ewgf kan -14 moves afstraffen
mist step ewgf kan -13 moves afstraffen
Maar volgens mij had je het bij het rechte eind met te zeggen dat de moves op zich resp. 15 en 14 frames duren. Enkel moet bij alletwee de f input worden gebufferd om optimaal te kunnen afstraffen.
f n d d/f+2 = 4 frames... plus de 11 van de ewgf animatie is 15 frames voor een normale ewgf.
Uiteindelijk denk ik niet dat het veel uitmaakt hoe lang een move duurt (is de start van een ronde bufferbaar?). Wat vooral telt is vanaf hoeveel +frames ze gegarandeerd is. Voor normale ewgf dus vanaf +14 frames (-14 voor tegenstander), f buffer wordt verondersteld.
Laatst gewijzigd door wogus: 27 oktober 2008 om 14:46.
Gepost door glddrgn
Citaat:
LMAO, tuurlijk... dit ziet ziet het kleinste kind in.
Enkel bedoelde ik dat het gelukkig niet zo is dat het potentieel van kaz zijn ewgf om te punishen daarbovenop ook nog eens lager ligt dan Hei's TP. Als je kazuya volledig zou beheersen, kom je qua punishers op gelijke voet met Hei. Duidelijker?
realistisch gezien is twinpistons beter dan een ewgf.
1. het is consistenter dan een ewgf
2. het is MEESTAL sneller dan een ewgf
3. het is een mid move (ewgf is high), wat betekent dat hei ALLE moves die gewhiffed worden voor zn neus kan punishen met zijn twinpistons terwijl kazuya alleen maar de lucht raakt
enige voordeel van een ewgf is de range, en zoveel meer is het niet.
en leuk die frame discussies.. ze zijn al jaren bekend Demonitzu..
Kaz -> 13f ewgf
Dvj/Hei -> 14f ewgf
realistisch punished kaz met een ewgf vanaf -14 en dvj/hei -15 (hoewel hei natuurlijk df+1,2 heeft)
Laatst gewijzigd door glddrgn: 27 oktober 2008 om 15:15.
Gepost door wogus
Citaat:
realistisch gezien is twinpistons beter dan een ewgf.
1. het is consistenter dan een ewgf
2. het is MEESTAL sneller dan een ewgf
zeker mee akkoord, maar voor zover ik weet heeft dit te maken met uitvoering
Gepost door wogus
Citaat:
3. het is een mid move (ewgf is high), wat betekent dat hei ALLE moves die gewhiffed worden voor zn neus kan punishen met zijn twinpistons terwijl kazuya alleen maar de lucht raakt
hier had ik geen rekening mee gehouden, heb je ook gelijk in
Gepost door wogus
Citaat:
en leuk die frame discussies.. ze zijn al jaren bekend Demonitzu..
Kaz -> 13f ewgf
Dvj/Hei -> 14f ewgf
ik denk wel dat demonitzu uiteindelijk gelijk had met de theorie dat ze beiden op zich 1 frame meer tellen. Dat bv mist step ewgf zonder gebufferd te worden een move van 14 frames is. Alleszins klinkt dit logisch... had ik nooit bij stilgestaan.. jij mss wel.
Wat wil jij zeggen, dat jij 100% 13f ewgfs uitkrijgt? Als je dat kan top, zo niet is dat vrij waardeloos.
Geen enkele speler in de wereld krijgt EWGF 100% uit wanneer hij dat wilt, natuurlijk zijn er enkelen die het heel goed kunnen.. desalniettemin is het niet consistent genoeg in vele situaties.
Enkel voorbeeld -> Soyongdory punished julias FC df+4,3 (-16 op block) met d+3+4 ipv EWGF, puur omdat hij de damage niet wilt mislopen. In het geval van kazuya kan je dus beter met df+1,4 punishen dan EWGF als je consistent wilt zijn.
