Het is altijd leuk om te lezen die tier list ookal zal voorlopig nog geen enkele echt kloppend wezen. Roger high tier had ik niet verwacht eerlijk gezegd.
Sandilord weet 't wel, dus die vraag mistaat niet hier
Ik heb Drag zelf niet echt gevolgd, maar volgens mij heeft ie weinig nerfs gekregen dan de meeste andere characters. Ook een aardig grote berg nieuwe moves en ik dacht dat z'n SS game ook erg verbeterd is. Maar het feit dat ie Top Tier zou zijn, kan ook opgeblazen zijn omdat heel veel mensen opeens Dragunov beginnen te spelen.
Sinds het sidestep en backdash systeem generfed is in t6 heeft dragunov denk ik minder moeite met tracking nu. Hij heeft ook een 12 frame punisher erbij en kan met zijn f,f,f+2 al jugglen op hit + de move geeft nog steeds advantage op block. Voor de rest weet ik ook niet al te veel van Dragunov, Sandilord of Wogus kan je vast wel meer vertellen.
Tier moves
-Uiteraard fff2 + op block, juggle op hit. Van dichtbij zelfs B!juggle.
-Betere tracking
-4,1 is een 12 frame punisher met +frames in your face.
-b43 is safe and nc for big damage. Imagine near the wall...
-Verre wallcarry
-ws1,3 = safe!
-db3 geeft nu een consistente juggle met db3, ssl, d2, ws4, d44
-f1+2 (elleboog) is nu 17 ipv 19 frames en geeft B! juggle. Pauls deathfist, kumas ff2 kunnen nu gejuggled worden.
Leuke shit
-qcf1 is een redelijk snelle safe high move die juggle geeft op normal hit.
-d2 geeft + op ch en is daarmee veel gevaarlijker geworden
-d3 heeft VEEL meer reach gekregen en raakt grounded.
-Verder mixups met 4,3 (op ch d3+4) of 4,4 (safe, misschien zelfs + op block, ws1,3 LIJKT iig niet te interrupten)
-f33 on ch doet fokking veel damage.
-b421 is sneller
-db3 en ff2 throwshift zijn sneller.
-crawl gaat into takedown.
-wr3 is een nieuwe low throwshift. Mixup met fff2.
Misschien vergeet ik nog iets, maar ik gok dat je een idee krijgt
Dragunov wordt zelfs als S-tier gezien. Velen vinden het nu een cheap karakter (ala T5 steve achtig)
paar aanpassingen van wat sandilord zegt
- fff2 geeft altijd juggle op hit.
- geen betere tracking
- consistente combos
- d2 gaf al + op hit laat staan ch..
- wall pressure is immens met fff2, b1+2, db3 voor tech catch etc.
- ***** veel tools tegen pressure (db3 ch, b1, b3+4 ofzo die punch parry move, qcb2)
- df1 heeft nu follow up, df14 (is wel te bukken op reactie) maar als je interrupt met jabs eet je die 4 + een stomp erna. Of te wel goede pressure move nu df1.
over het algemeen de ergste move is toch fff2. ook al is die gesidestepped/walked er zijn maar weinig karakters die daarna iets kunnen doen omdat dragunov redelijk snel recoverd en vooral uit het zicht is.
throw shift zelf is vrij waardeloos. de escape is makkelijk te bufferen. bijv db3 en db3~throw shift is geen mixup.
db3 geeft alleen een consistente juggle op clean hit. de damage zelf is vrij weinig.
dragunov is jammer genoeg een no brain karakter geworden met fff2. de move is gewoon te spammen op oki of andere situaties. ga er maar van uit dat het 1 van die karakters gaat worden die iedereen gaat whoren
Het probleem met tiers is dat het eigenlijk dat het nergens op gebasseerd is. Het is altijd leuk om te lezen, maar in feite blijven het persoonlijke meningen van gamers. Tuurlijk zijn er uiteraard characters die beter zijn dan andere maar over het algemeen is de balans verschil relatief klein.
Lol. Jij beweerd eerst dat het pure onzin is.. gebaseerd op meningen, daarna zeg je dat er wel betere chars zijn en dat het verschil klein is.
Tiers zijn wel degelijk gebaseerd op iets!
Character match-ups, frames, range.. en dan heb ik de helft nog niet eens genoemd. Op een toernooi met een voor andere spelers onbekende char spelen die qua Tierlisting niet hoog staat, kan een onnatuurlijk voordeel geven.
