hey gasten nieuwe member hier, ik zal me ff kort voorstellen, ik ben Marius 28 jaar uit den helder
mijn grootste interesse qua games ligt bij de RPG's, (Chrono Trigger blijft m'n alltime favo game ) maar als het op competitive gamen aan komt zijn fighting games voor mij perfect. ik ben sinds 2009 me bezig gaan houden met Street Fighter 4 en ben hier, voor een amateur, redelijk goed in geworden. toen SFxT uit kwam ben ik daar gewoon goed in geworden maar daar voor ben ik hier niet.
ik wil tekken leren!
buiten het feit dat ik al bijna 4 maanden geen game meer heb aangeraakt, heb ik vrijwel 0 ervaring met tekken. ik heb in 96 een paar weken T3 gespeeld maar nooit serieus. vanaf maandag heb ik een paar weken vakantie en met TTT2 voor de deur wil ik goed de basics van tekken onder de knie krijgen. ik heb T6 aangeschaft voor de ps3 en wil wat tekken ervaring op doen zijn er dus mensen die met mij willen sparren (vanaf maandag)?
en belangrijkste van alles: kan iemand me vertellen waar ik eerst aan moet denken als ik begin met een tekken game?
characters die me leuk lijken om te spelen in TTT2 zijn Jaycee, Hwoarang, Kazuya, Forrest Law en Baek Do San, in T6 maakt het me weinig uit
Geweldig, nieuwe Tekken spelers zijn altijd leuk, ik kan helaas de basics niet uitleggen omdat ik niet zo goed dingen duidelijk kan uitleggen, maar ik kan je wel een tip geven.
Tip 1: Gebruik niet de ontzettend moeilijke karakters zoals, King, Hwoarang, Steve, Baek en nog een paar andere, maar begin lekker makkelijk, gebruik Bryan, Law, Lars, Paul, Kazuya en de beste Jin Kazama. Neem Jin Kazama maar want hij is het allerbeste basis karakter en je kan ontzettend veel leren wat voor aan vallen er zijn, wat je bijvoorbeeld kan leren is hoe je makkelijk een combo kan maken, als je combo's kan maken en hoe de Bound System werk, sorry maar meer weet ik helaas niet om goed uit te leggen. Succes met trainen.
Ik gebruik Kazuya ook, waar je mee zou kunnen beginnen is het masteren van de Electric Wind God Fist (EWGF), oftewel: een Rising Uppercut/Wind God Fist (WGF) waarbij je 2 knoppen precies tegelijkertijd indrukt.
f = forward
N = neutral, controller loslaten (hele kleine pauze, eigenlijk kun je dit gewoon negeren)
d = down
d/f = down/forward
2 = driehoek
Rising Uppercut/WGF
Een normale WGF doe je met: f,N,d,d/f,2. Devil Jin en Heihachi kunnen dit ook, maar bij Kazuya kan dit gemakkelijker, namelijk: f,N,d/f,2. Leer deze eerst.
EWGF
Bij een EWGF moet je de d/f en 2 precies tegelijk indrukken, dus: f,N,d/f+2. Je herkent een EWGF aan een grotere schok in beeld en een schokgeluid op de achtergrond.
Een EWGF is o.a. sneller dan een WGF, de andere voordelen en meer staan in deze video mooi uitgelegd, succes.
Wacht even, hij gaat volgens mij net beginnen met Tekken, dus ik denk dat het niet handig is om NU AL the EWGF te oefenen. Hij moet weten hoe de karakters in elkaar zitten voordat hij aan het zware werk gaat beginnen zoals de EWGF of the Sky Rocket van Hwoarang bijvoorbeeld. Doe de EWGF training nadat je klaar bent met het begrijpen van de gameplay van Tekkenkarakters. Ga niet te snel.
Geweldig, nieuwe Tekken spelers zijn altijd leuk, ik kan helaas de basics niet uitleggen omdat ik niet zo goed dingen duidelijk kan uitleggen, maar ik kan je wel een tip geven.
Tip 1: Gebruik niet de ontzettend moeilijke karakters zoals, King, Hwoarang, Steve, Baek en nog een paar andere, maar begin lekker makkelijk, gebruik Bryan, Law, Lars, Paul, Kazuya en de beste Jin Kazama. Neem Jin Kazama maar want hij is het allerbeste basis karakter en je kan ontzettend veel leren wat voor aan vallen er zijn, wat je bijvoorbeeld kan leren is hoe je makkelijk een combo kan maken, als je combo's kan maken en hoe de Bound System werk, sorry maar meer weet ik helaas niet om goed uit te leggen. Succes met trainen.