Echter zijn er ook situaties waarin EWGF de enige punisher is, in dat geval zit er niks anders op dan een EWGF te doen.
Breakdown van hei's en kaz's punishers:
10f - Beiden 112 (hei met goede oki, kaz niet)
12f - Hei f+1+2, deathfist voor 40+ damage (niet consistent), of 1+2, hellsweep (consistent), kaz 1+2, dash df+4,4 voor 36 damage? (niet consistent)
13f - Hei df+1,2 (consistent en goede range), Kaz df+4,4 (consistent) en EWGF (niet consistent)
14f - Hei d+1 (long range punisher Hei's ff+2)
15f - Hei deathfist (long range punisher deathfist van paul bijv.), Kaz DEWGF (inconsistent)
ws punishment
In dit categorie is Kazuya duidelijk beter dan Heihachi. Heihachi heeft alleen ws4,4 tot -19? daarna kan hij gewoon cc df+1,2 doen, Kazuya heeft daarentegen ws4,4 vanaf -11, ws1,2 vanaf -12, ws2 vanaf -15 en ook nog cc ewgf voor sweeps die geblocked zijn.
low parry
hier is heihachi weer beter want hij krijgt 100% een launch met df+1,2 + wall carry terwijl kazuya alleen een magere combo krijgt van df+1,4 b+2,4,1.
kort samengevat:
Heihachi heeft slechte ws punishment maar dat maakt hij goed door alle lows te low parryen indien mogelijk. Tevens heeft heihachi betere long range punishment (kaz kan enkel DEWGF wat moeilijk te doen is op een snelheid van 15f). En heihachi kan alle whiffs punishen met df+1,2 indien hij daarvoor in de geschikte afstand is. Kazuya enkel wanneer de tegenstander niet bukkend recovered.
Laatst gewijzigd door glddrgn: 28 oktober 2008 om 00:16.
het is heel simpel, ik wou enkel de feiten aanhalen... kazuya heeft een ewgf die moves die -13 geven (en op block stun niet high crushen), kan afstraffen. Dit is de grens waar je theoretisch gezien naartoe zou willen werken.
Als we tekken spelen proberen we toch altijd het maximale eruit te halen? Tijdens een match kan je beslissen : "hmm dit gaat nooit lukken, ik zit hier tegen mijn kunnen aan, nu ga ik toch maar voor gegarandeerde damage". Maar bij het oefenen van je personage ga je voor de theoretisch limiet.
Misschien is het naïef om te denken dat je die limiet ooit kunt bereiken, maar je wordt er enkel beter van. Waarom denk je dat serieuze tekkenspelers zo geïnteresseerd zijn in ellenlange lijsten met framedata? Net omdat we die nauwkeurigheid nodig hebben om te weten waar de grenzen liggen.
We doen het allemaal, en dan hoef je niet neerbuigend te doen om een Kazuya die in zn naïviteit denkt dat het mogelijk moet zijn om een -13 on block af te straffen met EWGF.
het is heel simpel, ik wou enkel de feiten aanhalen... kazuya heeft een ewgf die moves die -13 geven (en op block stun niet high crushen), kan afstraffen. Dit is de grens waar je theoretisch gezien naartoe zou willen werken.
Als we tekken spelen proberen we toch altijd het maximale eruit te halen? Tijdens een match kan je beslissen : "hmm dit gaat nooit lukken, ik zit hier tegen mijn kunnen aan, nu ga ik toch maar voor gegarandeerde damage". Maar bij het oefenen van je personage ga je voor de theoretisch limiet.
Misschien is het naïef om te denken dat je die limiet ooit kunt bereiken, maar je wordt er enkel beter van. Waarom denk je dat serieuze tekkenspelers zo geïnteresseerd zijn in ellenlange lijsten met framedata? Net omdat we die nauwkeurigheid nodig hebben om te weten waar de grenzen liggen.
