Bij de verkondigde livestream zijn zojuist Jin Kazama en Devil Jin bevestigd voor Tekken 7. Ook zijn de eerste gameplaybeelden getoond van de nieuwste character Josie.
De bevestiging van Devil Jin en Jin komt niet uit de lucht vallen nadat beide characters eerder al uitgelekt waren door middel van datamining. Jin's vechtstijl lijkt identiek aan Tekken 6, maar bevat wel diverse nieuwe animaties. Hij beschikt verder zoals bekend over een nieuwe outfit die veel doet denken aan de parka van Tekken 4. Devil Jin lijkt op eerste gezicht meer veranderingen te bevatten. Hij heeft o.a. Angel's laserworp en Angel's f+3+4 gekregen. Zijn Rage Art lijkt identiek aan de Critical Finish aanval die hij had in Soulcalibur V.
De nieuwste character van de Tekken serie heet Josie Rizal en ze komt uit de Filipijnen. Het 3D-model van Josie lekte twee weken geleden al uit, waarbij toen vergelijkingen werden gemaakt met Jaycee vanwege een overeenkomende vechthouding. Ze hanteert echter volgens de officiele Tekken website een op Eskrima gebaseerde kickboxing vechtstijl. Terwijl haar vechtbewegingen en uitspraken er vrij grof uitzien, laat Josie in één van haar winning poses haar emotionele kant zien. Haar naam is gebaseerd op Dr. Jose Rizal, een grote held in de Filipijnse geschiedenis. Haar design is ontworpen door Mari Shimazaki van de Bayonetta gameserie.
Jin is vanaf 31 maart beschikbaar in de arcadeversie van Tekken 7, terwijl Devil Jin een week later verschijnt op 7 april. Bandai Namco heeft vooralsnog geen datum bekend gemaakt voor Josie.
Lijkt er op dat Jin een aanval heeft vergelijkbaar met Hwoarangs en Baeks d/f+3+4(zie 0:35).
Josie ziet er wel gaaf uit, die winpose is wel een beetje raar...
Peiling bovenaan de pagina toegevoegd trouwens! Wereldwijd wordt ze tot nu toe vrij positief ontvangen behalve bij een kleine minderheid die vindt dat haar naam respectloos zou zijn en dat haar design te stereotypisch zou zijn.
Haar design is trouwens ontworpen door Mari Shimazaki van de Bayonetta gameserie.
Ik ken dat dus als Kali. Maar ik ken het ook weer niet zonder wapens dus vandaar dat ik er ook niet aan dacht. Maar dang. Tbh maakt dat haar nog interessanter eigenlijk. Zeker een van de eerste chars die ik ga uitproberen.
Outro is wel minder maar gelukkig kunnen we die weer skippen hoop ik iig