Heb een tijdje argumenten gevolgd over waarom Yoshi zo laag staat en inmiddels verbaasd het me dat hij niet gewoon dead-last is...
1+4 matig bereik, matige followups, punishable
FC,d/f+4 alleen combo op CH; geeft stagger op blok
FC,d/f+1 minder bereik
FC,d/b+3,3,3 is beter maar is ook z'n enige low poke
Wall game zeer matig ivm andere characters
Geen low jab meer
u/f+3 minder bereik
new ranking posted on bbs ... not really sure who the ranking is from. probably just one person's opinion, again.
S - steve, lars, lili, bob, bryan
A - law, julia, eddy, bruce, nina, hei, lee, dj
B - ak, ganryu, king, jin, roger, asuka, ling, marduk, baek, paul, kaz, drag, wang, feng, jack, alisa, leo, hwo, lei, anna
C - yoshi, miguel, zaf, raven, bears
not really sure why there are so many S tier chars all of the sudden. if it were up to me, I'd drop lili, bob, bryan off S-tier. not too sure why lee dropped down so far in the ranks either [nina high?]
Wat mij opvalt is de belachelijk hoge positie van Kuma in die tierlijst lol
Mokujin is en blijft een bruikbare character, en dus hoort hij in de tierlijst. Ik denk dat hij zo hoog staat omdat de tegenstander zich telkens aan moet passen aan de wisselende set-ups, en dat hij daardoor juist slechter gaat spelen. Mokujin speelde in DR en in T6.0 wel soms beter dan de originele character, maar dat is vrij zeker bij veel characters minder geworden doordat iedereen in BR dezelfde jabsnelheid, dashsnelheid en sidestep heeft gekregen.
S - Steve
A - Bob, Lili, Law/Lars/Julia, Bruce/DJ/Bryan, Eddy/Lee, Nina
B - AK, Asuka, Ganryu, Heihachi, Xiaoyu, Baek, Hwoarang, Alisa, Jack-6, Feng, Roger, Paul, King, Christie, Jin
C - Marduk, Kazuya, Anna, Leo, Wang, Lei, Dragunov, Miguel
D - Raven, Kuma, Zafina, Yoshi
Mokujin is en blijft een bruikbare character, en dus hoort hij in de tierlijst. Ik denk dat hij zo hoog staat omdat de tegenstander zich telkens aan moet passen aan de wisselende set-ups, en dat hij daardoor juist slechter gaat spelen. Mokujin speelde in DR en in T6.0 wel soms beter dan de originele character, maar dat is vrij zeker bij veel characters minder geworden doordat iedereen in BR dezelfde jabsnelheid, dashsnelheid en sidestep heeft gekregen.
Het is me opgevallen dat Moku-Bear een betere hitbox heeft, dat Moku-Jack slechte range heeft en dat Moku-Baek betere tracking heeft j/k.
Dus Kuma verdient het niet?
Soms speelt Mokujin wel beter maar hij heeft soms heel vaak last van hitboxes.