Laatst gewijzigd door Dannie: 5 mei 2008 om 13:37.
Gepost door arcade-thomas
Citaat:
Beetje off-topic maar hoe werkt Heihachi's unblockable???
Die unblockable van Heihachi is een tech trap na bepaalde combo's. D.w.z. als je na die combo's een tech roll doet, gaat die unblockable gegarandeerd raak. Je kan aan tech traps ontsnappen door niet te techrollen en even op de grond te blijven liggen. Over welke combo's het gaat, moet je aan Sofiane of Demonitzu vragen ;-)
Na de twee hellsweeps word je de lucht in geslagen en zul je willen techrollen. Op dat moment heeft Heihachi allang zijn Unblockable opgeladen om op je los te laten.
TIP: Mocht je dit zien, blijf dan liggen.
..keerzijde iz wel, als je te lang blijft liggen zul je ongetwijfeld met een u/f+4~3 te maken krijgen.
Weet niet of dit JF iz, want deze Unblockable kan gewoon ge-parryd of worden gereversed.
Je kan een techtrap toch niet reversen of parryen?!!
Ja, dat dacht ik dus ook. Alleen vroeg ik me af of dit een kwestie van timing iz.
Mij iz 't in ieder geval wel gelukt en neen, niet op een doorsnee Hei speler die het eens probeerde. Zal dit nog eens nachecken as de mogelijkheid zich voordoet.
Aha, je hebt je weg naar Tekkenzone gevonden!
Demonitzu kan niet zeggen dat ik geen reclame maak voor zijn site.
Als ik jou een kleine tip mag geven... werk aan je combo's.
Ik zie jou vaak df+2~1, u+1+2,1,2 als combo doen.
Dit doet veel te weinig damage en Ling is al zo slecht in damage ;-)
Na die combo doe je vaak XMTS als oki, maar dit raakt niet grounded dus als ik gewoon op de grond blijf liggen of opzij rol, gaat dit altijd mis.
Als ik jou een kleine tip mag geven... werk aan je combo's.
Ik zie jou vaak df+2~1, u+1+2,1,2 als combo doen.
Dit doet veel te weinig damage en Ling is al zo slecht in damage ;-)
Na die combo doe je vaak XMTS als oki, maar dit raakt niet grounded dus als ik gewoon op de grond blijf liggen of opzij rol, gaat dit altijd mis.
aha
nee jij bedoelt ff3, 4, u+1+2,2,1
wel die doe ik ook alleen maar online omdat die lag me anders 4/5 van de tijd bugt
meestal als ff3, 4 connected volg ik met b+3, 2, 2,1, XMTS maar online lukt die haast nooit door lag (mssch ook omdat ik met pad speel en daarom niet snel genoeg kan zijn online.. dunno)
in ieder geval, je hebt gelijk
ik zou eerder wat aan mn mixups en poke game moeten werken
veel tegen axion spelen helpt wel
als je tegenstander je ss3 veel blockt, doe een ss3 cancel* waardoor je gewoon terug in de RDS staat en em kan lauchen met 4 of kan punchishen met eender welke mid (aangezien je tegenstander toch in crouch staat)
Laatst gewijzigd door Dannie: 3 november 2008 om 16:27.
Gepost door INC365
Citaat:
als je tegenstander je ss3 veel blockt, doe een ss3 cancel* waardoor je gewoon terug in de RDS staat en em kan lauchen met 4 of kan punchishen met eender welke mid (aangezien je tegenstander toch in crouch staat)
* ss3b
Dit is wel een online strategie! Tegen spelers die heel goed opletten en kunnen reageren op de animatie is deze strategie weinig waard. Ik heb het zelf eens uitgetest tegen Ricardo en hij blockte 20 x juist...
Het gevaar is ook:
ss+3 = launch punishable op block
ss+3 cancel, rds 4 = launch punishable op block
EDIT:
Als je toch een low / mid mixup wilt vanuit SS+3 kan je beter dit doen:
SS+3 cancel, RDS D+3 (low poke, safe op block)
SS+3 cancel, RDS uf+4 (mid launcher, enkel jab punishable op block)
Die D+3 vanuit RDS is nauwelijks de moeite waard vind ik, mensen kunnen al hopkicken als ze ss+3 zien.
veel hangt af van hoe je ss+3 gebruikt - ik gebruik deze move in twee situaties:
* na b+1 zal bijna iedereen uit paniek blocken en dan doe ik bijna altijd een ss mixup: ss+1+2, ss+4, ss+3 of ss+3 cancel
* in oki: ss+3 raakt grounded dus als mensen blijven liggen krijgen ze damage, als ze rechtstaan moeten ze onmiddellijk reageren op de mixup
ss+3 is een high risk/high reward move en meestal kan je slechte ling spelers herkennen aan het aantal keer dat ze ss+3 proberen ;-)
online is het een goede move, offline niet
RDS D+3 is op zich geen slechte move, maar kan inderdaad zwaar afgestraft worden door een low crush zoals hopkick
na XMTS op block zullen veel tegenstanders jabs of throws gebruiken
daarom is AOP goed na XMTS op block
of SSR~AOP is nog beter
de jabs en throw attempts zullen whiffen en je kan launchen met AOP uf+3
het is een voorspelbare strategie, maar ze zal de eerste keren zeker werken. als je tegenstander dit trucje begint te snappen en d+4 doet om je interrupten in AOP, kan je XMTS op block~low parry beginnen te doen :-)
vergeet niet dat Ling na XMTS op hit OOK op negatieve frames staat
lol / XMTS is alleen een goede move omdat hij zoveel schade doet
Als je b+1+2 indrukt gaat Xiaoyu in haar Hypnotist stance (HYP). Ze neemt drie stappen naar links. Ze heeft verschillende moves vanuit deze stance, haar right punch 2 is naar mijn oordeel de beste.
Waarom? HYP 2 is een mid move, hij is evasive, hij geeft goede tracking én plus frames op block. Betere properties kan een move bijna niet hebben.
Je kan 2 tijdens elke stap in Hypnotist indrukken, maar de frames veranderen ook bij elke stap. Na de eerste krijg je +1 frame op block, na de tweede +5 en na de derde stap krijg je zelfs +24 frames op block. Dat zijn zoveel frames voordeel dat XMTS (ff+1+2,1+2) gegarandeerd is, ook al blijft je tegenstander blocken. Je krijgt gratis meer dan 30 damage, niet slecht voor een move die geblockt wordt.
De notatie voor deze truc is
HYP 2 (langste versie), ff+1+2,1+2
dit mag je me ook eens uitleggen want ik heb ze alle 3 geprobeerd en ik stuit telkens op een block.. ben ik niet snel genoeg misschien?
Je krijgt gratis XMTS enkel na de langste versie - je kan dit herkennen omdat je tegenstander in een block stun terechtkomt. Waarschijnlijk ben je te traag, de timing is nogal strikt (maar het is zeker geen just frame ofzo).
Je kan ook HYP 2 (langste versie) ~ 1+2, 4~3 doen.
Dit is eenvoudiger.