Ik zeg niet dat mensen een hekel aan haar hebben.
Maar over het algemeen wordt niet snel verwacht dat spelers haar kiezen op een toernooi. Komt bij dat ze gewoon weinig goede tools heeft om een match te domineren. Hoeft ook niet, als ze niet bekend iz (en dat iz ze voor sommige spelers) kan een match leuk uitpakken met positief resultaat voor Ling.
Mijn sparring-partner gebruikt enkel Ling voor toernooien en weet nog rondes te winnen van de beste Tekken spelers in Nederland. Puur om het feit dat ze niet veel van haar verwachten. Speel zelf ook wel eens met haar, maar zal haar nooit kiezen op een toernooi.
Roger Jr. staat zeker boven de Low tier chars. Althans, hetgeen wat ik heb gelezen en heb vernomen. Hij iz niet geheel save en kan ook hard worden afgestraft als een low wordt geblokt. Daarentegen heeft hij wel een boel stun-capaciteiten met free hits guaranteed.
Ik heb ontdekt dat er een aantal groepen spelers zijn die bepaalde voorkeuren hebben qua char keuze.
Mishima's: Voornamelijk gebaseerd op EWGF's, Hellsweeps, Tsunami Kicks. Zéér aanvallend, druk zetten en paar safe set-ups. Hei, Kaz en D-Jin spelers.
Underdogs: Voornamelijk onbekende chars of chars met een unieke manier van spelen. Veel guessing-games, tricks en stijl. Yoshi, Roger, Kuma, Lei, Ling.
Top Tiers: Deze gasten willen enkel winnen met de chars waarmee dat het makkelijkst gaat. Poken, safe strings, sterke oki's, tech-traps, echt alles abusen wat een char heeft. Steve, Nina, Bryan.
Anti-Top tiers: Zij willen alleen winnen met een char die niet top-tier iz. Anna, Bruce, Asuka, Jin.
Heavy hitters: Voornamelijk chars die met drie of vier moves een match kunnen beëindigen. Feng, Paul, Wang.
BIG Players: Een charme voor de grote jongens in Tekken. Heel krachtige moves, throws en vaak veel +frames op block. King, Marduk, Ganryu, Jack-5
All female: Van die gasten die erop kicken om met een vrouwtje willen winnen. Een klasse apart zou ik zeggen. Julia, Ling, Christie.
Combinatie spelers: Ze spelen van alles wat. Paar chars waar ze beter mee zijn en altijd wel een zwak voor zullen hebben. Van elke catogerie wel iets wat ze leuk vinden.