je moet gewoon zelf eventjes de tijd nemen om te spelen met de chars waarmee je moeite hebt. zodat je beter inzicht krijgt. in hun moves ook in practice mode de guard data aanzetten (of hoe het ook heet). dan weet je ook welke moves safe zijn, dus niet te punishen enzo. zo heb ik het ook gedaan toen ik nog moeite had met matches vs PAUL, en nu is het een van m'n mains
Dat is wel een feit, maar hwoarang heeft een lang movelist :p haha XD. Ik vind het meestal wel chic als mensen met hwo kunne vechten eig. Zoals Maddogjin ofzo :p. Echt sick die kerel. Maar dat terzijde XD. Toch bedankt voor het advies
Ik weet nu ni of ik dit hier mag posten maar ik zal het toch maar doen :p. Als ik tegen Hwoarang speel heb ik altij problemen als men zo een midkick doet canceled en trg die midkick. Ik kan niet het juiste vakjargon gebruiken srr :p. Is die sidestepable of kan je gwn punishe want ik weet echt nie wak er tegen moet doen :s
Ik denk dat je bedoelt Left Flamingo Stance 3~f. Dat is meestal de move waar spelers mee begin voordat ze overgaan tot zijn mid-high/low-high string mix-ups. Die move is +2 op block, dus je moet hem niet proberen te interrupten daarna. Meer advies heb ik niet
Het is BTW tegen Hwo in het algemeen handig om naar links te sidesteppen, want dat is zijn slechtste kant.
Ik denk dat je bedoelt Left Flamingo Stance 3~f. Dat is meestal de move waar spelers mee begin voordat ze overgaan tot zijn mid-high/low-high string mix-ups. Die move is +2 op block, dus je moet hem niet proberen te interrupten daarna. Meer advies heb ik niet
Het is BTW tegen Hwo in het algemeen handig om naar links te sidesteppen, want dat is zijn slechtste kant.
LFS 3~f = +2 op block? Lijkt er niet op, maar dat is dan wel een handige move. Reversal lijkt me genoeg om deze move te punishen toch?
ik ging laast weer eens tekken op m'n eigen ps3 spelen en ik stoor me toch wel heel erg aan de delay met, m'n hdmi kabel. wat voor kabel moet je hebben om deze delay niet te krijgen?
inmiddels is dat gecorrigeerd naar "geen", alle hdtv's hebben zekere lag, kan varieren van 1 frame tot 3+. enige wat je kan doen is de TV's op Game mode zetten en hopen voor de best, om lagloos te spelen heb je een HD monitor nodig die we ook bij tournooi gebruiken.
game mode heeft het wel een stuk verbeter maar ik revaar nog steeds wel een beetje. wat voor schermen gebruiken we op de toernooien dan, want dat wil ik dan ook wel weten
Awaa, ik heb nu op t toernooi van gisteren een beetje ontdekt wat 1 van mn meest zwakke plekken is qua tegenstanders, en volgens mij zijn dat toch wel Pitbulls,, mjaa, nu mn vraag eigenlijk:
Wat het beste te doen daartegen? Wanneer aanvallen op welke momenten...?
Wat ik tot nu toe opgevangen heb is SS (dank Marijn) maar wat als de tegenstander in +frames staat en ik niet kan SSen?
Ik hoop dat iemand mij verder zou kunnen/willen helpen.
Alvast erg bedankt c:
Awaa, ik heb nu op t toernooi van gisteren een beetje ontdekt wat 1 van mn meest zwakke plekken is qua tegenstanders, en volgens mij zijn dat toch wel Pitbulls,, mjaa, nu mn vraag eigenlijk:
Wat het beste te doen daartegen? Wanneer aanvallen op welke momenten...?
Wat ik tot nu toe opgevangen heb is SS (dank Marijn) maar wat als de tegenstander in +frames staat en ik niet kan SSen?
Ik hoop dat iemand mij verder zou kunnen/willen helpen.
Alvast erg bedankt c:
Aanvallen met plusframes op block zijn schaars en meestal maken pitbulls daar weinig gebruik van. Pitbulls blijven altijd in de aanval. Ze anticiperen wanneer jij gaat aanvallen en blijven dan in de aanval dmv snelle crush/ss moves (Baek's b1 bijv). Het is het beste om al sidesteppend wat pokes terug te kunnen doen. Ook kan je gebruik maken van terugkerende patronen in de offense van je tegenstander om er een hopkick of elke andere toepasselijke move tussen te zetten. Dwing je tegenstander ook tot verdedigen door na een clear move meteen de afstand te verkleinen en zelf over gaan tot aanvallen.
