In afwachting van Tekken 6 zal TekkenZone wekelijks interviews plaatsen met Nederlandse topspelers. Het zesde interview is met
Wogus. De Amsterdammer was in het verleden verantwoordelijk voor het organiseren van Tekken 5 toernooien via Drakenslag. Vandaag zijn vooruitblik op Tekken 6 en de toekomst van de community.
KAN JE EERST IETS OVER JEZELF VERTELLEN?
Hallo, ik ben wogus, 26 jaar en ik speel al een tijdje Tekken.
WELKE GROTE HOOGTEPUNTEN HEB JE DE AFGELOPEN JAREN MET TEKKEN MEEGEMAAKT?
Hoogtepunten heb ik niet echt meegemaakt. Ik draai al jaren met de top in Nederland. Ik ben wel vaak naar het buitenland gegaan. Namelijk 4x UT Parijs, 2x BTC Berlijn, 2x SBO Tokyo en laatst nog MBC Game Tekken CRASH 2e seizoen poule D.
JE BENT NU BIJNA 10 JAAR ACTIEF IN DE NEDERLANDSE TEKKEN COMMUNITY. HOE BEN JE IN DE EERSTE INSTANTIE IN DE COMMUNITY TERECHT GEKOMEN?
Ik ben in de community gekomen via één van de oude Tekken spelers (VaderNL). Vervolgens ben ik Tekken Tag Tournament gaan spelen en was ik zeer geinteresseerd in de aanvallende speelstijl van de Mishima's.
JE WAS LATER OOK VERANTWOORDELIJK VOOR HET ORGANISEREN VAN TEKKEN 5 TOERNOOIEN, TOEN JE NOG ACTIEF WERKTE BIJ DRAKENSLAG. KAN JE WAT VERTELLEN OVER DIE PERIODE?
Het was een periode waar er nauwelijks "fighting-game-toernooien" werden gehouden. Daarom nam ik destijds vroegder de initiatief samen met een vriend van me om Drakenslag op te zetten en uiteindelijk heb ik het nog een tijdje zelf georganiseerd. Ik ben er inmiddels meegestopt, maar ik zit te denken om nog een groot Tekken toernooi te organiseren ala UT.
WAT ZIJN JOUW VERWACHTINGEN VAN TEKKEN 6?
Ik heb het al gespeeld, dus ik heb niet echt verwachtingen. Als je bedoelt op de impact in Nederland/Europa: ik denk dat het minstens net zo groot wordt als Street Fighter IV en misschien zelfs groter.
WAT VOOR TOEKOMST HEB JIJ VOOR OGEN VOOR DE NEDERLANDSE TEKKEN COMMUNITY?
Ik hoop met de komst van Tekken 6 op een grotere community. En uiteindelijk ook dus meer goede spelers. Zoals de huidige community eruit ziet is het gewoon te magertjes in vergelijking met andere landen.
HEB JE ENKELE TIPS VOOR POTENTIELE NIEUWE SPELERS?
Veel spelen en gebruik je tijd efficient (niet de hele dag in Practice Mode rondhangen en alleen maar combo's oefenen of nutteloze technische dingen die je maar 1 keer in de 20 matches uitkrijgt)
AFSLUITEND, JE HEBT TEKKEN 6 IN KOREA GESPEELD AFGELOPEN ZOMER. DENK JE DAT JE ER VEEL VOORDEEL MEE ZAL HEBBEN OP HET EERSTE TEKKEN 6 TOERNOOI?
Ja natuurlijk, maar uiteindelijk zullen goede spelers zoals Malekith goed aanpassen. Daarnaast speel ik niet echt karakters met gimmicks (Kuma/Zafina/Alisa/Lars). Steve (mijn main) is een karakter dat makkelijk valt te analyseren. Ik ben echter wel van plan om Lars te spelen, maar Tekken 6 heb ik niet lang genoeg gespeeld om Lars op de eerste toernooi te spelen.