Gepost door Tekken_dude
Citaat:
- Kakkerlakken kunnen een nucleaire explosie overleven.
ze kunnen dan wel een nucleaire explosie overleven, maar mijn voet die keihard op hun lichaam trapt hebben ze nog nooit overleeft
EDIT: Nog wat leuke wist-u-datjes over onze 8-potige vriendjes:
<> Er maar liefst 820 soorten Tarantula's bekend zijn.
<> Er 26 soorten spinnen zijn, waarvan bekend is dat ze gevaarlijk zijn voor de mens.
<> Spinnen al meer dan 300 miljoen jaar bestaan.
<> Tarantula's de dinosauriërs zijn van de spinnenwereld.
<> Over het gemiddelde genomen de mens meer bang is voor een spin, dan voor de dood.
<> De beet van een Tarantula niet gevaarlijker is dan een steek van een bij of wesp.
<> Springspinnen 40x hun lengte kunnen springen.
<> Als u buiten bent er binnen een straal van 1 meter er wel een spin in u nabijheid is.
<> Spinnen geen botten hebben, de harde huid beschermt ze.
<> Er spinnen soorten bestaan, die het overleven als ze 5 jaar geen voedsel hebben gehad.
<> De kleinste spin is het mannetje van de "Patu Digua". Zijn lichaamslengte is 0,37 mm. Dat is kleiner dan de kop van een punaise.
<> De kleinste Tarantula soort is de "Aphonopelma Mojaviensis". De poten hebben een spanwijdte van 1,6 cm.
<> Wolfspinnen hun naam te danken hebben aan vroeger, omdat ze toen geloofden dat deze spinnen in groepen jaagden, net als de wolven.
<> Alleen het mannetje van de Sydney trechterspin is giftig voor de mens.
<> Alleen het vrouwtje van de Weduwe spinnen (zwart, rood en bruin) zijn giftig voor de mens.
<> De mens in zijn leven gemiddeld 8 spinnen eet. Lichaamsdelen in voedingsmiddelen terecht gekomen in de fabrieken ( zoals in koekjes).
<> Tarantula's kunnen ruiken, ook al hebben ze geen neus.
<> Tarantula's kunnen horen, ook al hebben ze geen oren.
<> De Goliath Tarantula is de grootste Tarantula. De poten hebben een spanwijdte van ± 30,5 cm.
<> Als een spin een poot verliest, het weer terug krijgt na een vervelling.
<> Spinnen geen spieren hebben, ze steunen op hun bloeddruk, wat het mogelijk maakt dat ze kunnen bewegen.
<> Spinnenzijde ook wordt gebruikt om kleding te snijden.
(ik heb speciaal voor Missy_me wat spinnenweetjes opgezocht, omdat ze zo erg veel van spinnen houdt)