Aanvallende spel stijl is erg effective in NL omdat de meeste geen goede defence hebben (lees post van Jay). Het is ook iets die heel moeilijk is om te leren, belangrijkste is weet wat je tegenstander kan op ieder moment, en dan zoek de antwoord van jouw Char. Ik speelde tijdje paul, bijvoorbeeld in zo'n matchup tegen Baek, Baek is dan de aanvallende type, belangrijkste kenmerk is flamingo mixups. weet wat voor opties je tegenstander heeft is heel belangrijk, daarna kan je beslissen hoe je het moet neutraliseren.
Bijvoorbeeld, Baek gaat op flamingo vaak op 2 verschillende manier, 1e is via standing Jab, volgens mij is het 1,2,3,4,3 (notaties kan verkeerd zijn), of via crounch positie, ws 3,4,3, dat betekent dus ieder keer je de kick 3,4,3 string ziet (die ziet beetje uit als tsunami kick van mishimas). dan is er een mogelijk heid dat hij in flamingo zal gaan om door te gaan met pressure.
Nu als je analyseert wat voor mogelijkheid hij allemaal heeft, dan lijkt er veel, maar eigenlijk is er maar heel weinig.
De reden is als volgt: om over te gaan naar flamingo staat baek eigenlijk kwetsbaar. en je kan interrupten, hoewel baek kan ook kiezen om een Mid kick of een Low kick te gebruiken inplaats van de flamingo transitie, en die kan je niet interrupten.
Dus eigenlijk komt het op neer dat: Interrupt of Niet <----.
Hoe kan je het gebruiken in het spel ?
#1, ieder keer als je die kick string ziet met mogelijk flamingo transitie, maak volgende beslissing, ga je tussen komen of niet,
Als JA: dan moetje voorbereid zijn om Counter hit te krijgen van zijn Mid kick, in het geval dat hij geen transitie doet naar flamingo, die geeft je een breakable stun, omdat je die verwacht, kun je hem breken met wat practise, op reaktie is het veel moeilijker.
Als Nee: dan moetje voorbereid zijn om eventueel een flamingo mixup tegen je te krijgen in het geval dat hij toch in flamingo gaat, de mixup die hij dan kan doen is hopkick (block punishable), cannonball throw(1+2 break), 334 kick string met laaste low. enzovoorts. En natuurlijk ook de Low kick uit de kick string zonder transitie.
#2, Bonus tips: het is handiger als je iets kan doen waardoor je paar opties van je tegenstander kan uitschakelen.
Bijvoorbeeld: in Paul vs Baek (zie het is belangrijk om matchup kennis te hebben, voor iedere char is het anders). wanner baek kies voor mogelijk Flamingo mixup, voor Paul is de kwestie van, Hopkick of Block(en eventueel punish)
Reden: Hopkick beats alle flamingo transitie kwa speed, en beats de low uit de kick string. enige wat me raakt is de mid kick, en zal mij raken op een float (dus minder schade).
door die eenvoudig opties te gebruiken heb je eigenlijk bijna alle opties van je tegenstander uitgeschakkeld en zet de Risc/reward voor zijn aanval in zijn nadeel. want ieder keer hij verkeerde GUESSED, dan kost hem 50% hp, terwijl in jouw geval raak hij maar klein beetje.
In conclusie, om tegen aanvallende spelers te spelen, gaat puur om character kennis, en kennis over je eigen character, weet wat ze kunnen en weet wat je zelf kan doen, en eventueel bereid zijn als je verkeerd hebt geguessed. Natuurlijk practice doet wonderen.
1. Mid; voor CH stun (breakable; de mid trackt niet naar links, dus ssr)
2. Mid naar FLA cancel; voor verder stringen
3. Low; als mix-up met de mid (wordt redelijk weinig gebruik, enige nut is dat het wel naar links trackt)
4. Geen enkele follow-up gebruiken
Een goeie Baek speler gebruikt niet puur een random ender. Ik en veel andere Baek spelers hanteren de volgende regel:
Als de laatste hit van een string voor de mix-up mogelijkheden (bijvoorbeel FLA 3,4,4) raak gaat, dan ga ik voor de FLA cancel. Als hij niet raak gaat, dan ga ik voor de mid als CH bait of dan stop ik met stringen als het te risky wordt.
Deze regel werkt omdat het tegen de psychologie van de meeste mensen in gaat, maar als je dit door hebt dan speel je gelijk veel makkelijker tegen Baek.
Thx for the toelichting, van uit my perspectief zie ik alleen die laaste 2 kick dan weet ik dat je daarna mixup opties heb, niet zo zeer de starter.
Hoewel waarom zal je in godsnaam een bepaalde regel hebben om wanneer bepaalde opties te doen en wanneer niet? dat is zulke patronish playstyle dat gewoon niet zal werken tegen betere spelers.
Wat je inplaats ervan moet doen is kijken hoe je tegenstander op reageert, en de timing er van, als iemand altijd interrupt dan is voor jou no brainer om mid kick te doen voor CH, en als hij nooit interrupt dan doorgaan, en bukt hij dan hopkick, en anders een throw of low, past je zelf aan je tegenstander is de winnende strategie, niet zo'n regeltje in the Book of Tekken.
