Zweedse Top 3 is The Emperor (Jack), Bob (Lars), Sakishiro (Devil Jin, Law).Jelo (Jin) en Jeneric (Bryan) vullen wss de top 5 van zweden.
Top 2 van denemarken klopt.
@Blackdragon: Goed om te horen!!!
Ik wil toch wel iets bereiken met tekken en zal dus proberen om de volgende Damagermany bij te wonen. Ik heb alleen nog veel oefening nodig dus hoop dat er veel meetings komen nog.
Ik wil toch wel iets bereiken met tekken en zal dus proberen om de volgende Damagermany bij te wonen. Ik heb alleen nog veel oefening nodig dus hoop dat er veel meetings komen nog.
Ik wil ook ooit wel eens iets bereiken in Tekken. Dus ik zou ook wel eens willen komen naar die meetings, als ik tenminste het niet te druk heb met schoolwerk
Deze topic is erg handig, btw. Hoop dat er snel nog meer vids zullen komen :3
Ik wil ook ooit wel eens iets bereiken in Tekken. Dus ik zou ook wel eens willen komen naar die meetings, als ik tenminste het niet te druk heb met schoolwerk
Deze topic is erg handig, btw. Hoop dat er snel nog meer vids zullen komen :3
Ik heb het ook aardig druk, maar zoals chin al zei: "Het gaat erom met wie en hoe je traint, niet hoelang." Misschien kunnen we eens meeten bij bananas aangezien dat dichterbij voor jou is en bananas het zef ook wou?
Ik heb het ook aardig druk, maar zoals chin al zei: "Het gaat erom met wie en hoe je traint, niet hoelang." Misschien kunnen we eens meeten bij bananas aangezien dat dichterbij voor jou is en bananas het zef ook wou?
Tja, dat is waar. Online is niet echt geweldig, mja. Throw breaken is belangrijk om te oefenen, ik denk dat daar wel een beetje tijd in gaat
Is goed, maar ik weet eigenlijk niet ofdat het wel gemakkelijker is. Hangt ervan af ofdat er een bus naar hem rijdt
Tja, dat is waar. Online is niet echt geweldig, mja. Throw breaken is belangrijk om te oefenen, ik denk dat daar wel een beetje tijd in gaat
Is goed, maar ik weet eigenlijk niet ofdat het wel gemakkelijker is. Hangt ervan af ofdat er een bus naar hem rijdt
Throwbreaken kan je oefenen in practice mode. Defensive training en dan 3 throws selecteren. Een met een 1 break, een met een 2 break, en een met een 1+2 break.
Throwbreaken kan je oefenen in practice mode. Defensive training en dan 3 throws selecteren. Een met een 1 break, een met een 2 break, en een met een 1+2 break.
Geen idee, we zien wel.
Uhu, heb ik al eens gedaan. Moet het gewoon vaker doen
Uhu, heb ik al eens gedaan. Moet het gewoon vaker doen
Is goed
Op die manier throws leren breaken is nutteloos. Met die oefening zou je leren welke van de 3 throw mogelijkheden je zou moeten kiezen wanneer je weet dat er een throw aankomt. Maar als je niet zou weten wanneer een throw aan zou komen, dan komt elke throw als een verrassing, want je zit niet 100% van de match op een throw te wachten. Het is veel beter om te trainen op het aan zien komen van een throw. Je gaat zo ook veel meer analytisch spelen, wat je verdediging en je algehele spel ten goede zal komen. En dit analytische spelen moet je leren door veel te spelen en over de basics van tekken na te denken.
Op die manier throws leren breaken is nutteloos. Met die oefening zou je leren welke van de 3 throw mogelijkheden je zou moeten kiezen wanneer je weet dat er een throw aankomt. Maar als je niet zou weten wanneer een throw aan zou komen, dan komt elke throw als een verrassing, want je zit niet 100% van de match op een throw te wachten. Het is veel beter om te trainen op het aan zien komen van een throw. Je gaat zo ook veel meer analytisch spelen, wat je verdediging en je algehele spel ten goede zal komen. En dit analytische spelen moet je leren door veel te spelen en over de basics van tekken na te denken.
Dat lijkt me logisch, maar je moet toch wel eerst leren throws te herkennen. Daarna moet je het nog toepassen in de praktijk, en dat lukt vaak niet. Ik let alleen maar op throws als iemand heel dichtbij staat.
Laatst gewijzigd door DeTrun: 29 september 2010 om 21:23.
Gepost door Marin
Citaat:
Ik begrijp wat je bedoelt. Ik ga er ook mee akkoord. Het lijkt logischer om jezelf beter te trainen op het zien aankomen van een throw, zodat je inderdaad niet verrast wordt en je je defense kan versterken.
