db+3 is low volgens mij heb je best wel last van scheve ogen ja. er is een reden waarom namco high moves geen lower commands geeft. Je logica komt hier ook echt tekort.
probeer iets te posten nadat je er 2x over hebt nagedacht want je babbelt alleen maar.
en als je zelf DR hebt kan je het ook testen wat db+3 is dat hoef je hier niet te vragen
@wogus: Gast wat is toch je probleem, ga je nu ook hier daarover lopen te zeiken? Ga niet gelijk andere topics verneuken en laat het toch voor wat het is.
@Dannie Lennox: Anyway, ik ben blijkbaar indd even in de war met die moves. Maar d/b+3 lijkt mij een interessante move met daarop gevolgd FC df+3. Bedankt voor de info. Ga het vanavond even uitproberen.
Thanks, mijn wake-up game met haar is nog even lastig gezien ik pas gisteren echt met haar ben begonnen. Enneuh met die lag had je zelf al genoeg moeite om op te staan volgens mij, althans ik had dat gevoel bij me zelf wel lolz. Maar Lili ligt me wel, basic maar lastig om goed dmg te doen.
db+3 is low en is een goede aanval als je tegenstander vlakbij staat en hoog wil blocken. Kan gemakkelijk gesidestepped worden, dus pas een beetje op wanneer je hiermee aanvalt.
db+4 is ook low, een goede move online, maar offline wordt hij vaak gelowparried op reactie (althans door Sandilord lol) - het is tevens een van haar weinige moves die (een beetje) tracking geeft.
Op CH db+4 zou ik zeker voor de juggle gaan. Er is geen reden om de damage te laten liggen.
Wake-up game is belangrijk voor Lili. Eigenlijk is ze bijna 100% 'gebouwd' rond oki.
Ok, na even een Tekken stop (online te veel lag, en offline geen gasten die in de buurt wonen en goed genoeg zijn om zelf ook beter te kunnen worden) heb ik Lili even weer opgepakt en heb een paar leuke dingen 'ontdekt' voor mij zelf.
Bij het eindigen van een juggle vind ik d/f+4,4 erg praktisch. 4 gaat bijna altijd mis, maar tracked op een of andere manier. Als namelijk de juggle met d/f+4 eindigt valt de tegenstander iets verder van mij vandaan en d/f+4,4 zorgt er juist weer voor dat de tegenstander letterlijk voor mijn voeten terecht komt doordat Lili instapt. Hiervan uit zijn ook weer leuke oki mogelijkheden. Ik vind zelf, naast d/b+3, FC,d/f+3 ook f,f+4 wel een aardige move. Hoewel deze traag en lelijk te site steppen is maar op CH de JG launcher u/f+3 gegarandeerd is, vind ik het wel waard om te gebruiken. Kan moeilijk zeggen hoe het tegen ervaren spelers zal gaan, maar het is de enige stun volgens mij (geen idee of je hieruit kunt ontsnappen) wat opgevolgd kan worden met d/f+2 of u/f+3.
ff+4 is waarschijnlijk Lili's beste low.
De reden is simpel, je kan aan de animatie niet zien dat er een low aankomt en je tegenstander wordt verplicht om te anticiperen.
Spam deze move tot je tegenstander laag gaat blocken en begin dan af te wisselen met ff+2, waar je opnieuw een juggle op krijgt.
Laatst gewijzigd door Soulfighter: 7 september 2008 om 08:56.
Ik vind Lili eigenlijk helemaal niet zo cheap, eerder juist beperkt en doordat haar betere moves makkelijk te site steppen zijn wil je die niet gaan spammen tegen de iets wat meer ervaren spelers. Daarnaast zoals de wijze tekken lords zeggen: het is niet de char die cheap is maar de speler
f,f+4 vind ik zelf te gevaarlijk om te spammen, want als ie mis gaat ben je behoorlijk de pineut. Ik denk dat het wel interessanter wordt als je de move goed timed wanneer de tegenstander een side roll of een backrol doet en dat dan af te wisselen met f,f+2 (het is dus goed timen, want als je te vroeg in komt bij gasten die een side roll doen dan gaat f,f+4 mis, maar goed d'r zullen wel betere opties zijn voor lui die side rollen). Misschien old school van mij hoor, maar als de tegenstander kiest om te gaan bukken is dan de standaard u/f,N,4 niet interessanter? Dan kun je gelijk over naar een juggle die je eindigt met d/f+4,4.
