Damn ben er echt te lang uit geweest, ik herken alleen nog Sofiane en Jay Kei uit die lijst lolz. Leuk om te zien dat Tekken nog wel een vaste groep fans kent
Damn ben er echt te lang uit geweest, ik herken alleen nog Sofiane en Jay Kei uit die lijst lolz. Leuk om te zien dat Tekken nog wel een vaste groep fans kent
Je naam komt me wel een beetje bekend voor...? Was je rond 2005 nog actief?
Ja dat kan best kloppen, mijn laatste echte actie was in ieder geval in Rotterdam met Jack tijdens een T6 toernooi. Deed mee samen met 2 Polen en Rolf Meihuizen (Nickname weet ik niet meer, en geen idee of die nog actief is trouwens). Ik geloof dat een Fransman toen dat toernooi heeft gewonnen.
Mijn doel in Tekken is het worden van de beste Baek in NL. Ik ben zeer goed op weg, ik gebruik goede (naar mijn gevoel betere) set-ups dan ik bij Haroon (op youtube tenminste) heb gezien, ik heb mijn throw breaken geperfectioneerd, mijn enige obstakel is mijn leeftijd. Met 16 jaar mag ik nog niet autorijden, waardoor ik alle goeie toernooien mis. Het enige waar ik het mee moet doen is tegen stomme kapsjonessen uit mijn straat spelen die alleen maar grabben en mij afzeiken als ik win. En online wat vreselijk lagged. Ik ben goed naar mijn gevoel, maar ik ben nog te jong!
De winnaar van dat laatste Europese toernooi in Londen was 14
Maar de meeste spelers reizen gewoon per trein. Alleen Sandilord komt met auto en Leekazama op z'n motor. Maar je woont toch in de buurt van Delft, waar nu de meeste toernooien plaatsvinden?
Laatst gewijzigd door Soulfighter: 30 augustus 2008 om 16:29.
Precies, kijk wanneer een toernooi plaats vind wie er gaan en wie met de auto dan gewoon ff mee liften. Ik beschik ook niet over een rijbewijs, en de toernooien of meetings die ik ooit heb bezocht waren zowel met trein of met auto, en allebei is uiteindelijk erg vermoeiend kan ik je vertellen Trein kost over het algemeen iets meer tijd om op je bestemming te komen, maar met de auto is het weer lastig om in grote steden een parkeerplek te vinden.
Trein kost je een kaartje, en een auto kost je benzine/belasting (treinkaartje is goedkoper, tenzij je met meerdere in een auto gaat dan kun je de benzine kosten delen). Dus ja beide kost geld en om ergens te komen moet je sowieso reizen wat tijd en energie gaat kosten. Toegegeven, met de auto is wel relaxer en je bent mobieler. Maar Delft heeft toch een prima aansluiting met Rotterdam/Amsterdam? Ik snap niet waarom je dan nooit ff de trein neemt en wat afspreekt met de betere tekken spelers? Kijk als je nou in Groningen of ergens in Limburg zou wonen dan begrijp ik je, maar je woont praktisch tegen die grote steden aan
Trouwens over goede spelers gesproken, zijn King2nd (een kleine spanjaard waarvan ik de naam even niet meer weet) en amature nog in de Tekken wereld actief?
Ze zijn beiden niet echt actief meer. Amature heb ik voor het laatst op een toernooi in Krommenie in oktober 2007 gezien. Van de 17 deelnemers behaalde hij helaas de top 8 niet eens.
Laatste keer dat ik King2nd zag is ook alweer een jaar geleden op het eerste toernooi dat ik georganiseerd had. Hij werd op dat toernooi 5e met Lei.
Ik ben zeer goed op weg, ik gebruik goede (naar mijn gevoel betere) set-ups dan ik bij Haroon (op youtube tenminste) heb gezien
lol
lol
lol
lol
Dude, Haroon heeft in Brussel ooit de top van Europa verslagen, en van de weinige matches die ik met jou gespeeld heb, was duidelijk dat je niks punishet zoals het moet. Overschat jezelf niet omdat je wint tegen enkele gasten die bij jou in de straat wonen.