We doen het allemaal, en dan hoef je niet neerbuigend te doen om iemand die in zn naïviteit denkt dat het mogelijk moet zijn om een -13 on block af te straffen met EWGF.
Ik ben benieuwd hoe vaak je een 13f ewgf uitkrijgt in een situatie waarbij je -13 moet afstraffen.
Kijk er is niks mis met theorie, maar de praktijk bewijst anders. Als jij alleen maar thuis op je pctje de framedata doorleest dat moet jij weten. Ik geef enkel de situatie weer hoe de realiteit is. We kunnen allemaal heel gemakkelijk vanuit ons luie stoel zeggen dat Kazuya een EWGF krijgt bij -13. De realiteit is ANDERS. Hoe goed jij je EWGFs ook uitkrijgt in practice mode... tijdens het spelen met een echte mens is dit ook anders. En ik heb het over spelen tegen iemand die werkelijk kan blocken.
Ik begin tevens ook zat te worden van types die ooit tegen de muur lopen dat de wereld werkelijk groter is dan hun eigen kamer.
"en op blockstun niet highcrushen" wat bedoel je daar nou mee?
@glddrgn: d/f+1,2 van Hei is consistenter.13f ewgf van Kazuya vergt perfecte timing wat je nooit altijd 100% kan landen.Ik snap je theorie wel, maar theorie is geen werkelijkheid.Als je alles met ewgf wilt punishen met een move van -13 op block, dan is een vertraging van 1 frame al gewoonweg fataal(duck punish).
Je komt in mijn ogen best wijs over, wil je een keertje tegen ons meeten?Ff kijken hoe goed je bent als een theoretische fighter.
Ik begin tevens ook zat te worden van types die ooit tegen de muur lopen dat de wereld werkelijk groter is dan hun eigen kamer.
heb ik ooit gezegd dat ik goed was? dat ik op jullie niveau sta? ik ben gewoon een beginnende kaz die het spelletje zo goed mogelijk onder de knie probeert te krijgen.
Je bekijkt dit gewoon vanuit jouw misvormde perspectief. Daar bestaat een woord voor, maar ik ga niet beginnen flamen.
Citaat:
"en op blockstun niet highcrushen" wat bedoel je daar nou mee?
zoals je zelf zei, is EWGF een high en indien een geblockte move -13 zou geven, maar in crouch zou recoveren, zou de EWGF whiffen.
Had ik het over crouch recover gehad, had jij me misschien hierop gepakt door een of andere move van eddy aan te brengen waarbij ie op blok -13 krijgt, maar recovert op z'n hoofd en high crusht tijdens de block stun.
Citaat:
Als jij alleen maar thuis op je pctje de framedata doorleest dat moet jij weten.
jazeker, framedata, da's dikke fun
Citaat:
Kijk er is niks mis met theorie, maar de praktijk bewijst anders.
Citaat:
.Ik snap je theorie wel, maar theorie is geen werkelijkheid.
ik geloof jullie wel
Citaat:
Je komt in mijn ogen best wijs over, wil je een keertje tegen ons meeten?Ff kijken hoe goed je bent als een theoretische fighter.
ik ben ok, maar ik maak geen kans. Zoals je zegt, theoretisch, weinig ervaring. Wil niet zeggen dat ik het niet leuk zou vinden om ns te tegen goeie spelers spelen, maar om daarvoor naar Nederland te rijen.. nee dan wil ik eerst beter worden.
Laatst gewijzigd door glddrgn: 28 oktober 2008 om 01:55.
en sorry demonitzu, voor de dubbelpost, maar ik wil zeker zijn dat wogus dit leest.. (en malekith bij uitbreiding)
Gepost door wogus
Citaat:
Ik vind deze uitspraak eigenlijk best té grappig. Tegelijk vind ik het ook een grote belediging. Ik weet goed genoeg hoe waanzinnig goed mensen kunnen worden, in om het even welk spelletje en dat ik niet aan hun enkels kom.
