Hoe doe ik nou precies een Techrol?
Als mn karakter op de grond ligt en ik druk: 1, 2, 3 of 4 in, dan staat mn karakter in 90% van alle gevallen gewoon op en slaat of trapt
Hoe moet het nou precies?
Thnx
Als mn karakter op de grond ligt en ik druk: 1, 2, 3 of 4 in, dan staat mn karakter in 90% van alle gevallen gewoon op en slaat of trapt
Thnx
Techroll doe je niet als je op de grond ligt, maar op het moment dat je de grond raakt na een aanval waarbij je naar de grond gaat. Druk op het moment dat je de grond raakt op 1 of 3 om (verschillende kanten op) te techrollen.
Als je eenmaal op de grond ligt kun je met 1 of d1 over de grond rollen. Met 3 doe je een lage getupkick en met 4 een mid getupkick. Allebei zwaar unsafe op block, dus kijk ermee uit.
Thnx
Techrollen doe je door op het moment dat je character de grond raakt 1, 2, 3 of 4 in te drukken. Op het moment dat je character al op de grond ligt krijg je dus een wake-up kick (low of mid).
frame traps zijn gewoon moves die + geven op block of hit. de ene is beduidend moeilijker te ontsnappen dan de andere.
denk hierbij aan f+4 van heihachi en kazuya op block of db+4 van kazuya op hit.
f+4 op block geeft namelijk weinig opties voor de tegenstander om te counteren waardoor je genoodzaakt bent om te blocken of te backdashen indien mogelijk.
een frametrap is pas heel krachtig als de afstand tussen de speler klein wordt en natuurlijk als je veel frames in het voordeel zit.
W8 ff hoor,
Houdt het Bounce-effect nou in dat je de tegenstander tegen de grond slaat en dat hij dan weer een beetje omhoog komt zodat je nog een juggle kan uitvoeren ofzo?
Wat houdt het precies in?
Beetje slecht om het bij T5DR forum te plaatsen, maar ja