Ik speel normaal gezien met Xiaoyu, en als je daarna met Lili speelt, trek je grote ogen van verbazing. Ik kies Lili als ik te lui ben om met Xiaoyu te spelen of als ik niet kan winnen van Actionpaxion ;-)
Xiaoyu
-------
1) Launchers op normal hit unsafe
2) Weinig range
3) Whiff punisher op block = -17
4) Veel moeite voor weinig damage
5) Moet het hebben van CH launchers
Lili
---
1) Tal van launchers zijn enkel jab punishable
2) Hopkick gaat over half het scherm
3) Whiff punisher op block = -2
4) Weinig moeite voor veel damage
5) Kan jugglen op de helft van haar move list
ss+3 is een uitstekende launcher van Lili
Ik zal zelden ss+3 zomaar eruit gooien, maar ik gebruik tal van setups voor deze move. Hieronder enkele voorbeelden.
df+3 (op block), ss+3
4,1,3 (op block), ss+3
db+4 (op normal hit), ss+3
1,2 of df+1 (op block), ss+3
uf+4 (op block), ss+3
FC df+3 (op hit), ss+3
Geen Lili speler, maar is db3, ws3 niet beter dan db3, fc,df3?
Zoals Malekith zei, raakt WS+3 niet altijd. Bovendien geeft fc df+3 betere oki omdat je opnieuw vlakbij je opponent staat.
Gepost door Sandilord
Citaat:
En db4 is toch niet serieus Lili's beste walloptie
Is df3+4 BT oki niet beste optie?
db+4 is niet zozeer een "wall optie" - het is een deel van de combo!
df+3+4 is inderdaad beter, maar is moeilijker om te connecten en doet minder damage.
De jumpover met uf+3+4 waar Malekith het over heeft, zal ik uit de doeken doen als ik opnieuw wat tijd heb om een langere post te maken.
wall stun combos
Lili heeft enkele moves die tegen de muur een stun veroorzaken waar je gratis damage op krijgt.
1. Lili combos die goede oki geven
Deze juggles doen minder damage dan de staple juggles maar geven betere oki mogelijkheden omdat je tegenstander vlakbij op de grond terechtkomt.
df+2
= df+1, 1,2, b+1 (40)
Deze doet heel weinig damage maar je krijgt na deze combo een goede mixup tussen df+3 (safe mid) en db+3 (low die opnieuw guaranteed damage geeft als hij raak gaat).
df+2
= df+1, 1,2, f+3+4 (43)
= 1,2 b+2,1~b BT 1+2 (48)
Ook bij deze juggles krijg je betere oki.
df+2
= 1, b+2,1 d+2,2 (combo eindigt hier) df+3+4
df+3+4 gaat raak als je tegenstander een backroll doet of blijft liggen. Je tegenstander kan echter hieraan ontsnappen door een techroll te doen. Gebruik dus met mate.
2. Lili jump over bij de muur
Na Lili's guaranteed wall damage kan ze over haar tegenstander springen met uf+3+4 om daarna een BT mixup te doen. Deze jump over is heel goed, ik gebruik hem bijna altijd, maar geeft helaas geen relaunch zoals bij vele andere karakters. De jump over werkt als volgt.
(bij de muur)
df+2 W!
= 1,2 uf+3+4
= BT 1+2 of BT d+3,4
Na 1,2 geef je uf+3+4 in. Deze laatste gaat niet raak, maar je komt wel achter je tegenstander terecht met een sprongetje. Zowel BT 1+2 als BT d+3,4 zullen raak gaan als je tegenstander een techroll doet. BT d+3 gaat ook raak als je tegenstander op de grond blijft liggen.
BT 1+2 heeft het bijkomende voordeel dat veel tegenstanders geneigd zullen zijn om te backrollen. In dat geval zal df+3+4 ook raak gaan.
Nope, ik zal ze eens opzoeken.
Het is goed idee om deze draad nog vollediger te maken. Maar in tegenstelling tot wat Wogus beweert, is Lili's 123 string alvast NC.
@ violet rush: voor die wallsplat bekijk je het best even de vid in de eerste post waar heel creatieve wall mogelijkheden in staan, andere wall opties heb ik al uitgelegd