1) Wat is die ene staple juggle van jou (waar je een cancel in gebruikt en vlakbij je tegenstander staat voor oki)?
2) db+1 enkel gebruiken om te punishen? (ik herinner me dat jij superenthousiast bent over deze move, maar is zwaar unsafe)
3) Geeft WS+3+4 tracking? Ik gebruik deze aanval vaak om ruimte te overbruggen... Eén van mijn persoonlijke top 10 moves, crushet enorm goed, lijkt safe op block en veel tegenstanders twijfelen uit angst voor WS+3+4,3+4
4) Heb jij goede setups voor WS+1? Op dit moment gebruik ik
d+1, ws+1
f+2 cancel, ws+1
b+1, ws+1
5) Is de launcher guaranteed op CH WS+1 of kan je uit de stun geraken?
6) Heb moeite om offensief te spelen met Asuka (waarschijnlijk omdat ik nog te vaak twijfel) - welke aanvallen gebruik jij om druk te zetten?
7) Kan je me linken naar Asuka vids die jij zelf heel goed vindt?
2) d/b+1 is een 12 frame high crush mid die safe op block is maar als die whiffed dan riskeer je een launcher. In tekken 6 is ie wel unsafe op blok, -10 namelijk.
5) je kan uit de stun geraken.
6) Asuka is meer defensief, maar ze heeft wel een aantal pokes om mee aan te vallen zoals 1,1_2 of 1,3, d/b+1, d/b+3, u/f+3 d/f+1, d/f+4
7) Suzuki-Majin of zoiets en Funba hoor ik Chin altijd over babbelen.
De rest kan Chin wel bijvullen, het is tenslotte zijn karakter
Laatst gewijzigd door Soulfighter: 5 september 2008 om 19:55.
Citaat:
6) Heb moeite om offensief te spelen met Asuka (waarschijnlijk omdat ik nog te vaak twijfel) - welke aanvallen gebruik jij om druk te zetten?
Geen idee of je er daadwerkelijk wat aan hebt, maar probeer haar cancel move (f+2~d) te beheersen om wat extra druk te zetten en je wordt hierdoor wat onvoorspelbaarder, dan is ze op haar best vind ik zelf in combinatie met haar throws. Daar vanuit heb je interessante opties als FC,d/f,d,d/f+1+2 (een lastig te escapen throw, 1+2 namelijk) en FC,d/f+2 (op CH is WS+3 gegarandeerd). Dit is wat ik in ieder geval heb ervaren met de T5 Asuka en denk dat dit nog steeds erg effectief is in TDR.
@Dannie-lennox: die frame data klopt niet helemaal, test het zelf maar met command capture je zal zien dat zelfs een jab geblokt kan worden door haar.
@Soulfighter: Dat is idd wel een aardige mixup, alleen niet teveel spammen natuurlijk anders kan je een hopkick ofzo verwachten.
Asuka is naar mijn mening meer defensief omdat zij zoveel anti pressure tools heeft zoals magic 4, f+4 die beide kanten tracked en gratis combo op hit geeft, d+3+4 die safe is en nu in dr niet meer de 2e hit kan bukken op blok wat wel kon in t5 . Tevens geeft deze move op ch een juggle en is een superieure low crush en heb het ook weleens highs zien crushen, pas wel op dat je het niet whiffed anders ben je de sjaak. Standing 2 en ss+1+2 zijn solid safe mid launchers en whiff punishers van close en mid afstand. f+2 is een mid semi long range punisher die wel unsafe is op blok en f+1+2 is een range punisher die safe is maar high, op hit kunnen ze backrollen, doen ze dat niet dan krijg je een gratis f+2. En dan natuurlijk haar reversal die een vrij grote window heeft (bijna doa achtig rofl), halve balk combo bij de wall geeft maar ze staat wel zwaar open als ze het whiffed. d/b+2 is een evasive mid launcher die -10 op blok is, dus pas op tegen mishimas bij de wall.
Ik zal Chin maar verder in detail gaan, anders doe ik weer al het werk .
Laatst gewijzigd door Malekith: 5 september 2008 om 23:25.
Gepost door Dannie
Citaat:
1) Wat is die ene staple juggle van jou (waar je een cancel in gebruikt en vlakbij je tegenstander staat voor oki)?
2) db+1 enkel gebruiken om te punishen? (ik herinner me dat jij superenthousiast bent over deze move, maar is zwaar unsafe)
3) Geeft WS+3+4 tracking? Ik gebruik deze aanval vaak om ruimte te overbruggen... Eén van mijn persoonlijke top 10 moves, crushet enorm goed, lijkt safe op block en veel tegenstanders twijfelen uit angst voor WS+3+4,3+4
4) Heb jij goede setups voor WS+1? Op dit moment gebruik ik
d+1, ws+1
f+2 cancel, ws+1
b+1, ws+1
5) Is de launcher guaranteed op CH WS+1 of kan je uit de stun geraken?
7) Kan je me linken naar Asuka vids die jij zelf heel goed vindt?
Dat was het voorlopig
1)Wat sofiane aan gaf of b+2,1,3 d+2
2)Ik gebruik hem alleen als mijn tegenstander offensief tegen me speelt.Vooral tegen 8 frame jabbers is het handig en geeft ook +3 op hit.Ik gebruik hem niet voor punishment, daar is de schade gewoonweg te weinig voor.Alles onder 15 frames heeft zij alleen 4 als punishment wat best wel matig is.
