Ik zal heel dat werpverhaal in perspectief plaatsen.
Die comments over throws waren inderdaad aan jullie adres gericht, maar eigenlijk is het een observatie die ik maak na een weekend waarin ik tegen tal van dragon lords, fujins enz. heb zitten battlen. Iedereen 'abuset' throws online. Vaak uit paniek: meestal in de beslissende ronde zie je het throw attempts regenen.
Vaak kan ik er wel mee lachen omdat ik karakters speel met low stances, maar vaak ook niet omdat het een winning strategy die geen moeite of spelinzicht vereist.
Bijvoorbeeld in die allereerste match tegen Pi-Air. Ik merk dat hij veel throwt en in de volgende ronde ben ik als antwoord vier keer naar hem toegelopen om te throwen. Ging elke keer raak. Tekken is echt lelijk op die manier. De battles van gisteren waren 10 x chiller.
Ik zie dus dat het een winning strategy is die ik zelf nauwelijks gebruik. Dus misschien ben ik fout. Ook in de groep waar ik regelmatig tegen speel (Ninki, Foestert, Sofiane, Malekith, Kyoko, Hamid, Sandilord) worden throws maar met mate gebruikt. Foes en Sandi werpen vaker, maar voor de rest is het vooral een poke en strategie spel.
Mijn conclusie na een paar uurtjes Tekken online de laatste week is dus dat ik meer moet werpen. Ik werp gemiddeld 1 of 2 keer per drie rondes, wat veel te weinig is, gezien de damage die uit je een throw haalt en de oki.
Actionpaxion, in een andere draad op Zaibatsu heb ik je in mijn persoonlijke top vier van online xiaoyus gezet. It's all good. Ik heb trouwens al wat dingen van jou gekopieerd. Ik hoop dat er nog meer volgen ;-)
Ik heb trouwens niks tegen werpen vanuit een mixup, daar ben je goed in. Het is als je bovendien ook nog eens naar me toe komt gelopen om te werpen of werpt in plaats van te punishen dat ik denk "maat, in dit soort tekken heb ik eigenlijk geen zin".
Conclusie: geen kritiek, maar een observatie. Iedereen werpt, ik doe het te weinig. My bad.
|