Balans zeer klein? Heb je zeker geen Tekken4 gespeeld zeker, maar ook T5 was niet geheel uitgebalanceerd. Slechts DR komt in de buurt van een degelijke versie. Ik kan totaal niet met Jin spelen, alleen in T4 werd je haast wel gedwongen om met hem te spelen wilde je meer kans maken op winst.
Ga nou niet beweren dat je dan geen toewijding hebt in je eigen chars en troep. Een speler die gebruikt maakt van gedeelde kennis weet gewoon welke chars een betere match-up hebben tegen andere en waar de voordelen liggen.
Ik begrijp die hele tier-lijst niet (niet dat ik niet weet wat het inhoudt, maar dat ik het doel ervan niet begrijp). Je kan zeer goed worden met welke character dan ook als je maar de het meeste uit de sterke punten van die char kan halen.
Mensen maken tier-lijsten naar wat zij denken dat goede chars zijn, maar wat JIJ denkt hoeft niet per se voor een ANDER gelden. Als het aan mij lag (van wat ik op Youtube en andere sites heb gezien) liggen Steve, Leo, Zafina, Bob, Asuka, Baek en Lee op de hoogste tier, maar een ander kan dat anders vinden.
Lol. Jij beweerd eerst dat het pure onzin is.. gebaseerd op meningen, daarna zeg je dat er wel betere chars zijn en dat het verschil klein is.
Ik zeg dat het verschil heel klein is tussen de characters dus dat de top tier en de low tier haast niks verschillen met elkaar wat een tier list anders doet vermoeden. Bovendien als je 10 tier listen pakt is het altijd anders. Easy to use characters worden al gauw top tiers genoemd terwijl ze dat helemaal niet zijn je bent er alleen wat sneller beter mee, omdat de naam zegt het al het makkelijk in gebruik is maar een characters waar verschrikkelijk moeilijk mee om te gaan is en veel tijd in moet steken om te masteren zie je al gauw bij vele gamers onderaanstaan en dat klopt niet en is onterecht.
Citaat:
Ga nou niet beweren dat je dan geen toewijding hebt in je eigen chars en troep.
Dat zeg ik niet en beweer ik niet dat maak jij er gewoon van, ik maak geen tier listen want dan zouden me eigen characters boven staan daarom vind ik die tier listen ook onzin.
Citaat:
Je kan zeer goed worden met welke character dan ook als je maar de het meeste uit de sterke punten van die char kan halen.
Dragunov wordt zelfs als S-tier gezien. Velen vinden het nu een cheap karakter (ala T5 steve achtig)
paar aanpassingen van wat sandilord zegt
- fff2 geeft altijd juggle op hit. Dat zei ik ook...alleen als je m van dichtbij doet krijg je fff2, iws4, f132 B! en anders fff2 d2, ws4, d44
- geen betere tracking Hij heeft nu minimaal ff3 (homing move), fff2 trackt als het goed is naar rechts. Verder weet ik niet precies, maar er was vastgesteld dat zn tracking verbeterd is, al is het niet veel. Overigens waren de programmeurs vergeten Drag ENIGE tracking te geven in dr, dus het kan alleen maar beter.
- consistente combos
- d2 gaf al + op hit laat staan ch.. d2 is 0 op hit in dr
- wall pressure is immens met fff2, b1+2, db3 voor tech catch etc.
- ***** veel tools tegen pressure (db3 ch, b1, b3+4 ofzo die punch parry move, qcb2)
- df1 heeft nu follow up, df14 (is wel te bukken op reactie) maar als je interrupt met jabs eet je die 4 + een stomp erna. Of te wel goede pressure move nu df1.
over het algemeen de ergste move is toch fff2. ook al is die gesidestepped/walked er zijn maar weinig karakters die daarna iets kunnen doen omdat dragunov redelijk snel recoverd en vooral uit het zicht is.
throw shift zelf is vrij waardeloos. de escape is makkelijk te bufferen. bijv db3 en db3~throw shift is geen mixup. Helemaal mee eens, meer een leuke gimmick
db3 geeft alleen een consistente juggle op clean hit. de damage zelf is vrij weinig.
dragunov is jammer genoeg een no brain karakter geworden met fff2. de move is gewoon te spammen op oki of andere situaties. ga er maar van uit dat het 1 van die karakters gaat worden die iedereen gaat whoren Echt kut, het groepje Drag gebruikers was klein, toegewijd en vertrouwd. Als je m nu speelt ben je ineens cheap.