Maar ze is dus grappig, want ik kan niet anders dan denken in mijn achterhoofd dat het erg ironisch is dat jij dit zegt. Als de competitie voor tekken namelijk op het niveau zou staan van eender welke sport beoefend op wereldniveau, dan garandeer ik je dat die Kazuya's even consistent -13 zouden kunnen launchen als een leedy nu throws kan breken.
Ik vind deze uitspraak eigenlijk best té grappig. Tegelijk vind ik het ook een grote belediging. Ik weet goed genoeg hoe waanzinnig goed mensen kunnen worden, in om het even welk spelletje en dat ik niet aan hun enkels kom.
Maar ze is dus grappig, want ik kan niet anders dan denken in mijn achterhoofd dat het erg ironisch is dat jij dit zegt. Als de competitie voor tekken namelijk op het niveau zou staan van eender welke sport beoefend op wereldniveau, dan garandeer ik je dat die Kazuya's even consistent -13 zouden kunnen launchen als een leedy nu throws kan breken.
Tekken niveau is lachwekkend.
Mijn uitspraak klopt, omdat jij nu van dit soort opmerkingen maakt. Als je goed op de hoogte bent dan weet je dat het zelfs op TOP-niveau er mensen -13 met Kazuya geen EWGF gebruiken om te punishen. Garandeer je zeg je? Ik heb toevallig mensen gezien op wereldniveau (zijn ook tevens mijn vrienden ) en dus nee -13 wordt niet gepunished met EWGF.
het topniveau van competitie waarop tekken wordt gespeeld is inderdaad onvergelijkbaar met sporten als (tafel)tennis, voetbal, zwemmen, noem maar op.
Tuurlijk wordt er over de hele wereld tekken gepeeld. Maar je gaat me niet wijsmaken dat er voor dit spelletje op dezelfde manier tegenaan gegaan wordt qua competitie. Noch dat er even veel concurrentie is.
Dat is wat ik bedoelde met mijn laatste post. Als je dit nog steeds niet snapt, wil ik het gerust nog in het lang uitleggen. Als je het wél snapt, mag je gerust jouw laatste post aanpassen en mij met de juiste argumenten aanvallen.
Anders laat ik voor wat het is. Weinig zin om verder te discussieren met iemand die niet logisch kan argumenteren en zo'n grote drang hebben om het hoogste woord te voeren dat ze eigen en andermans feiten, uitspraken en meningen spinnen en draaien tot het ze goed uitkomt.
Ok in WELK opzicht is tekken op wereldniveau niet te vergelijken met tafeltennis etc?
Nogmaals blijkbaar heb je geen verstand van wat er in de wereld afspeelt als je niet verder kijkt dan je neus lang is. Tekken op wereldniveau is erger dan dat jij ziet online op youtube. De achterliggende gedachte van wat er afspeelt wanneer je die knoppen drukt zal je nu natuurlijk niet kunnen begrijpen. Iemand die zo kortzichtig is en de framedata ziet als + en - en die vervolgens geen stap buiten de deur heeft gezet.. van zo'n iemand kan ik natuurlijk niet kwalijk nemen dat hij denkt dat de tekkenniveau in de wereld lachwekkend is.
Misschien is jouw tekkenniveau lachwekkend, maar spreek niet over anderen waar je geen verstand van hebt.
Sorry maar ik verdoe echt mijn tijd met kleine kinderen die doen alsof ze alles weten door een boek te lezen. Dat je een boek leest over japan wil nog niet zeggen dat je japan hebt ervaren.