Spijtig genoeg zijn mijn throw breaking-skills zo laag dat, zelfs wanneer ik weet dat er een throw aankomt, dat ik de throw misschien niet kan breken. Ik moet eigenlijk nog wennen aan het throw-breaken als in: het leren herkennen van de throw + reageren met de juiste knop. Ik heb al moeite genoeg met het zien van een throw, laat staan het herkennen van de arm, haha^^ En dan zijn er ook nog speciale geanimeerde throws, zoals Alisa's uf+1+2, Law's f2+3 en Lars' uf+3+4 (ben niet zeker van de notaties), King's GS mix-ups, chickens of throws als vb. -12f punishment. Of throws die een snellere animatie hebben, zoals Julia's Mad Axes (denk dat de animatie 1f sneller is dan regular throws), King's/AK's GS en SW (2f sneller).
Mja, dus voor mij, is het op zich wel nuttig om te throw breaken in practice mode, zodat ik het kan leren herkennen. Om in matches throws te kunnen breken, zal ik veel moeten spelen, denk ik ook. Ik heb niet veel mogelijkheden om eigenlijk offline te spelen tegen anderen, maar het zal ooit wel lukken ^^
(In het algemeen probeer ik throws gewoon te vermijden door te backdashen, ofzo. Ik oefen in weekenden op P2 backdash en wavedash/EWGF, omdat het leuk is om te doen )
Statistisch gezien, als je zou blijven oefenen op throws breken in practice mode dan is de kans dat je de juiste soort throw breekt in een match waar alles mogelijk is 1 op (aantal aanvallen die de tegenstander vaak gebruikt, dus zo rond de 40-50). Als je zou oefenen op het kunnen zien van een throw, dan is de kans dat je de throw breekt maar ong. 1 op 3.
En je kan eigenlijk dat waar je op zit te oefenen (nml letten op de armen wanneer er gethrowed wordt enz.) toepassen als je ook daadwerkelijk een throw ziet aankomen.
Statistisch gezien, als je zou blijven oefenen op throws breken in practice mode dan is de kans dat je de juiste soort throw breekt in een match waar alles mogelijk is 1 op (aantal aanvallen die de tegenstander vaak gebruikt, dus zo rond de 40-50). Als je zou oefenen op het kunnen zien van een throw, dan is de kans dat je de throw breekt maar ong. 1 op 3.
En je kan eigenlijk dat waar je op zit te oefenen (nml letten op de armen wanneer er gethrowed wordt enz.) toepassen als je ook daadwerkelijk een throw ziet aankomen.
Dat is meer om throws the herkennen en de animaties ervan. In wedstrijden is het moeilijker en moet je echt een throw kunnen herkennen. Dat komt later wanneer je ze kan herkennen in practice, dan in praktijk.
je kan wel altijd op gaan gokken, het is echter niet moeilijk om een van de 3 knopjes te drukken wanneer je een throw ziet, hoewel daar wordt je niet beter van dan de 1 op 3. momenteel is mijn throwbreak nog lang niet goed, hoewel is al stuk beter dan halve jaar geleden, en 1e stap was puur practice mode, eerst deed ik zoals wat al gezegd wordt, een van de 3 throws en dan de animatie leren herkennen en breken. later deed ik dat beetje per character om ook hun punishble/duckable/parriable moves + throws aan te zetten, om beetje te oefenen en wennen aan hoe ik ze kan punishen etc. het is wel stuk moeilijker dan om throws te breken. en zoals gezegd omdat je de timing van de throw weet is het veel makkelijker dan in een match.
Dus voorlopig breek ik nog geen eens de helft in een match tegen een goeie speler die timing van throws goed varieert. hoewel ik druk 90% van de tijd wel de juiste knopjes. enige wat er ontbreekt nog is reaktie vermogen, en dat komt met tijd hoop ik.
Heel veel mensen hebben het zo geleerd, waaronder ik. Ik snap niet dat je zegt dat het nutteloos is. RIP uit Amerika had destijds een throw break trainer zelfs gemaakt via flash. Ik heb hier gebruik van gemaakt, en daarom kan ik nu throws breaken.
Het is btw zoals Desolution zegt een combinatie van beiden, wanneer je eenmaal gewend raakt aan de animatie kan je het pas in de praktijk toepassen en niet andersom. Als je het gelijk in praktijk wilt leren, moet je heel veel games spelen (dit kan dan veel langer duren). Zeker als je er geen aanleg voor hebt.
Laatst gewijzigd door Marin: 30 september 2010 om 00:09.