Ik zeg dat het verschil heel klein is tussen de characters dus dat de top tier en de low tier haast niks verschillen met elkaar wat een tier list anders doet vermoeden. Bovendien als je 10 tier listen pakt is het altijd anders. Easy to use characters worden al gauw top tiers genoemd terwijl ze dat helemaal niet zijn je bent er alleen wat sneller beter mee, omdat de naam zegt het al het makkelijk in gebruik is maar een characters waar verschrikkelijk moeilijk mee om te gaan is en veel tijd in moet steken om te masteren zie je al gauw bij vele gamers onderaanstaan en dat klopt niet en is onterecht.
In Tekken zijn Top Tiers, Mid Tiers en Low Tiers wel te onderscheiden. De onderlinge verhoudingen binnenin die tiers is een ander verhaal, da's wel lastiger. De Mishima's staan altijd zeer hoog en die zou ik niet easy-to-use noemen. En Hwoarang staat zelden hoog.
Gepost door Marin
Citaat:
Mensen maken tier-lijsten naar wat zij denken dat goede chars zijn, maar wat JIJ denkt hoeft niet per se voor een ANDER gelden. Als het aan mij lag (van wat ik op Youtube en andere sites heb gezien) liggen Steve, Leo, Zafina, Bob, Asuka, Baek en Lee op de hoogste tier, maar een ander kan dat anders vinden.
Goede tierlijsten zijn lijsten waar de meeste mensen het mee eens zijn. Meningen kunnen makkelijk verschillen; sommige mensen baseren het op een enkele gameplayelement, anderen op het totale plaatje, sommige op wie zij het meest spelen, anderen welke characters makkelijk spelen, etc.
Het belangrijkste is iig het totale plaatje. Afstraffers, frames, damage, okizeme, veilige aanvallen, goede lows, movement, etc. Er zijn nog zat mensen die er niet of nauwelijks op letten en uitspraken doen zoals "Hwoarang is de beste, want hij kan heel vaak achter elkaar trappen" of "Bryan is de beste, want je kan heel makkelijk combo's met hem doen".
Heihachi vind ik niet moeilijk in gebruik, Jin is dan wel weer een ander verhaal bijvoorbeeld die is idd niet easy to use.
Citaat:
Goede tierlijsten zijn lijsten waar de meeste mensen het mee eens zijn.
Dat bedoel ik tier listen worden gewoon gemaakt door gamers als ons. Nu moet ik wel zeggen dat een tier list nauwkeuriger is van iemand die Tekken door en door kent dan iemand die het maar af en toe speelt.
Een voorbeeld is bijvoorbeeld Marduk als ik er mee zou spelen en een tier moest maken kwam hij niet hoog te staan, maar als je dan filmpjes ziet van de beste Marduk player hier dan zou je hem haast meteen hoog in de lijst plaatsen.
Maar goed het blijft altijd wel leuk om te lezen die tier lijsten als je het er nou wel of niet mee eens bent. Het hoort gewoon bij de fighting scene en heb er ook niks op tegen en lees het zelf ook wel altijd, maar het is geen garantie tot succes als je een top tier character gebruikt.
Veel gaan er vanuit dat de low tiers meteen ook slechte characters zijn en dat is helemaal niet zo dat wil ik er wat mee zeggen. Nu speel ik Tekken niet online, want heb deze niet op de Playstation 3. Maar een ander voorbeeld is bijvoorbeeld Mortal Kombat daar is iedere beetje MK speler wel mee eens dat Nitara onder de low tier zou vallen, maar online is er iemand die is haast niet te verslaan met haar terwijl 80% van de MK spelers haar de slechtste MK character ooit vind.
In Tekken zal er waarschijnlijk ook wel iemand zijn waarvan vele zeggen dat die de slechtste is of 1 van de slechtere in de Tekken serie. Weet alleen niet wie dat zou wezen overigens, want hou de tier lijsten de laatste paar jaar niet meer zo bij.
volgens mij kan je die combo altijd doen iws4, 132 B!. alleen niet bij de muur dus.
Wat betreft de tierlijsten betreft... wat een onzin wordt er allemaal gepost. Blackdragon jij snapt er werkelijk helemaal niks van. Toptier heeft niks met meningen te maken. Frame data is een feit en dat kan je niet negeren. Tierlijsten worden gemaakt door middel van matchups. Hierbij kijken ze naar de move-properties en de flow van de matchup (zijn er moves die abused kunnen worden tegen dat specifieke karakter.. zo ja leidt dat tot imbalance etc)
Natuurlijk wil het niet zeggen dat als je een toptier karakter pakt dat je gelijk wint. Maar echter is het wel zo dat je met toptier een goede speler lastig kan maken zodra je weet waarom ze toptier zijn (de goede moves abusen). Je hoeft geen goede tekken speler te zijn om db4,1 van leo te spammen. Echter is het moeilijk voor de tegenstander om er iets effectief op te vinden behalve het anticiperen ervan. Dus afgezien van het verschil dat er is tussen de onderlinge kennis van de twee spelers, geven tierlijsten een heel goed overzicht welke karakters beter zijn dan andere. Nogmaals dit is geen garantie dat je ermee kan winnen.