Volgens mij zijn Lars en Jin ook best lastig, paul of law zijn wel makkelijk.
Of als je niet vies bent van female characters zijn Leo en Lili ook makkelijk te leren *just make sure u wont be a cartwheel spammer like most of the lili players*
De bounds enzo zijn lastiger, ik ben beter met Hwoarang dan met Lars of Jin.
Waar komt Hwoarang opeens vandaan? En lars is de meest easy characte in de game...
Je hebt het nu puur over combo's, maar dat is niet wat een character makkelijk maakt. Als je echt wilt kijken naar de moeilijkheidsgraad van combo's, dan is lars nog steeds makkelijk.
Lars met b1, db2,1, tracking jabs en uf3 whiffpunish maakt hem de makkelijkste character in de game.
Laatst gewijzigd door Santaclaus: 19 juli 2012 om 19:38.
thanks voor alle reacties! volgens mij zijn jullie een relaxte community!
hier kan ik wat mee en meteen is mijn interesse in de engine gewekt dus sorry als ik nu met een hoop vragen kom :p
over parry's
wat is dat? niet gewoon blokken? en hoe gebruik ik die?
over blokken gesproken...hoe blok je? hoog? laag? middel?
over bounds...wat is dat? iets via de muur ofzo? hoe maak ik daar gebruik van?
over EWGF
eigenlijk ken ik dat wel een beetje. met SFxT lukt het me ongeveer 1 op de 3 pogingen. ik weet niet of het in tekken moeilijker of makkelijker is
wat andere vragen
wat wil je doen om je tegenstander te openen? ik heb begrepen dat met Soulcalibur een soort van rock-paper-scissors is dat je bij het ene opzij moet bewegen, bij het andere naar achter en bij nog 1 blijven staan (ofzoiets) werkt het met tekken net zo?
begin je combo's vaak met bepaalde aanvallen (voorbeeld, bij street fighter begin je vaak met lichtere aanvallen om zeker te weten dat je speciale move vervolgens raakt) of moet je bij tekken op een hele andere manier je risk/reward optimaal maken?
wat voor functie heeft springen in tekken?
[edit]
nog iets wat in me op is gekomen. als je op de grond ligt, hoe is de situatie dan? ik weet dat je nog steeds geraakt kunt worden, hoe kun je dat voorkomen? hoe kun je het snelste op staan? wat is het risico voor je tegenstander als hij je aanvalt terwijl je op de grond ligt?
Waar komt Hwoarang opeens vandaan? En lars is de meest easy characte in de game...
Je hebt het nu puur over combo's, maar dat is niet wat een character makkelijk maakt. Als je echt wilt kijken naar de moeilijkheidsgraad van combo's, dan is lars nog steeds makkelijk.
Lars met b1, db2,1, tracking jabs en uf3 whiffpunish maakt hem de makkelijkste character in de game.
Ik weet het, wat ik zeg is je moet als begin karakter NIET Hwoarang kiezen omdat hij ontzettend moeilijk is, je hebt gelijk de combo's is niet alles maar dat is een van de basistechnieken , maar je moet die wel onder controle hebben
---------- Dubbelpost samengevoegd ----------
Gepost door Santaclaus
Citaat:
thanks voor alle reacties! volgens mij zijn jullie een relaxte community!
hier kan ik wat mee en meteen is mijn interesse in de engine gewekt dus sorry als ik nu met een hoop vragen kom :p
over parry's
over EWGF
eigenlijk ken ik dat wel een beetje. met SFxT lukt het me ongeveer 1 op de 3 pogingen. ik weet niet of het in tekken moeilijker of makkelijker is
wat andere vragen
wat wil je doen om je tegenstander te openen? ik heb begrepen dat met Soulcalibur een soort van rock-paper-scissors is dat je bij het ene opzij moet bewegen, bij het andere naar achter en bij nog 1 blijven staan (ofzoiets) werkt het met tekken net zo?
begin je combo's vaak met bepaalde aanvallen (voorbeeld, bij street fighter begin je vaak met lichtere aanvallen om zeker te weten dat je speciale move vervolgens raakt) of moet je bij tekken op een hele andere manier je risk/reward optimaal maken?
Low parry's zijn het blokkeren van low attacks waardoor je als je op het juiste moment ze goed blokkeert, een gratis bound krijgt waardoor je een korte combo kan maken.
