Ja goed.
Toen ik het mailtje van Tekkenzone binnekreeg over het Tekken 6 toernooi…had ik al een vermoeden dat het niet positief zou zijn..
Ik vind dit, net zoals anderen, super jammer en zal ook wel uitleggen waarom..
Ook al ben ik nooit echt zo een pro actieve gamer geweest...ben wellicht stil..maar ik observeer ontzettend veel.
Net zoals iemand anders hier zei....de community laat elkaar in de steek.
Toegegeven..een toernooi is nooit verplicht...er zullen ook altijd onverwacht dingen tussenkomen die een hogere prioriteit genieten.
Prive...altijd mogelijk.....zakelijk...ook altijd mogelijk...school...Niets is belangrijker dan school..vooral als het tentamens betreft. Wil wat dat betreft allesbehalve verantwoordelijk zijn voor een verslapping in concentratievermogen.
Maar om (en ja..ook ik keek raar op van deze reden..) te zeggen dat je niet meer komt vanwege het ‘lekkere aantrekkelijke weer’....jaaaa komop zeg.
Mijn mening...naast et feit dat je anderen in de steek laat en dus teleurstelt is het ook een harde slap in het gezicht van de organisator die alle tijd en moeite erin heeft gestoken om dit te bewerkstelligen.
Nu maakt het me zowieso niet uit wat er na SF4 gebeurt...Jullie mogen daar rustig blijven spelen tot men geen zin meer heeft (alhoewel ik er wel bij moet vermelden dat ik de volgende dag om 12:00 weer een afspraak heb..hehe).....het gaat me gewoon om het principe.
Het komt op mij ook over alsof de Tekken scene lang niet zo dedicated is dat itt de SF4 scene. Ik hield op zowel drakenslag als tekkenzone de inschrijvingen in de gaten en waar het bij SSF4 behoorlijk storm liep wat betreft inschrijvingen....kwam het bij Tekken zeer mondjesmaat op gang.
Kan ook zijn dat ik me vergis....dat de tekken-scene heel wat kleiner is dan sf...dat het normaal anders gaat en het juist een ongelukkig tijdstip van het jaar is.
Ik heb zelf de afgelopen week ook diverse a4 posters in E plaza en Nedgame laten ophangen gewoon voor extra promotie...Dat die posters uiteindelijk zijn weggehaald/meegenomen maakt het alleen jammer maar goed..niets aan te doen.
Ander punt dat ik ook ter spreke wil brengen is deze
topic op Drakenslag.
De afgelopen dagen is daar flink gediscussieerd over hoe de fighting game scene zich de afgelopen jaren heeft gemanifesteerd en daar is duidelijk uit op te merken dat veel mensen het jammer vinden dat de scene zo slapjes blijft hangen terwijl het nog veel beter kan.
Veel man hebben behoefte aan ‘mini clubjes’ die gevormd kunnen worden nav een toernooi zodat er misschien stedelijk/regionaal/gemeentelijk uitdagingen kunnen plaatsvinden in afwachting van grote landelijke toernooien.
Juist vanwege dat laatste heb ik mezelf, als centraal gelegen punt, in de mix gegooid in de hoop dat het voor veel mensen iets makkelijker wordt om zulke bijeenkomsten voor elkaar te krijgen. Het hoeft niet perse groot te zijn..maar met de zomervakantie voor de deur kunnen zulke kleine gezellige meetings wellicht ook bijdragen aan een sterker gevoel om zodoende misschien ook internationaal succesvol(ler) te zijn.
He shit..alweer (te)veel leesvoer geschreven.
Niet echt de bedoeling maar goed..heb me zegje gedaan.
Is misschien brutaal hoe ik dit hier zo neerdrop...wil niemand tegen mij in het harnas jagen en ook al mocht dat gebeuren....ja pech gehad. Ik durf een aantal punten aan de kaak te stellen en hoop dat men de insteek ervan begrijpt.
Ben nu weg..koeriersdienst..