Thx for the toelichting, van uit my perspectief zie ik alleen die laaste 2 kick dan weet ik dat je daarna mixup opties heb, niet zo zeer de starter.
Hoewel waarom zal je in godsnaam een bepaalde regel hebben om wanneer bepaalde opties te doen en wanneer niet? dat is zulke patronish playstyle dat gewoon niet zal werken tegen betere spelers.
Wat je inplaats ervan moet doen is kijken hoe je tegenstander op reageert, en de timing er van, als iemand altijd interrupt dan is voor jou no brainer om mid kick te doen voor CH, en als hij nooit interrupt dan doorgaan, en bukt hij dan hopkick, en anders een throw of low, past je zelf aan je tegenstander is de winnende strategie, niet zo'n regeltje in the Book of Tekken.
Het is een regel die puur qua frames werkt. Kijk die laatste kick voor de mix-ups is een mid en de meeste strings voorafgaand aan die kick jailen (op FLA 3,4 na), dus kan je er van uit gaan dat die laatste kick geblockt gaat worden of raak gaat.
Als die kick raak (NH of CH) gaat sta je hoe dan ook +8G (oftewel +8 maar je kan altijd blocken) en als je dan voor de FLA cancel gaat sta je nog altijd +4G. Dus als je dan wilt FLA cancellen (wat je zeker wilt omdat je dan vieze mix-ups hebt) kan je dat gerust.
Als die kick geblockt wordt kan je nog altijd stoppen met stringen, maar uit ervaring blijkt dat die mid follow-up dan vaak raak gaat, puur als je de FLA cancel vaak gebruikt. Het lijkt dat je daar zo doorheen kijkt, maar het werkt als je het het minst verwacht.
Voorbeeldsituatie:
CH df4,4 (laatste gaat raak), 3~f, FLA 3,4<4 (hij gaat onverwachts raak omdat die laatste kick delayable is), 3~f, df4,4 (tegenstander blockt beide kick, hij denkt 'die gaat nog eens cancellen' dus probeert hij ertussen te komen met een hopkick) CH 3
Ik heb is een vraagske ivm joysticks, mijn broer is van plan om een joystick te kopen om tekken te spelen. Is die joystick van tekken goe? Of zijn er andere die beter zijn? Ik bedoel hiermee ook prijskwaliteit.
Voor jou Lili zou ik deze moves aanraden tegen een pitbull-type speler:
1 = 10f en is op hit +8 op block +1
1+2 = 12f maar op block -12
qcf+3+4 = 14~f maar is +5 op block.
Zaf :
df+1,2 = +1 op hit 34dmg 13f
df+3,4 = +9 op hit 38 damage 14f
df+4,1 = +8 op hit en 38 damage. 15f
Dit zijn de moves waar je je het beste op kan vertrouwen tegen pitbulls.
Standaard 1,2 is meestal ook +frames en executie is meestal 10f.
dit zijn geen antipitbull moves. anti pitbull moves hebben vaak enige crush-properties.
beste anti pitbull moves zijn
d+3,2? (low naar mid ncc launch)
ws2 (high crush en (sommige) mid crush)
df2 (jab crush)
verder ken ik haar niet zo goed
-
@baek: wat ik altijd aanhoud is: op hit interrupt ik vrijwel niet, alleen als ik het vrijwel zeker weet. verder hangt het af van de transities. df44~naar FLA is anders dan d433~naar FLA. ik kijk daarom ook naar welke transitie het was natuurlijk. d433 is bijv. op block al unsafe zelfs zonder de transitie (goede spelers doen daarom ook alleen op ncc anders stoppen ze al na d43)
df44~naar fla op block is wel tricky. er zijn verschillende mogelijkheden. vanuits baek oogpunt zal die:
als baek's tegenstander counter je optie:
1. door een homing move (liefst een snelle, dus bijv. geen dragunov ff3)
2. door een sidestep
3. door te bukken of een low crush move
4. door een mid met 17f (baek staat -8 in dit geval)
op hit is de situatie vrijwel hetzelfde alleen optie 4 staat baek meer in de voordeel, waardoor je dan wel meer wordt gedwongen om te blokken. Je kunt echter ook verwachten dat baek in een +4 situatie naar een FLA stance zal gaan, dus dan kan je daar gelijk ook rekening mee houden. FLA 34 is ook mid high dus buk die 2e hit (wat moeilijk is op reactie natuurlijk).
mogelijke FLA opties van baek
1. sweep (db4)
2. jabs (12)
3. 34 (mid high) naar nog meer fla
4. throw
5. db3 (low) naar nog meer fla
je kunt deze moves counteren door natuurlijk ze te anticiperen.