die lijst geeft een vertekend beeld
* de beste spelers uit Nederland spelen niet online / of ze spelen de Amerikaanse versie van DR
* de beste spelers uit België posten niet op Tekkenzone
Ik vind het best wel grappig dat ik voor Xiaoyu, Eddy en Lili genomineerd sta.
Malekith speelt ook Lili en hij is waarschijnlijk stukken beter dan ik. Hij is niet voor niets één van de beste spelers in Nederland en Europa. En waarschijnlijk is Sofianes Eddy ook beter dan die van mij, ook al is dit karakter niet zijn main.
Met Ling Xiaoyu is het probleem dat niemand haar op een serieus niveau speelt. Kevstar en Axionpaction zijn zeker even goed. Met Kevstar heb ik ooit een paar uurtjes gespeeld en toen ging het nogal gelijk op. Axionpaction heeft een heel agressieve Ling, maar als je een karakter met hopkick speelt, dan kan je de helft van zijn mix-ups afstraffen.
Foestert speelt ook een beetje Xiaoyu, maar tegelijk is hij niet echt geïnteresseerd in dit karakter. Eigenlijk heb ik altijd stiekem gehoopt dat Sofiane of Twan Ling zouden oppikken, maar dit is tot dusver nog niet gebeurd.
In Tekken 6 is Ling waarschijnlijk mid-tier en niet meer low zoals in DR - ze heeft hele goede dingen erbij gekregen... Eindelijk kan ze lows op block afstraffen - haar beste middel totnogtoe was WS+4 maar in T6 heeft Ling een hopkick.
|