Misschien handig om een topic te hebben waar je in een oog opslag kunt zien waar iedereen woont? Dan kun je vrij makkelijk met elkaar afspreken. Want online is echt veels te traag, zo waardeloos heb ik het nog nooit meegemaakt.
Mijn doel in Tekken is het worden van de beste Baek in NL. Ik ben zeer goed op weg, ik gebruik goede (naar mijn gevoel betere) set-ups dan ik bij Haroon (op youtube tenminste) heb gezien, ik heb mijn throw breaken geperfectioneerd, mijn enige obstakel is mijn leeftijd. Met 16 jaar mag ik nog niet autorijden, waardoor ik alle goeie toernooien mis. Het enige waar ik het mee moet doen is tegen stomme kapsjonessen uit mijn straat spelen die alleen maar grabben en mij afzeiken als ik win. En online wat vreselijk lagged. Ik ben goed naar mijn gevoel, maar ik ben nog te jong!
Je moet opppasen met dat soort statements, ik overschatte mezelf eerst ook voordat ik tegen de topspelers gespeeld had, vooral als je het spel daarvoor al 12 jaar speelt.
Het zal je verassen hoen belangrijk een factor als ervaring kan zijn
Haroon is goed maar niet zo technisch. Voor een technisch sterke Baek moet je Hamid hebben. Al laat Hamid hem de laatste tijd links liggen...
@Soulfighter: ik ben zelf nu een paar jaar actief in de tekkenscene. Ik denk dat de NL tekkenscene een flinke verbetering heeft doorgemaakt ten opzichte van een paar jaar geleden. De grote namen zijn nu Kyoko-Manji en Malekith. Als het goed is zitten Sofiane en Jay nog een beetje bij ze in de buurt. Sof zit er momenteel wat onder maar heeft laatste toernooi zichzelf weer op de kaart gezet en Jay heeft intussen al zolang niet meer tegen ons gespeeld dat ik niet echt meer kan inschatten waar hij nu staat. (@Jay: ik ben benieuwd naar je skills nu).
Hamid is ook een speler om rekening mee te houden en Alucard lijkt de nieuwste aanwinst te gaan worden.
@Sandilord: en daarom ben ik benieuwd wanneer iemand een meeting gaat organiseren, en dan wel graag die centraal woont of niet verder dan A'dam
@iedereen: Misschien handig om een sticky topic te hebben waar je in een oog opslag kunt zien waar iedereen woont? Ik was even benieuwd of jullie dit ook een goed idee vinden?
Puur een poging om van de serieuze Tekken spelers in Nederland een overzicht te hebben. In deze topic laat je enkel je naam, leeftijd, e-mail (msn), plaats, en bio (eventuele gewonnen toernooien zeg maar) achter. Op die manier kan iemand die offline een serieuze tegenstander zoekt iemand uit die lijst benaderen en wat afspreken (dit zal ongetwijfeld wel onderling gebeuren, maar voor mensen die buiten de randstad wonen kan dit erg praktisch zijn, waaronder dus ik zelf vandaar ook dit voorstel ). En verder heb je dan wel de knop ' leden' bovenaan het forum maar dan krijg je een hele zooi namen waar je eerst apart op moet klikken etc. Das een hele zoektocht.
@Sandilord: en daarom ben ik benieuwd wanneer iemand een meeting gaat organiseren, en dan wel graag die centraal woont of niet verder dan A'dam
@iedereen: Misschien handig om een sticky topic te hebben waar je in een oog opslag kunt zien waar iedereen woont? Ik was even benieuwd of jullie dit ook een goed idee vinden?