Citaat:
oh ik weet niet... het aantal mensen die er professioneel mee bezig zijn misschien? de populariteit? de professionele organisatie? de hoeveelheid geld die er tegenaan wordt gegooid? de wetenschappelijke ondersteuning die de sporters krijgen?
en iets wat blijkbaar door topspelend nederland geïllustreerd wordt.. de sportiviteit?
tekken op topniveau heeft nog een grote marge als je dit alles in gedachte houdt. Als je spreekt over mij die niet verder kijkt dan zijn neus lang is, dan vind ik dit uitermate ironisch.
maar dit gaat al lang niet meer over kazuya. Herinner je je nog waarover dit gaat? Jij valt me aan op mijn uitspraak dat mist step ewgf een punisher is op -13 moves. Ik ben al lang akkoord gegaan dat Hei's TP een betere punisher is. Ook heb ik toegegeven dat ik mogelijk naïef ben in het denken dat iemand hiermee ooit kan punishen.
Maar van een aartsmoeilijke luchtcombo die niet als staple te gebruiken is ga je ook niet zeggen dat het geen juggle is.
Wat probeer je nou te bewijzen, omdat tekken slechts klein hier in Nederland is ga je er ook vanuit dat het klein is over de gehele wereld? De achterliggende gedachte die bij de topspelers in Korea bijv. een rol spelen zijn uitermate goed doordacht. Toen ik deze mensen gesproken had wat betreft Tekken was het voor mij en hun niet dezelfde tekken die wij aan het spelen waren. Je weet amper wat de top tekkenniveau inhoudt en je speculeert al dat het niet te vergelijken is met een wereldsport? Die mensen spelen Tekken natuurlijk voor hun plezier, maar het is ook een sport geworden. Enkel de fundamentele organisatie ontbreekt nog om het nogmaals van bodem te krijgen als een sport in Korea (zie Starcraft). Tekken was al een "e-sport" en wie weet zal het weer "revived" worden.
Maar ik heb geen zin meer om in discussie te gaan met iemand die 0 verstand heeft van tekken. Volstrekt nutteloos als diegene constant onzinnige vergelijkingen maakt en onjuiste speculaties bij verzint.
En hou de discussie hier aub. Kan iedereen zien dat je weer knullig bezigbent.
Ik ging verder in PM omdat het minder en minder te maken ging hebben met Kazuya. Ook werd de toon bitsiger en dan trek ik uit respect naar de private messages. Maar aangezien ik niet veel nieuws te zeggen heb, en jij niet bereid bent in discussie te treden met 'iemand die 0 verstand heeft van tekken', lijkt ons zielig dialoogje schijnbaar op z'n eind aan het lopen en wil ik hier om het af te ronden nog wel eens reageren.
Bogus, eerst wil ik inderdaad toegeven dat ik nu de discussie nog eens herbekijk, de vergelijking met wat ik over juggles zei ongepast was. Je had inderdaad al toegegeven dat er 'met de theorie niets mis is'. Wat de praktijk betreft, houden we er een andere mening op na. Ik geloof dat het ook praktisch uitvoerbaar zou moeten zijn. Jij niet.
Is jouw mening meer waard omdat jij meer van Tekken kent en er meer ervaring mee hebt? In zekere zin wel. Maar betekent dit ook dat ik jouw mening zonder meer moet overnemen? Dat mijn argumenten niet meer meetellen en dat je me voor mogelijke naïviteit moet gaan beginnen uitlachen? Rhetorischer kan ik een vraag niet stellen.
Dus zie ik in jou enkel een eng, beperkt mannetje die het niet kan hebben dat iemand hem eens in vraag stelt. En eens in de verdrukking neemt ie toevlucht tot ongegronde persoonlijke aanvallen en op niets gebaseerde veronderstellingen, met als doel zijn tegenpartij te kleineren en zijn eigen zelfbeeld van een tekkengod voor zichzelf te bestendigen.
Als je niet om kunt gaan met mindere goden, stel ik voor dat je verhuist naar Korea en hoopt dat zij zich anders gedragen dan jij.
Gast ik hoef me niks te bewijzen, meeste mensen kennen me wel. Ze weten wat ik kan, ze weten wie ik ben.
Daarentegen ben jij "iemand" die zomaar met argumenten komt zonder ook maar enig verstand te hebben van de realiteit (praktijk).