Over hoe je moet blokken, blokken vind ik eigen wel een beetje moeilijk want het is niet zoals Street Fighter of Soulcalibur dat je kan blokken met maar op 1 toets te drukken. Blokken moet je strategies doen en op het juiste moment anders sta je te veel open voor een counter van de tegenstander, maar ik denk dat iemand anders dat beter kan uitleggen.
Bound is een nieuw systeem dat is toegevoegd in Tekken 6 om de combo's langer te maken, het is zo van dat je nadat je klaar bent met juggelen van je tegenstander een speciale move kan doen om hen te laten stuiteren op de grond en het daarna kan afmaken met een paar aanvallen. Het werkt zo, je slaat je tegenstander de lucht in, je slaat hem een beetje rond, uiteindelijk doe je een move die speciaal of niet is aangewezen voor een bound. Daarna doe je op het juiste moment een finishing move en ik bedoel niet zoals MK dat je ze vermoord hahahahah.
Over de EWGF iemand hier in deze discussie heeft een video van The Main Man gezet en hij heeft de EWGF overmeesterd en kan het gebruiken wanneer hij wilt. Kijk maar naar dat filmpje dan snap je het wel, maar skip het niet want alles wat hij zegt is ontzettend handig om goed te leren net als op school.
Ik hoop dat dit je een beetje heeft geholpen, misschien kan iemand het beter dan mij uitleggen maar ik legde alleen uit wat ik allemaal van Tekken weet
Ik weet het, wat ik zeg is je moet als begin karakter NIET Hwoarang kiezen omdat hij ontzettend moeilijk is, je hebt gelijk de combo's is niet alles maar dat is een van de basistechnieken , maar je moet die wel onder controle hebben
---------- Dubbelpost samengevoegd ----------
Low parry's zijn het blokkeren van low attacks waardoor je als je op het juiste moment ze goed blokkeert, een gratis bound krijgt waardoor je een korte combo kan maken.
Over hoe je moet blokken, blokken vind ik eigen wel een beetje moeilijk want het is niet zoals Street Fighter of Soulcalibur dat je kan blokken met maar op 1 toets te drukken. Blokken moet je strategies doen en op het juiste moment anders sta je te veel open voor een counter van de tegenstander, maar ik denk dat iemand anders dat beter kan uitleggen.
Bound is een nieuw systeem dat is toegevoegd in Tekken 6 om de combo's langer te maken, het is zo van dat je nadat je klaar bent met juggelen van je tegenstander een speciale move kan doen om hen te laten stuiteren op de grond en het daarna kan afmaken met een paar aanvallen. Het werkt zo, je slaat je tegenstander de lucht in, je slaat hem een beetje rond, uiteindelijk doe je een move die speciaal of niet is aangewezen voor een bound. Daarna doe je op het juiste moment een finishing move en ik bedoel niet zoals MK dat je ze vermoord hahahahah.
Over de EWGF iemand hier in deze discussie heeft een video van The Main Man gezet en hij heeft de EWGF overmeesterd en kan het gebruiken wanneer hij wilt. Kijk maar naar dat filmpje dan snap je het wel, maar skip het niet want alles wat hij zegt is ontzettend handig om goed te leren net als op school.
Ik hoop dat dit je een beetje heeft geholpen, misschien kan iemand het beter dan mij uitleggen maar ik legde alleen uit wat ik allemaal van Tekken weet
Low parry is niet echt blokken van een low attack maar juist op het juiste moment D/F te gebruiken zodat de vijand valt (als een bountmove) en zo kan je een kleine combo uitvoeren (dit is echt geen basis, eerst goed leren blokkeren) hope this helps
Wat ik als tip kan geven voor een crash course Tekken:
1. Kies 1 character om het spel mee te leren
2. Ken de launchers van jouw characters en een paar basis juggles
3. Speel zoveel mogelijk matches online/offline totdat je alle characters goed kent
4. Probeer langzamerhand je verdediging op te boosten door zoveel mogelijk aanvallen te blocken en throws te breken
Als je nog verder in Tekken wilt gaan, kan je gaan kijken naar de frame data van alle aanvallen om block punishes en frame traps in je spel te verwerken.
