Gepost door BLAQstyle V4
Citaat:
Hoe kan je het beste "mind games" omschrijven,, Ricardo legt het een beetje vaag uit dus vraag ik het maar hier
Mind games staat voor wat het is.
Het is het juist inschatten van een situatie. Elke situatie heeft de juiste oplossing. Als jij de juiste keuze maakt dan win je de game.
Uitgelegd in een tekken situatie houdt dit in:
Wat doe je na feng's df+1 op block?
Het zal je ongetwijfeld voorkomen, en mocht het een keer gebeuren: Wat doe je dan?
df+1 is +1 op block dus Feng heeft een voordeel van 1 frame. Alles wat Feng doet is 1 frame sneller. Echter zijn opties blijven opties, niets is gegarandeerd erna. Dus je zult keuzes moeten maken. Die keuzes kan je maken door in te schatten wat je tegenstander gaat doen. Enkele opties wat je tegenstander kan doen.
Na df+1 op block:
b+1 (wint van alle non high crush moves, verliest van evasive moves, reversals en high crush moves)
b+4 (wint van alle 12f moves of hoger, verliest van reversals en jabs)
Als je weet wat de tegenstander doet (of iig denkt dat je het weet), dan kan je in deze situatie proberen in te schatten wat je tegenstander gaat doen. Gezien het hier om een negatieve situatie gaat (-1), moet je goed opletten met wat je doet. De initiatief kan je het beste bij de tegenstander leggen. Maar als je denkt dat je tegenstander bijv. b+4 doet na df+1 dan doe je bijv. jabs om te interrupten.
Kort samengevat je moet proberen om je tegenstander zoveel mogelijk te lezen. Patronen ontdekken om uiteindelijk de beste optie te selecteren. Elke situatie is anders en elke df+1 op block situatie is ook anders. Begin van de ronde is anders dan aan het einde van de ronde etc.
Tis net als rock paper scissors. Als ik rock doe, en ik win. Wat doe ik erna?
|