briljante verhalen iedereen
ik dacht dus dat ik de enige hier was die gedwongen werd om op vervelende schoolreisjes te gaan, wij moesten ook nog een berg oplopen en dan aan het einde 30 meter naar beneden gaan met een touw maar gelukkig verdwaalden we op die berg en moesten we terug lopen in plaats van met dat touw naar beneden
we moesten helemaal in het begin ook 13 km lopen in de bloedhete zon zonder pauze en alle andere dagen hebben we denk ik ook wel zo'n 7 km gelopen
denk dat ik in totaal daar op dat kamp zo'n 27 km gelopen heb en we hebben op dat kamp ook bijna niet geslapen (als je met 25 jongens in 1 tent ligt dan krijg je namelijk veel geruzie, gepraat en giftige gassen
)
zoals ik al zei, het eten was daar nie te vreten en het drinken was nie te zuipen, alcohol was niet toegestaan dus 3 dagen geen bier en we moesten ook heel wat vermoeiende opdrachten doen zoals:
1. op een hele steile berg naar beneden rennen, dan rond een boom lopen en terug naar boven klimmen, daar weer rond een boom lopen en weer terug naar beneden, daar weer rond een boom lopen die midden in een klein riviertje staat en met natte voeten terug naar boven klimmen
2. rugby spelen met een zak modder
3. te veel en te ver lopen op een te hete dag met te veel spullen die je moet dragen terwijl je te weinig drinken en eten krijgt dat te goor smaakt en waarvoor je te lang in een te lange rij moet staan wachten terwijl de boterhammen te dik gesneden zijn en het broodbeleg te dun gesneden is
er waren ook nog vervelende regels:
1. om 10 uur 's avonds moet het stil zijn in het dorp
2. om 11 uur 's avonds moet het stil zijn op het kamp
3. om 12 uur 's avonds moet je naar je tent om te gaan slapen
4. om 7 uur 's ochtends uit bed
5. om 8 uur 's ochtends ontbijt
6. je mag bij elke maaltijd maar 1x in de rij gaan staan en je mag ook niet meteen 6 boterhammen ofzo pakken zodat je er ook nog een paar kan bewaren voor later
7. je krijgt op je boterham die te dik gesneden is maar 1 plakje kaas of vlees dat te dun gesneden is en dus geen 2 of 3 plakjes
we kregen ook veel te weinig vrije tijd en er was te weinig te doen in die te weinig vrije tijd, dus het enige dat er gedaan werd in onze vrije tijd was nog even rusten of slapen of volleybal spelen (gelukkig was dat volleybal wel leuk (dat slapen trouwens ook wel
))