Wat ik als tip kan geven voor een crash course Tekken:
1. Kies 1 character om het spel mee te leren
2. Ken de launchers van jouw characters en een paar basis juggles
3. Speel zoveel mogelijk matches online/offline totdat je alle characters goed kent
4. Probeer langzamerhand je verdediging op te boosten door zoveel mogelijk aanvallen te blocken en throws te breken
Als je nog verder in Tekken wilt gaan, kan je gaan kijken naar de frame data van alle aanvallen om block punishes en frame traps in je spel te verwerken.
Als je alle chars kent qua moves.
Onthoud dan wat ze kunnen doen als ze jouw tegenstanders zijn.
Deze is belangrijk voor blokken/verdedigen van laag/midden/hoog.
Ga in Practice met jouw gekozen char kijken naar de moves.
Speel ze af en doe ze na, probeer het in ieder geval.
Als je alle moves een beetje kent en grip op hebt, probeer ze dan te combineren voor Juggles
of voor snelle aanvallen te combineren.
Wees gevarieerd en doe niet altijd het zelfde, sommige spelers zijn zo goed, dat ze je snel in de gaten hebben.
Ik geloof dat je een beetje ondergesneeuwd bent met de reacties wat natuurlijk niet verkeerd is!
Gepost door Santaclaus
Citaat:
en belangrijkste van alles: kan iemand me vertellen waar ik eerst aan moet denken als ik begin met een tekken game?
Ik zag dat iedereen je een hele reeks characters aanbevool, maar het is misschien het beste dat je daar zelf achter komt. Iedereen heeft z'n eigen mening voor de beste of makkelijkste character om mee te beginnen. Probeer ze allemaal uit en kijk welke jou een beetje ligt. Of kies gewoon een character op uiterlijk die jou leuk lijkt om te spelen en blijf daar een poosje bij. Als je eenmaal de basics een beetje door hebt, kan je makkelijk een andere character oppakken.
EWGF zou ik me nog niet te druk mee maken, tenzij je perse een Mishima character wilt spelen.
Wat ook goed is, is om veel gevechten via Ghost Battle te spelen. Je wordt er als speler niet beter op (van menselijke tegenstanders leer je altijd meer), maar zo kan je makkelijker patronen in aanvallen leren, zoals het herkennen en verdedigen tegen lage aanvallen.
Gepost door Santaclaus
Citaat:
over parry's
Het afwenden van een lage aanval van de tegenstander, waarna een bound effect optreed en jij een combo kan uitvoeren. Dit doe je door d/f (beneden-voorwaarts) te drukken wanneer de tegenstander op het punt staat jou te raken met een lage aanval.
Gepost door Santaclaus
Citaat:
Door naar achteren te drukken verdedig je jezelf tegen hoge en middel aanvallen. Druk d/b (beneden-achterwaarts) om te verdedigen tegen lage aanvallen. Let op, middel aanvallen raken jou ook als je character bukt in de d/b positie.
Gepost door Santaclaus
Citaat:
Bound is een stuitereffect, waar achter een combo te plaatsen is. In Tekken 6 werkt het combosysteem in deze volgorde: launcher > combo deel 1 > bound aanval > combo deel 2. Iedere character heeft een handjevol aanvallen die een bound effect opleveren.
Gepost door Santaclaus
Citaat:
Bedoel je nu specifiek combo's of het begin van een match?
Gepost door Santaclaus
Citaat:
Het is niet zo belangrijk als in Street Fighter. In Tekken ben je meestal vrij kwetsbaar doordat je al met een enkele jab in een combo terecht kan komen. Springen wordt echter wel in creatieve momenten gebruikt, zoals door bijvoorbeeld een combo expres te vroeg af te breken, over de tegenstander te springen en een nieuwe combo te beginnen.
Gepost door Santaclaus
Citaat:
nog iets wat in me op is gekomen. als je op de grond ligt, hoe is de situatie dan? ik weet dat je nog steeds geraakt kunt worden, hoe kun je dat voorkomen? hoe kun je het snelste op staan? wat is het risico voor je tegenstander als hij je aanvalt terwijl je op de grond ligt?
Die situatie is 50/50. Je kunt het snelst opstaan door 2 te drukken terwijl je op de grond valt. Je hebt ook andere opties zoals opzij rollen, naar achter rollen en een soort duikvlucht naar de tegenstander toe, maar die brengen risico met zich mee. Vaak zul je ook extra schade moeten eten, zodat je genoeg tijd en ruimte hebt om op te kunnen staan. In Tekken Tag Tournament 2 wordt de feature Tag Crash geintroduceerd die dit een stuk veiliger maakt.