Mensen die weinig tot geen verstand hebben van Tekken moeten zowiezo geen tierlijsten maken omdat ze de kennis er niet voor hebben. Deze privilege is echt alleen bedoelt voor de allerbesten.
Natuurlijk kan je ook met lowtier karakters winnen, maar de risico die je hebt bij vele aanvalspogingen is beduidend groter dan de reward die je krijgt wanneer je iets goed gokt. Ik speel zelf ook met lowtier karakters in Tekken 6 dus ik weet dondersgoed wat lowtier is. En het is frustrerend om met lowtier te winnen.
Blackdragon jij snapt er werkelijk helemaal niks van
Ook goed maak me er niet druk om hoor Speel me hele leven al dit soort games en ben er al een hele tijd in thuis en als jij je wilt vastleggen op een tier list be my guest. Het zijn altijd meningen dit soort dingen zijn geen feiten, maar jij ziet dat kennelijk anders dat kan komen alleen maar leuke discussie's van zolang het maar normaal en redelijk blijft.
Citaat:
Ik speel zelf ook met lowtier karakters in Tekken 6 dus ik weet dondersgoed wat lowtier is. En het is frustrerend om met lowtier te winnen.
Ook goed maak me er niet druk om hoor Speel me hele leven al dit soort games en ben er al een hele tijd in thuis en als jij je wilt vastleggen op een tier list be my guest. Het zijn altijd meningen dit soort dingen zijn geen feiten, maar jij ziet dat kennelijk anders dat kan komen alleen maar leuke discussie's van zolang het maar normaal en redelijk blijft.
Waar speel jij Tekken 6 dan?
Lol ja leuk dat je je hele leven dat soort games speelt. Dat doe ik ook. Maar dat verandert niks aan de discussie. Mocht je ooit tekken serieus spelen dan laat ik je wel zien wat toptier is.
Weet jij uberhaupt wat frame data is? Frame data is geen mening. Data is vastgelegd en zo consistent dat je het kan opnemen in een tierlijst, waardoor een tierlijst grondig kan vastgelegd worden. Natuurlijk niet precies, maar je kunt lowtier en mid tier duidelijk onderscheiden van toptier.
Jij komt alleen maar met meningen, ik geef dingen weer waarom ze toptier zijn. Ik ga er niet diep op in want je speelt tekken kennelijk niet eens.
Het zijn altijd meningen dit soort dingen zijn geen feiten, maar jij ziet dat kennelijk anders dat kan komen alleen maar leuke discussie's van zolang het maar normaal en redelijk blijft.
Tiers zijn WEL gebaseerd op feiten. Wanneer ga je dit inzien?
Gepost door wogus
Citaat:
Frame data is een feit en dat kan je niet negeren. Tierlijsten worden gemaakt door middel van matchups. Hierbij kijken ze naar de move-properties en de flow van de matchup (zijn er moves die abused kunnen worden tegen dat specifieke karakter.. zo ja leidt dat tot imbalance etc)
Mensen die weinig tot geen verstand hebben van Tekken moeten zowiezo geen tierlijsten maken omdat ze de kennis er niet voor hebben. Deze privilege is echt alleen bedoelt voor de allerbesten.
Wat kinderachtig zeg is gewoon een vraag als ik het niet eens ben met iets wat jij zegt hoef je niet ineens overal zo te reageren.
Citaat:
Tiers zijn WEL gebaseerd op feiten. Wanneer ga je dit inzien?
Verschil van mening moet er wezen
Citaat:
Weet jij uberhaupt wat frame data is?
Ja dat weet ik heust wel
Citaat:
Jij komt alleen maar met meningen, ik geef dingen weer waarom ze toptier zijn. Ik ga er niet diep op in want je speelt tekken kennelijk niet eens.
Nee dat zal het wezen, speel geen Tekken volgens jou ook goed
Goed ik geef meningen en jij feiten even goede vrienden, maar ik hou er overop want we komen er toch niet uit. We hebben beide hier gewoon een verschillend inzicht op.