3)Move trackt een beetje maar is makkelijk te sidewalken.Na ws+3+4 kan je meteen in FC zitten voor meer goede mixups zoals FC df+2, ws+1, ws+2 etc..
4)voor ws+1 setups kan je denken aan
d/b+4, ws+1
FC d/f+2, ws+1
3+4 FC, ws+1
etc..
5) Zoals sof zei kan je idd uit de stun raken.Ik doe die move niet al te vaak, dus het liefst op onverwachtse momenten.Na ws+1 CH doe ik zelf heel vaak f+4.Simpelweg als mensen uit die stun kunnen komen zal f+4 vaak genoeg op block komen en krijg je gewoon +3 op block (throwen is ook een goede optie).Natuurlijk is f+2 of u/f+4 beter qua schade, alleen moet je wel zeker weten dat zij niet uit de stun komen =)
6)offensief met haar spelen is ook moeilijk, daar staat zij ook bekend om op Tekkenzaibatsu.Veel van haar goede moves zijn traag zoals haar uf+3 (20 frames), f+4 (19 frames) etc..Zoals je ziet is spacing game voor haar erg belangrijk en de juiste afstand houden.
Ik doe veel aan hitconfirms met haar.Simpelweg wanneer er iets raak van haar gaat, dan weet ik wat mijn verdere opties zijn. bvb haar 1,3 op hit betekent +1 waardoor ik tegen een 10 frame jabber betere voordeel heb dan tegen een 8 frame jabber.Na 1,3 kan je bvb d/b+1 doen als mensen proberen te aanvallen.d/b+1 op hit geeft weer framevoordeel waardoor ik gewoon verder druk kan zetten.Eigenlijk heeft zij veel goede opties als je maar afwisselend met haar speelt en niet voorspelbaar bent.Na 1,3 doe ik ook soms gewoon snel d+4 en ook al geeft die geen framevoordeel op hit, dan ga ik toch door met fc d/f+2 om op CH proberen te krijgen (of eerst met FC d/f+2).Eigenlijk de opties zijn eindeloos met haar.
Paar moves om aanvallend te spelen met haar zijn uf+3, f+2~b, d/b+4, 1,4 (1,1), 1,2,4 (1,2,3~b), f+4, d/b+3, d/f+3, 1+2 etc..
Zij heeft wel een goede arsenaal aan defensieve tools.b+3, ss+4, 4, d+3+4, FC d/f+2, b+1+3, 2+3 etc..
7) Ik denk dat zij een van de weinige characters is die echt op veel verschillende manieren kan worden gespeeld.
Sofiane & Malekith, superhard bedankt !!!
Deze tips helpen me echt een stuk verder.
*** Sofiane, je zegt dat je een juggle krijgt op f+4... Ik dacht dat het een backroll trap was? Ik doe vaak f+4 dash 1+4, 1,2,4 maar dit werkt niet als je tegenstander gewoon op de grond blijft liggen.
d+3+4 gebruik ik nooit, zal ik eens in mijn spel moeten verwerken.
Laatst gewijzigd door Malekith: 7 september 2008 om 18:27.
F+4 dash 1+4, 1,2,4 is gegarandeerd, je moet sneller dashen naar voren ^__^
Mijn standaard juggle is zelf f+4 dash 1+4, 1,1,4 omdat de tegenstander anders neervalt.Blijft de tegenstander in een open veld liggen dan is f+2 gratis(zie filmpje tegen Tetsuo).Soms staan mensen gewoon op en zal f+2 gewoon in de rug launchen.
Ik gebruik f+4 dash 1+4 1,2,4 voor een wallsplat, waardoor je meestal gratis f+1+2 erbij krijgt, of ik doe ook wel eens f+4 dash 1+4, 1,2,3~B voor bepaalde mixups.
d/b+1+3 is trouwens een erg goede pressure tool van Asuka!!Geeft +4 op block dus genoeg mix opties voor haar wanneer mensen willen tussen komen zoals 4, b+4, d/f+1,2, 1,3 etc.. of gewoon een throw =)
d/b+1+3 is trouwens een erg goede pressure tool van Asuka!!Geeft +4 op block dus genoeg mix opties voor haar wanneer mensen willen tussen komen zoals 4, b+4, d/f+1,2, 1,3 etc.. of gewoon een throw =)
Bedoel je db+1+2?
Ik vind Asuka leuk, maar op sommige momenten voel ik me echt verloren, bv. hoe punish je trage, low sweeps op block?
Anna's db+4,3 op block kan je niet punishen met Asuka's ws+3
Met Ling doe ik gewoon ws+4 en ik krijg goede oki
Law's low sweep kan je dan weer wel punishen met Asuka's ws+3
Beetje verwarrend allemaal lol
Nogmaals bedankt voor de tips, want deze helpen me een stuk verder. Ik heb db+1 en d+3+4 leren integreren in mijn spel. Wondermoves vind ik het.
Ik vind Asuka leuk, maar op sommige momenten voel ik me echt verloren, bv. hoe punish je trage, low sweeps op block?
Anna's db+4,3 op block kan je niet punishen met Asuka's ws+3
Met Ling doe ik gewoon ws+4 en ik krijg goede oki
Law's low sweep kan je dan weer wel punishen met Asuka's ws+3
d/b+1+2 bedoelde ik idd
d/b+4,3 van anna is -13 kan alleen met Asuka ws+4 punishen.
Law's sweep kan je ook punishen met f+2 of u/f+4 ^__^
Als mensen lows zit te spammen tegen Asuka, heeft zij genoeg andere tools om het tegen te houden zoals b+3, d+3+4 of gewoon low parry =)