De Electrick Wind God Fist "EWGF"...de meest belangrijke move als je Mishima's en Jin speelt. Het is een move waar bij je echt super lang moet oefenen om ém onder de knie te krijgen.
Je doet de EWGF door f te doen en zodra je f los laat zo snel mogelijk d, d/f+2 te doen. Als je het goed doet dan zie je bij Kazuya en Heihachi veel blauwe bliksem en hoor je ze "Duuryyaah" schreeuwen en bij Jin en Devil Jin zie je veel Rode bliksem en hoor je ze "Deell" screeuwen. Je kan ook een Dash EWGF doen waarbij je eigelijk ff,N,d,d/f+2 voor als je tegenstander te ver weg is voor een normale EWGF. Tijdens het rennen kun je ook een EWGF door te rennen en dan d,d/f+2 te doen.
Wat de EWGF beter maakt dan de normale versie WGF is dat het sneller is dus er beter mee kan punishen en als je tegen stand de EWGF blokt dan een heel stuk naar achter gaat met veel bliksem waardoor het bijna onmogelijk is om de EWGF te punishen na het is geblokt. Je kan een EWGF wel laten ontweiken door te bukken.
Jin's heeft zijn eigen soort EWGF sinds hij niet meer als een Mishima vecht en zijn versie heet Electrick Wind Hook Fist EWHG...werkt precies zoals een EWGF maar het enigste verschil is dat EWGF een launcher geef voor een combo en bij EWHG Jin een counter hit moet krijgen voor een combo.
Zoals HardBaller had voorgesteld zou ik de Legenda kijken voor alle notaties zoals 1, 2, 3, 4, enzo. Ik zelf ben geen EWGF master maar ik weet wel hoe het werkt en kan het wel doen maar niet zoals goede Mishima speller die het 3 keer in een combo doen en daarna een bound er achter en hun combo afmaken of 6 keer in een combo ofzo. Je zou de EWGF kunnen zien als de enigste soort special move in Tekken.
Jin-Jun *PoweR* > JinKazshima
|