Gepost door wogus
Citaat:
Heel veel mensen hebben het zo geleerd, waaronder ik. Ik snap niet dat je zegt dat het nutteloos is. RIP uit Amerika had destijds een throw break trainer zelfs gemaakt via flash. Ik heb hier gebruik van gemaakt, en daarom kan ik nu throws breaken.
Het is btw zoals Desolution zegt een combinatie van beiden, wanneer je eenmaal gewend raakt aan de animatie kan je het pas in de praktijk toepassen en niet andersom. Als je het gelijk in praktijk wilt leren, moet je heel veel games spelen (dit kan dan veel langer duren). Zeker als je er geen aanleg voor hebt.
Ikzelf heb het tegenovergestelde meegemaakt. Ik heb continue lopen oefenen in DR tijd met verschillende throws te breken en ik ben er niet echt beter op geworden, ik werd nog altijd overdonderd door een throw waardoor ik telkens te laat was hem te breken.
Nu ik wat beter ben geworden in de basics denk ik telkens na wat de volgende stap zou zijn die de tegenstander zou gaan maken. Als ik weet dat hij weet dat hij kan throwen omdat de range klopt en ik in de defense zit, dan focus ik me op throw breken. Dat is wat ik bedoelde en daar kan je je veel beter op focussen door matches te spelen (en je op dat probleem gericht te focussen) dan in p-mode wat rond te zitten hangen.
Maar natuurlijk is het een combinatie van beiden, alleen je weet nu toch wel zo langzamerhand hoe een throw eruit ziet dat je niet nog ff op practice mode moet gaan zitten kijken
Ikzelf heb het tegenovergestelde meegemaakt. Ik heb continue lopen oefenen in DR tijd met verschillende throws te breken en ik ben er niet echt beter op geworden, ik werd nog altijd overdonderd door een throw waardoor ik telkens te laat was hem te breken.
Nu ik wat beter ben geworden in de basics denk ik telkens na wat de volgende stap zou zijn die de tegenstander zou gaan maken. Als ik weet dat hij weet dat hij kan throwen omdat de range klopt en ik in de defense zit, dan focus ik me op throw breken. Dat is wat ik bedoelde en daar kan je je veel beter op focussen door matches te spelen (en je op dat probleem gericht te focussen) dan in p-mode wat rond te zitten hangen.
Maar natuurlijk is het een combinatie van beiden, alleen je weet nu toch wel zo langzamerhand hoe een throw eruit ziet dat je niet nog ff op practice mode moet gaan zitten kijken
Throws als Mad Axes, iSW en GS hebben al andere animaties dan de rest van de throws, dus zal je ze waarschijnlijk nooit breken. Als je de throws in practice mode goed kan breken, dan zie je ook wat voor een soort throw er aankomt. Lichaamshouding van de tegenstander tijdens de throw is ook een herkenningspunt.
Ik snap niet hoe je een throw zou moeten kunnen breken als je nieteens weet hoe je uberhaupt throws moet breken. Als je throws kan herkennen kan je ze nog niet breken zonder dat je geoefend hebt, althans niet consistent. Je kan moeilijk na gaan denken als iemand je wilt grabben, dus is het meer een reactie die je hebt als je een bepaalde animatie ziet.
Throws breaken vereist ook reactievermogen. Met herkenning alleen kom je er niet. Dus de practice mode is ook uitstekend daarvoor. Pas als je in practice mode ong 80~90% (dus 8/9 van de 10) throws breakt, kan je overgaan op de praktijk.
Aanpassen is inderdaad heel belangrijk; als je een throw niet verwacht (zoals counter throws) is het zowiezo moeilijk om te breken. En dan heb je nog zoals hierboven wordt vermeld Mad Axes, Shining Wizard en andere command throws (kleinere escape window). Maar ook andere animaties zoals Giant Swing, Laws f+2+3 etc.. Voor dit soort throws is het zelfs moeilijk om ze consistent te breken in practice mode. Dus het is zeker niet nutteloos om ze te oefenen in Practice Mode. Zelfs ik doe het nog af en toe (maar niet zo vaak meer als vroeger).
valt me op dat je bij bijna geen enkel toernooi vids ziet van king/armor king spelers
komt dat omdat er geen goeie europese king spelers zijn??? of is het zo moeilijk om met hem ver te komen in een toernooi?
King is niet veel gebruikt in Europa zover ik weet. De enige aan wie ik denk is Bati, maar als je kijkt naar spelers als Dr. King en Kingbaksa, dan zie je dat hij wel potentie heeft. b+1,2 is een van zijn moves die hem wel weer goed maakt bijv.