Gepost door Malekith
Citaat:
Ik heb vrijwel niets van online opgestoken.De meeste dingen heb ik al eerder gezien in (Koreaanse/Japanse) vids.Spelers met minder kennis van Tekken zou ik het wel begrijpen.Maar voor mij is het compleet nutteloos om zo nieuwe dingen te leren.
Tekken sessies is de enige manier om echt goed te worden.En daarvoor moet je bereid zijn om te reizen.Als degene niet bereid is om te reizen, dan heb je niet de juiste instelling om echt beter te worden.Ik weet dat sommige spelers weer zeggen van "het is te duur" of "het is te ver" etc..en dat is dus geen juiste instelling.
Als men beter wilt worden, moet men ook ervoor werken.
Gelijk heb je, en daarom ga ik voortaan meeten bij Ricardo, want ik ben best bereid om te reizen om beter te worden.
Maar online kan leerzaam zijn voor mensen die minder goed in de game zijn. Ik heb redelijk wat geleerd van online, maar dat komt omdat ik totaal geen kennis van de game had. Jij zat al op een heel hoog niveau en kent de meeste dingen al, en anders zie je ze in Korean/Japanese vids.
Zoals ik het zie: Online is handig om een basis te leggen voor je tekken skills, maar om goed te zijn in de game moet je offline meeten. Throw-breaken, Low-parry, punishen d.m.v. ss en CH's kan je niet echt online leren, maar de andere dingen wel.
Online leer je:
-Aanvallen, dus de tegenstander onder druk zetten d.m.v. mid/low strings.
-Punishen, dus zien welke moves je moet doen op welk moment.
-Character kennis, dus je zien welke moves je kan verwachten van characters en wat hun kwaliteiten zijn.
-Movement, dus spacing en dat soort dingen.
Note: Dit is niet op een hoog niveau, slechts een basis niveau. Om goed te worden moet je offline meeten met goede spelers.
Wat leer je online niet:
-Defense, en dit is belangrijker dan je offense. Zonder defense ben je offline kansloos.
-Throw-breaker
-Set-ups/mix-ups, want je leert ze niet op de juiste manier toepassen.
-Juggles, want door de lag kan het zo zijn dat er een move whifft.
-Situatie gericht spelen, dus als je iets niet verwacht goed op de situatie reageren.
And many more, maar ik heb geen zin om alles nu op te noemen.
Btw, ik zeg niet dat je een hoog niveau zal ontwikkelen online, want ik ben het totaal met je eens, maar een persoon die nieuw is voor Tekken kan er iets van leren.