B! ff+2,1
uf+4_df+2,1, df+1~f, df+1, df+4,1~f, 1,4, W! dash d+2 B! ff+2,1
uf+4_df+2,1, df+1~f, df+1, df+4,1~f, 1,4, W! dash d+2 B! df+1,df+1,db+2,ws+4(alleen op male)
Moves
Hier zal ik zijn "main" moves bespreken of de moves die ik denk die handig uit kunnen pakken in een wedstrijd. Maar voordat ik doe leg ik ff uit wat SAV stance is.
SAV stance
SAV staat dus voor Savage (ja wat bruut he) en is miguels zn enige stance. Miguel is in mijn ogen een erg makkelijk karakter om mee te spelen, wat automatisch betekent dat het ook makkelijk voor je tegenstander is om aan te passen op Miguel. Dit is echter niet het geval als je zijn stance goed beheerst. Zijn opties uit SAV stance zijn geweldig. Beter dan zn normale moves
Je kunt gebruik maken van de SAV stance door een transitie uit te voeren na een bepaalde move of string. Dit doe je als volgt door f-input in te houden. Heel simpel. Kenmerken van de SAV stance:
- Auto high/mid block
- De stance gaat niet weg totdat je iets doet.
- Sommige moves kan je zowel normaal als in zijn SAV stance doen. (bijv. df+4,1 of d+2)
- Je raakt geen frames kwijt als je in SAV stance gaat. Maar je krijgt er ook geen bij.
SAV transities
Om het duidelijker te maken noem ik de transitie SAV vanaf nu. De meest nuttige zal ik aanduiden met een sterretje.
2,1~SAV *
1,2,4~SAV
df+4,1~SAV *
df+1,1~SAV *
b+3~SAV
uf+1~SAV
db+3~SAV *
ws+1~SAV
d+4,1+2~SAV
transities uit zijn SAV moves:
SAV df+1~SAV
SAV df+4,1~SAV
SAV 3~SAV
SAV d+4,3~SAV
SAV b+3~SAV
(misschien ben ik er paar vergeten maar ik update het wel later)
SAV moves
Mid
SAV df+2
Launch op hit, -17 op block
Deze move heeft highcrush eigenschappen dus is op zich heel goed als mensen je willen interrupten met jabs na je SAV transitie (of als ze backdashen, veel range). Je moet er echter wel op letten dat het -17 op block is. Raakt ook grounded dus handig voor oki (later uitgelegd)
SAV df+1~SAV (kan weer naar SAV)
14 frames, +8 op hit, -3 op block
zijn snelste mid uit SAV. handig voor bukkertjes en safer dan SAV df+2
High
SAV 4
15 frames, KND op hit, 0 op block
Pakt sidesteppers vanuit SAV stance. Tracked 180 graden. Ik zou het alleen daarvoor gebruiken.
SAV 1,2,1
12 frames, high,mid,mid, laatste hit is -17 op block
1e en 2e hit zijn beiden te cancelen naar SAV stance. Is helaas geen NC
Goed voor wall carry en het is tevens zijn snelste move uit zijn SAV stance.
Low
SAV db+3~SAV
17 frames, +5 op hit, -13 op block
Hele goede low uit zijn savage stance. Goed te gebruiken om druk te zetten en veel frame advantage. Ik zou het mixen met SAV df+1 om de druk te blijven zetten.
SAV d+4,3~SAV
low,mid NC -2 op hit, -15 op block
Handige NC low mid string. Best wel unsafe op block maar een goede finisher om je ronde mee af te maken.
SAV db+4
KND op hit, -12 op block
Zijn andere highcrush variant vanuit SAV stance. Geeft KND en is "maar" -12. Hele goede sweep en geeft een gratis dash db+3 erna of goede oki mogelijkheden.
Normale moves
Mids
df+1 of df+1~SAV
0 op block, +6 op hit
df+1 is waarschijnlijk zn beste aanval move. Met deze move kan je druk uitoefenen op de tegenstander, omdat je het eindeloos kan varieren met deze move als basis. De move klokt in vanaf 13 frames. Zijn opties uit df+1:
-df+1,2
mid,mid, NC oftewel Natural Combo, 30 damage, -10 op block
Als mensen willen gaan bukken voor df+1,1 dan kan je deze mid mixen door dat tegen te gaan. df+1,2 is echter wel unsafe dus abuse het niet perse. Je kunt het ook voor punishers gebruiken in -13 situaties als je de kans krijgt natuurlijk. Voorkomt ook jab interrupties tussen df+1 en 2. De string is overigens niet te delayen zoals Bob's df+1>2
-df+1,1 of df+1,1~SAV
mid,high, NC, 25 damage, -3 op block, +5 op hit
Een goede tool als mensen niet gaan bukken en voorkomt wederom jab interrupties. Vanuit df+1,1 kan je de string afmaken met 2 of 3 wat ik hieronder zal uitleggen. Je kunt ook naar zijn SAV stance transitioneren.
-df+1,1,2
mid,high,mid, -10 op block
Niet heel nuttig maar laatste hit geeft een breakable stun. Als ze de stun niet escaped is krijgt miguel een gratis df+2,1 met juggle. Voorkomt alle interrupties als de 2e hit geblocked is.
-df+1,1,3
mid,high,low, -11 op block, tegenstander recovered crouching
De low variant van de string hierboven. Niet echt een mixup en weinig beloning na hit.
df+3,2
mid,mid, 16f, NC, safe op block, +5 op hit
Dit is zijn poke tool op mid range afstand. Omdat miguel zo lang is heeft hij veel bereik met zijn benen. Het is ook nog eens een natural combo dus dat is mooi meegenomen. Als punisher zou ik het niet echt gebruiken want voor -16 situaties heb je df+2,1, 2e hit geeft ook een fall back stun en als die niet geteched wordt krijg je wederom een df+2,1 gratis.
df+2,1
mid,mid, 16f, NC, -15 op block, juggle starter
In de voorgaande versies van Tekken 6 was het safer (-12), maar omdat Namco eindelijk verstandig ging nadenken besloten ze de frames een beetje aan te passen. Enorm veel range, maar helaas niet genoeg om bijv. Pauls deathfist ermee af te straffen. Is overigens niet te hitconfirmen, dus gebruik met eigen risico. Een ok-tool om whiffs mee te punishen of sidestep whiffs.
uf+4
mid, 15f, -12 op block, juggle starter
hopkick
de anti sofiane tool!
Grapje maar met enige exceptie Miguels zn lange benen zorgen ervoor dat hij een enorm bereik heeft met zijn hopkick. Waarschijnlijk 1 van de beteren in dit spel, zo niet de beste. Als je liever safe wilt spelen kan je beter met uf+4 punishen dan df+2,1.
P.S. later meer