Puur een poging om van de serieuze Tekken spelers in Nederland een overzicht te hebben. In deze topic laat je enkel je naam, leeftijd, e-mail (msn), plaats, en bio (eventuele gewonnen toernooien zeg maar) achter. Op die manier kan iemand die offline een serieuze tegenstander zoekt iemand uit die lijst benaderen en wat afspreken (dit zal ongetwijfeld wel onderling gebeuren, maar voor mensen die buiten de randstad wonen kan dit erg praktisch zijn, waaronder dus ik zelf vandaar ook dit voorstel ). En verder heb je dan wel de knop ' leden' bovenaan het forum maar dan krijg je een hele zooi namen waar je eerst apart op moet klikken etc. Das een hele zoektocht.
Ik hou regelmatig meetings bij mij in Amsterdam ( houdt dit topic maar in de gaten: https://www.tekkenzone.net/forum/showthread.php?t=824
)
En verders houden Foestert (Tim in Apeldoorn), Kyoko (Ricardo in Delft) ook meetings en volgens mij zijn er in Belgie ook vaak meetings waaronder die van Dannie Lennox...
Ik hou regelmatig meetings bij mij in Amsterdam ( houdt dit topic maar in de gaten: https://www.tekkenzone.net/forum/showthread.php?t=824
)
En verders houden Foestert (Tim in Apeldoorn), Kyoko (Ricardo in Delft) ook meetings en volgens mij zijn er in Belgie ook vaak meetings waaronder die van Dannie Lennox...
;-)
Meeting bij mij is lang geleden, 3 maanden ofzo... vroeger was het bijna elke maand. Reden is 1) teveel werk en 2) ik ben Tekken DR een beetje beu ben.
Vanaf Tekken 6 komen er zeker nieuwe meetings. Ik zal je wel iets laten weten, Andy
Zo'n soort overzicht ben ik aan het maken voor de nieuwe site
Haroon is goed maar niet zo technisch. Voor een technisch sterke Baek moet je Hamid hebben. Al laat Hamid hem de laatste tijd links liggen...
@Soulfighter: ik ben zelf nu een paar jaar actief in de tekkenscene. Ik denk dat de NL tekkenscene een flinke verbetering heeft doorgemaakt ten opzichte van een paar jaar geleden. De grote namen zijn nu Kyoko-Manji en Malekith. Als het goed is zitten Sofiane en Jay nog een beetje bij ze in de buurt. Sof zit er momenteel wat onder maar heeft laatste toernooi zichzelf weer op de kaart gezet en Jay heeft intussen al zolang niet meer tegen ons gespeeld dat ik niet echt meer kan inschatten waar hij nu staat. (@Jay: ik ben benieuwd naar je skills nu).
Hamid is ook een speler om rekening mee te houden en Alucard lijkt de nieuwste aanwinst te gaan worden.
Da's een beetje de stand van zaken nu.
Zoals ik het nu zie is het:
1. Chin
2. Sof, Kyoko ik
5. Adjai
6. de rest
Ikzelf ben nog niet op het niveau dat ik wens te zijn. Ik heb teveel Tekken 6 gespeeld (ong 5000 games) en een terugschakeling is best moeilijk. Steve is zoveel veranderd.. enkele punten:
- ffn2 in DR is nu ff2 in T6. Dit heeft gevolgen in range waardoor ik deze move vaker whiff dan dat ik gewend ben. Verder is de snelheid ook anders.
- df+1+2(sonic fang) is ook de range ervan veranderd.
- ik moet wennen aan steves DCK games zoals DCKf2~DCK etc (zijn vrij waardeloos in T6)
- db32 is de range ook aangepast, nu moet het echt dichtbij, daarbij is het niet guaranteed na een SSL
- Het gebruiken van df2, ch df2, df22 (bij de muur). dit doe ik ook heel slecht omdat ik in T6 met een andere df2 te maken hebt.
Dit zijn slechts enkele punten (er zijn er nog veel meer, zoals combos, T6 spacing etc) maar het heeft een enorm effect op mijn game.
Desalniettemin is Chin gewoon een sterke speler die altijd consistent speelt. Voor de rest ga ik wel minstens gelijk op tegen ricardo en sofiane.
Adjai heb ik zien spelen en tegen gespeeld en hij wordt zeker wel 1 van de beste in NL als hij goed begeleid wordt.