Ik zie in jou een idioot die denkt dat hij alles weet, omdat je zoveel hebt gelezen etc. maar de realiteit ligt toch echt anders.
"ik geloof ook dat het praktisch uitvoerbaar moet zijn" hoe dom kan je niet zijn als ik zeg dat er geen enkele gozer is die dit werkelijk kan? Malekith gaf het al eerder aan, en ik ook. Het is praktisch niet UITVOERBAAR. Het hele logica van punishen is door het consistent te doen. Er zijn geen mensen op aarde die het consistent kunnen. Zelfs die in de buurt komen gaan liever voor de consistente optie dan voor een 13F EWGF.
Je weet TOTAAL niet wat er afspeelt, maar je komt wel met argumenten als dat? Wie heeft er hier nou een bord voor zn kop? Het is ook geen "meningsverschil". In de tekkenwereld is het aangenomen dat -13 met Kazuya niet wordt gepunished met EWGF. Zo simpel is dat. En dan kom jij met je theorie dat het enigzins wel moet lukken? Tekken 5 bestaal al jaren en nog steeds is er niemand die dat perfect doet. Je zou onderhand moeten weten dat men eerst kijkt naar consistentie en dan damage. Ik heb het hierboven zovaak uitgelegd. Maar kennelijk zie jij alleen cijfertjes, en zie ik enkel de resultaten in het praktijk. Maar goed we houden het op "meningsverschil" lol.
En ik kan het gerust hebben dat men een vraag stelt mits die goed onderbouwd is met FEITEN. Zoals ik zei er zijn geen domme vragen, alleen domme idioten.
Bekijk het als een eigenwijze dikke man met een bierbuik op zn luie bank die denkt dat hij het beter weet dan de Nederlandse bondscoach. Mag jij raden wie de dikzak is.
Citaat:
Ja en dit is ook geweldig. Laat zien dat je erg slim bent. Ipv dat je al die tijd insteekt voor het oefenen van een 13f EWGF nou gebruikt in andere dingen komt er mss nog wat van je terecht. Je moet prioriteiten stellen en je moet begrijpen wat er essentieel is. Maar blijkbaar kan je niet logisch redeneren en denk je dat deze kleine factor heel zwaar meetelt.
Je moet prioriteiten stellen en je moet begrijpen wat er essentieel is.
misschien moet je die stelling maar eens toepassen op je leven in plaats van je tijd hier te verdoen
het is maar een spelletje hoor jongens..
nog iets, het is niet omdat je een beetje beter tekken kan spellen dan de gemiddelde huisvrouw dat je jezelf opeens moet gaan profileren als een soort van tekkengod (elitair gedrag is wel de trend hier op dit forum) het betekent gewoon dat je teveel tijd hebt
PS: kazuya sucks (gldndrgn weet waar ik het over heb )
misschien moet je die stelling maar eens toepassen op je leven in plaats van je tijd hier te verdoen
het is maar een spelletje hoor jongens..
nog iets, het is niet omdat je een beetje beter tekken kan spellen dan de gemiddelde huisvrouw dat je jezelf opeens moet gaan profileren als een soort van tekkengod (elitair gedrag is wel de trend hier op dit forum) het betekent gewoon dat je teveel tijd hebt
PS: kazuya sucks (gldndrgn weet waar ik het over heb )
En wie de fok ben jij? Ik geef alleen maar de stand van zaken weer. Ik heb me nooit voorgedaan als een tekkengod, ik geef alleen te kennen dat ik in dit opzicht gelijk heb.
Ik zeg altijd als je iets doet, doe het dan goed. Als je als een ******mongool knopjes wil blijven drukken zonder na te denken of te wel gedragen als een randdebiel ja dan blijft het maar een spelletje.
Je hoeft niks serieus te nemen. En misschien moet jij je tijd niet verdoen door tekken te spelen. Want dat kan je toch echt niet.