Laatst gewijzigd door Ferentar: 4 juli 2015 om 07:35.
Is dat niet gewoon de kracht van de interne voeding ipv. daadwerkelijk gebruik? Ik weet dat het een 250w voeding heeft. Maar alle testen die gebruik laten zien geven hetzelfde aan. En daar ligt dus juist die grap. Want een kleinere voeding genereert misschien wel iets minder hitte (minimalistisch als ik kijk naar alle pc systemen die ik gebouwd heb) maar de uiteindelijke echte gebruik zal exact hetzelfde blijven. Simpele reden is gewoon omdat de games + de hardware (cpu, gpu, ram etc. met de aller nieuwste versies maar +_ 10v minder nodig hebben) die power nodig blijven hebben.
Das de grap. Je kan er een 1000w (of 1500w die ik in mijn pc heb zitten) in hangen en nog blijft je eind gebruik exact hetzelfde.
Btw. bedacht me wel net. Een fan die sneller aanslaat en harder blaast kan er zelfs voor zorgen dat de uiteindelijke echt gemeten gebruikswaarden iets (maar 2 a 3 watt hoor) hoger komt te lichten dan met de eerste ps4 versies :p
Edit: "The other interesting observation was that the developers also thought it would be a good idea to reduce the number of memory modules (Original design had 16 modules) on the PlayStation 4’s motherboard. The images below shows that the CUH-1200 PS4 model comes with a different configuration. It now comes with a total of 8 memory modules, and each of these modules have a capability of 1 GB each. The lower power draw means less heat and less noise which is a good thing in the long run.". Quote van: Gamingbolt
Het halveren van de memory modules zal idd wel voor iets minder gebruik zorgen. Een verschil van een paar volt. Zeg 1.15v +_ per module. Nou wetend hoe minimalistisch dat is. Is dat het echt waard met de andere kleine veranderingen om de mogelijke hogere prijs (ivm. de vorige versie) te gaan betalen?
Persoonlijk. Zou mijn ps4 kapot gaan zou ik gewoon weer deze versie halen en minder betalen. Tenzij de nieuwe versie de exact zelfde prijs zou hebben.
|