Street Fighter X Tekken is vanwege de cartoony uitstraling geen grafisch hoogstandje en ziet er niet veel beter uit dan SF op een 3DS. Ik weet niet zeker hoe de online netcode van de Vita versie is, maar ik had zelf veel problemen met de online functies van de PS3 versie. Al met al blijft het ook gewoon een 2D SF game en is het niet echt een Tekken game afgezien van enkele mechanieken.
Tekken 5 Dark Resurrection is inderdaad Full HD met 1080p inclusief online functies. De online netcode is wel aardig, zeker als je bedenkt dat het de eerste online Tekken game is en het meer als test diende voor de online functies van Tekken 6. Ik denk overigens niet dat veel mensen deze nog online spelen, zeker gezien deze game nooit in de winkel beland is. Ook is de PS3 versie best wel kaal qua modes.
Tekken 6 is niet zo zeer bekritiseerd vanwege veranderingen bij bepaalde characters, alleen Yoshimitsu is compleet op de schop gegaan. Er zijn nieuwe mechanieken geintroduceerd zoals Bound (een soort stuitereffect waarmee je combo's kan verlengen), breekbare vloeren/muren en Rage (extra aanvalskracht als jouw healthbar laag is). Sommige mensen vinden de evolutie van steeds langere combo's door o.a. bound geen prettige toevoeging aan de serie. Verder was Rage geintroduceerd om verliezende spelers een kans voor een comeback te geven, met name voor spelers die beginnend zijn of nog niet zo goed zijn. Echter haalden de betere spelers hier meer profijt uit door zich in te houden en daarna met Rage te knallen. Rage is volgens sommigen overpowered. De online netcode is opzich wel goed, maar je blijft afhankelijk van de verbinding van de tegenstander.
Tekken Tag Tournament 2 heeft een iets betere online netcode, het is nog wel speelbaar tegen bv Amerikanen die niet echt de beste internetverbinding hebben. Qua gameplay een evolutie van Tekken 6, ruim 59 characters. Je hebt vrije keuze of je één of twee characters wilt gebruiken, alleen heb je geen controle over hoeveel characters de tegenstander kiest in tegenstelling tot de eerste Tekken Tag.
|